Søgning på: filosofi c. Resultater: 17021 til 17040 af 60665
-
være sød at hjælpe
Forumindlæghej. har lige to spørgsmål jeg ikke kan finde ud af? håber i ville hjælpe 1. hvis jeg har et tryk på 1008ml hvordan laver jeg det om til bar? 2. er igang med en rapport som hedder bestemmelse af avogradros tal ved elektrolyse af en na2so4-opløsning. her er spørgsmålet: hvorfor anvendes ... -
Oxidationstal
ForumindlægSkal først og fremmest lave fælgende opgave? 20 g K3PO4 titreres med 15 mL af en Fe(NO3)2-opløsning. Beregn denne opløsnings koncentration. Ved slet ikke lige om det bare er beregning af Fe(NO3)2 opløsning, og hvordan jeg skal gøre? Håber en kan hjælpe -
Hvordan finder man slut temperaturen på is i vand?
ForumindlægDet lyder: "Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16 grader celsius i en termobeholder med vand. Vandets masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 grader celsius. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometeret?... -
længde af vektor
Forumindlægto vektorer: a=(1,3) og b=(0,2) beregn længden af vektor 2a+b. Hvordan gør man det? -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
Stereoisomere former
ForumindlægI opgave 2 i opgavesættet på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx skal man i del a) redegøre for, at stoffet A findes i to stereoisomere former. Hvordan gør jeg det? -
differentialligninger
ForumindlægBestem funktionen f, når f(100) = 400-200e og f´(t) = 0,1(f(t)-400) Nogen der kan hjælpe mig med den? Jeg kan overhovedet ikke komme igang med den. -
Titrering
ForumindlægHey! Jeg skal finde et antal mol af noget sølvnitrat (AgNo3), jeg har brugt noget af. Sølvnitraten er en 0,1 molær opløsning Jeg har brugt 8,45 mL af opløsningen, men hvordan kan jeg finde ud af hvor mange mol det er? Der skal jeg da bruge densiteten på sølvnitrat for at jeg kan det? -
Let pH og mængdeberegning hjælp!
ForumindlægEr svaret spørgsmål A rigtig. Jeg er altså rigtig dårlig til kemi og ved ikke om det er rigtigt, men kan fornemme at opgaven er ret let. Og så i spørgsmål B forestiller jeg mig, at jeg skal afstemme reaktionen for at finde ud af, forholdet reaktionen foregår i. Men jeg synes jo, at reaktionen er ... -
Skitser grafen for y=2.1*1.3^x
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4) -
Hjælp til en side i en trekant!
ForumindlægJeg har denne trekant: http://img.photobucket.com/albums/v353/ElectricBoogie/trekant.jpg Og, jeg får at vide at vinkelhalveringslinjen for vinkel A skærer siden BC i et punkt D! Nu skal jeg så beregne AD - Men hvordan? -
Faktorisering
ForumindlægBestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2+x-6 og faktoriser polynomiet. Jeg tror jeg får brug for at få det udskåret i pap, da jeg er dårlig til at forstå ting. -
Sinus m.m.
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan man definerer sinus, cosinus og tangens. Kan jeg få en forklaring :-) På forhånd tak for hjælpen og ha en god lørdag aften. Hilsen Eva -
UHM - tangentplan til kugle
ForumindlægJeg har en kugle med ligningen : (x-1)^2 + (y+3)^2 + (z-2)^2 = 9 og en plan med ligningen: 2x + 2y +z - 7 = 0 hvordan gør jeg rede for at planen er tangentplan til kuglen???? -
Hvordan sætter man uden for parantes
ForumindlægHej! Jeg har et opgave om at sætte uden for parantes som jeg ikke just kan finde ud af! Opgaven er sådan her: 2ba^2 + 2ba Det skal siges at jeg ikke har haft meget om at sætte uden for parantes, så jeg kan heller ikke finde ud af de her helt lette opgaver :-)! Tak på forhånd! -
Polymonier - Årsprøve
ForumindlægOveremnet er polymnomier: "Redegør specielt for andengradspolynimers rødder og faktorisering. Omtal polynomier af højere grad end to." Er lidt på bar bund mht. hvad der helt specifikt menes med spørgsmålet. Håber på lidt hjælp eller nogle gode ideer til at svare på spørgsmålet - skal ... -
celler
Forumindlæghej er der endetlig organisk og uorganisk i celler bruges nukleoulus til at danne RNA eller er det forkert ?? -
Ligninger med brøker
Forumindlæghej er der nogen herinde som kan finde ud af ligninger med brøker: 7x/8 - 8 = x/2+4 4+x+8/x-3 = 3x+2/x-3 -
Sluttemperatur
ForumindlægDu hælder 1,5 L kogende vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18oC , før du hælder vandet i. a. Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. Mit bud: mvand*cvand*(100C - Tf) = mgryde*cgryde*(Tf - 18C... -
Bestem længden af den korteste katete
ForumindlægJeg er ved at øve mig til min skriftlige årsprøve i skriftlig mateamtik, så kigger lige nogle af de gamle opgave igennem, og denne opgave volde mig nogle problemer. I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den ...
