Søgning på: filosofi c. Resultater: 17001 til 17020 af 60665
-
sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen?
ForumindlægEr der nogen der kan forklar mig hurtigt hvad sammenhængen mellem kulstofkredsløbet og strålingsbalancen er bare det vigitgste. På forhånd tak. -
Overordnet ladning for hexapeptid
ForumindlægHejsa Jeg skal bestemme den overordnede ladning for hexapeptidet Lys-Ser-Asp-Cys-His-Tyr ved pH = 5. Jeg har regnet mig frem til at ladningen er +1, men jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt og om jeg har gjort det på den rigtige måde? Jeg har bestemt ladningen f... -
Varmekapacitet
ForumindlægHvad er forskellen på varmekapacitet og specific varmekapacitet? Så vidt jeg kan se, er det det samme. -
reaktionstype
Forumindlæghej :) jeg har fået en opgave som jeg slet ikke ved hvordan jeg skal gribe an, så håber der en der vil hjælpe mig. opgaven lyder: Molekylformlen for nepetalakton er C10H14O2. Bromvands karakteristiske gulbrune farve, som skyldes dibrom, forsvinder, når der tilsættes nepetalakton. b) Forklar, hvor... -
Rektangel
ForumindlægI et rektangel er siderne 4 og 6. Beregn den spidse vinkel mellem diagonalerne. Hvad gør jeg? -
Betalingsbalancen
ForumindlægHej allesammen herinde. Jeg har lige et spørgsmål ang. betalingsbalancen. Hvorfor er et underskud på betalingsbalancen negativt for samfundsøkonomien? På forhånd tak. -
afstand fra punkt til linje??
ForumindlægHvordan finder man afstanden fra et punkt til en linje? -
TOPPUNKT!
Forumindlæghej, ved slet ikke hvad man skal: fa(x)=-x^2+2ax-a^2-0,5a+3 gør rede for at alle fa netop har et maksimum (toppunkt på grafen) gør rede for at alle disse toppunkter ligger på samme rette linje og bestem en ligning for denne -- hvad gør man? -
Hjælp! Meget kort!
ForumindlægBestem den lsæning til diff. ligningen, hvis graf går igennem (ln7, 1) når y'=y hvor (ln7, 1) det der irritere mig er at der ikke er en k-værdi, altså k. -
Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen. -
elektronprikformel
ForumindlægHej... Er der nogle der ved hvordan jeg skal lave en elektronprikformel for COCl2 (også kaldet phosgen) På forhånd TAK -
Det nye karaktersystem
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der er nogen derved hvordan man udregner gennemsnittet i det nye karaktersystem, da det da umuligt kan være samme måde :O Er det ikke noget med A-niveau fag tæller mere end B osv. ? -
Arealberegning
ForumindlægMit kendskab mht. arealberegning er lige gået i glemmebogen for en stund ;S Sidder med en "firkant" Kender alle længder fra |AB| |CD| |AD| |BC| Tilmed kender jeg vinkel A Hvordan finder jeg arealet af dette? -
2. Spg ang. 2 opgaver i en Ugeaflevering
ForumindlægHej jeg har en ugeaflevering i matematik imorgen og i en af opgaverne er jeg gået i stå. Det der står ved opgaven er: Snoren til en drage står i en vinkel på 57° i forhold til vandret. Hvor højt er dragen oppe, når snoren er 450 m lang? Hvordan finder jeg ud af hvor højt dragen er oppe? Der... -
Carbonyl + base
ForumindlægNår man tilsætte base til f.eks. et aldehyd eller keton, hvad bestemmer så om carbonyl forbindelsen laver en aldol kondensation eller om den bare bliver hydreret? -
Flytning af dobbeltbinding
ForumindlægHvad skal jeg gøre for at få den venstre i dette billede til at blive til den højre? http://www.theninja-rpg.com/ting.bmp Håber på hjælp inden i morgen, På forhånd tak. -
Hvordan fjerner man tæller i en brøk?
ForumindlægHvordan fjerner jeg tælleren i en brøk? Fx. 8000 = 9560/4,6 * e^-0,09*t ? Altså så jeg i sidste ende kan finde t. Jeg vil også gerne se et eksempel med bogstaver. På forhånd tak :-) -
Aktuel konc.?!
ForumindlægDette indlæg er besvaret her: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497227 men hvad er svaret?? hvad giver 1 og 2 helt præcist?? Det ser meget indviklet ud :S -
Lightergas.
ForumindlægJeg skal skriver perspektivering ang. lightergas. Nogen der har nogen ideer? -
Andengradspolynomie
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en opgave for, og jeg sidder lidt fast i den. Derfor håbede jeg på, at I kunne hjælpe mig med at komme igang? Opgaven kan ses her: http://peecee.dk/?id=39769 Jeg sætter meget pris på jeres tid :) På forhånd tak :)
