Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16981 til 17000 af 40404
-
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Vater im baum
Forumindlæghej Er der nogen der gider fortælle mig hvad historien "vater im baum" handler om på tysk? Jeg ved ikke hvordan jeg skal give et mundtligt resumé af det :/ -
To ligninger med to ubekendte (kvadratrod og i anden)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at løse disse ligninger: (1) √x+y = 4 (kvadratrod x+y) (2) x2- y2 = 64 Jeg ved godt, hvordan man løser to ligninger med to ubekendte (der er jo flere måder), men jeg kan ikke komme videre end til (måden, jeg bruger, er ved at sige y= ? og y= ?, hvorefter de to ?&... -
Fortolkning af differentialkvotient
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke kan forstå hvordan at bogen fortolker? Opgaven er: en virksomhed har fundet ud af at det koster K(x) kr. at fremstille x mikrobølgeovne, hvor K(x)=x^3-6x^2+15x+5 , x>0 så den aflede er K'(x)=3x^2-12x+15 Hvis vi... -
Eksamenspørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg til til eksamen imorgen tidligt og kan ikke find min notater. Er der nogen der kan hjælp mig? 1. Analyser et arkitektonisk værk. 2. Sammenlign med arkitektur fra en anden periode. 3. Hvordan har man arbejdet med skulpturen i forskellige perioder. 4. Sammenlign værker fra to forske... -
Opskriv tredjegradspolynomiet med givne informationer
ForumindlægOpgaven lyder som følgende: Opskriv det tredjegradspolynomium p(z)=az^3+bz^2+cz+d, der har rødderne (1+i), (1-i) og 8 og som samtidig opfylder p(0)= -5 Det skal regnes i hånden. Jeg har selv prøvet en del, nemlig: p(z) = a(-r1)(z-r2)(z-r3) r1, r2, r3 er rødderne. a bestemmes af p(0) = -5 Når... -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
Verbernes placering i ledsætninger
ForumindlægJeg henvender mig igen til Studieportalen, da jeg har et nyt spørgsmål vedørende den tyske grammatik. Jeg ved godt, at verberne skal placeres sidst i tyske ledsætninger, men hvorfor hedder det så f.eks.: "Sie denken, dass es spannend ist, deutsch zu lernen." og ikke "Sie denken, d... -
spørgsmål ?
ForumindlægHvordan siger man nedenstående på tysk ? "...og til sidst perspektiver jeg til emnet." -
nogen søges!
Forumindlæg... til at kigge denne tekst igennem, for evt fejl..takker mange gange på forhånd;)But as usual Casper is always backing out, when it becomes serious, and thereby become an arrogant idiot to Frank. This is of course a big part, of that message “clown” wish to give people. Because in the real worl... -
"lykke"
ForumindlægJa hvad er lykke helt præcist? - Hvordan vil I definere begrebet "lykke"? - Hvad er det for Jer? - Hvad betyder det for Jer? - Er det noget som overhovedet findes? Noget som er langvarigt eller kortvarigt? - Er det godt/dårligt? -
Kan man "downloade" textanalyse.dk?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til danskeksamen om en uge og er i den forbindelse løbet ind i et problem. Tidligere har jeg brugt www.textanalyse.dk til at finde guldkornene, men da man jo selvfølgelig ikke har internetforbindelse til eksamen er det jo lidt svært at komme ind og finde ud af, hvordan m... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med b,c, og d? I b'eren tror jeg skal løse x(t)=0 og y(t)=0, men er ikke sikker. -
Matematik opgaver 1.g
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om der var nogle af de kloge hoveder herinde, der kunne forklare mig, hvordan man løser følgende opgave:I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinien 12 indskrives et rektangel med siderne x(bredden) og y(længden)a: angiv grænserne for xb: Vis vha. ensviklede trekanter a... -
Mat: eksponentiel udvikling
ForumindlægNår en bestemt typpegammastråling sendes gennem en blyvæg er der følgende sammenhæng mellem intensitet før og efter passage: I = I(0) * e^-k*x hvor x er blyvæggens tykkelse, k en konstant, I(0) er intensiteten før passage og I er intensiteten efter passage..Derudover ved jeg at ved en blyvæg på 1... -
Studerende til at pakke morgenkåber - Hvad er en rimelig timeløn?
ForumindlægHalløj, Jeg har en lille udfordring, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Sagen er den, at jeg har åbnet en ny webshop, hvor jeg sælger morgenkåber og badekåber - på http://morgenkaaben.dk Jeg har ikke tid til at pakke og sende varerne selv, så derfor har jeg søgt en studerende til at klare ... -
ellipseligningsproblem igen..
Forumindlæghej.. jeg har er kommet i problemer med en ligning: 9*(x)^(2) - 54*x + 4*(y)^(2) + 16*y - 47=0 som jeg ikke kan få til at blive ellipseligningsform jeg er kommet frem til: (9*x*(x - 6))/(47) + (4*y*(y + 4.))/(47) =1 og ved ik helt om det er rigtigt, og hvis det er hvad skal jeg så gøre nu? håb... -
HJÆLP INDEN MAT B EKSAMEN
ForumindlægHVORDAN LØSES DISSE MED LOMMEREGNER OPG A To funktioner f og g er givet ved f(x)=4x+5 og g(x)=-2x+12 a) løs f(5) og løs ligningen g(x)=16 B) bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem graferne for to funktioner ??????????? OPG B en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem de... -
Underforståede parenteser
ForumindlægHej hej :) Jeg har lige haft om underforståede parenteser i forbindelse med nogle opgaver, som skal laves med hjælpemidler bl.a. Jeg har bl.a. en opgave der lyder udregn tallet √49+16 Summen er under kvadratroden, så jeg er i tvivl om, jeg skal selv sætte en parentes om hele summen, når... -
Dane eller Danish?
ForumindlægHey. Jeg har lige et kort spørgsmål. Jeg er blevet meget i tvivl om jeg skal bruge Danish eller Dane i den her sammenhæng. Jeg skal oversætte sætningen: "Man kan ikke sige, det er blevet lettere at være dansker." Når jeg oversætter den, skal det så være 1: "You can&rs...
