Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17061 til 17080 af 62610
  • Allegory

    Forumindlæg
    Hej allesammen, er der nogen der har en definition på ordet ALLEGORY? har søgt på nettet , men synes ikke jeg forstår det. på forhånd tak
  • Tabernarren?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive et essay om tabernarren, men jeg tror jeg har misforstået essay genre? hjælp mig???
  • produkt om politiske ideologier

    Forumindlæg
    hej vi er to piger som skal op til eksamen i samfundsfag og har brug for nogle gode ideer til et produkt der omhandler politiske ideologier. tak for hjælpen på forhånd
  • Samfundsfags eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket velfærdsmodeller i samfundsfag, og vil meget gerne tale om forskellene mellem de 3 forskellige former for velfærdsmodeller. Jeg har dog rigtig svært ved at finde kilder og har kun få ideer til produkter. Kan I muligvis hjælpe mig?
  • angående stx linje

    Forumindlæg
    Hej Er SAM A MAT A en god linje? Er den for svær?
  • SRP!!!

    Forumindlæg
    Hej igen Jeg ville gerne høre om der var nogle der eventuelt ville skrive eller hjælpe mig med at svare på noget af min problemstilling. Den lyder således: Gør rede for forløbet af vikingetogterne mod England og for omfanget af nordisk besættelse i England. Giv en kildekritisk analyse af uddra...
  • Alt om salt og grønlandspumpen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder midt i noget eksamensforberedele af grønlandspumpen. Der er visse ting, jeg undre mig meget over og som ikke giver mening for mig. Blandt andet noget med, hvorfor det er det kolde saltholdige vand der ligger sig mod bunden og ikke det varme vand, hvorfor det søger mod syd, og de...
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    Jeg er en dreng der har et protjektopgave her snart og vores overemne er "Vendepunkter" er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et underemne til emnet? nogle gode ideer?
  • Bestem en forskrift for f ????????

    Forumindlæg
    Om en eksponentiel voksende funktion f oplyses det, at f(2)=3 og f(3)=9 Bestem en forskrift for f er det y=6x-9
  • Hjælp til matematik opgave

    Forumindlæg
    Hvordan løses denne opgave: Graferne for funktionerne er givet ved f(x) = -x2 + 12 og g(x) = -2x + 9 afgrænser et område, der har et areal. Bestem dette areal.
  • Reducér og beregn? hjælp !

    Forumindlæg
    hej.. forstår ikke hvordan man reducér .. evt nogen der kunne hjælpe mig. 3x2 + 3x = 18 4x2 = x + 3 6x = x2 + 9 7x2 = 4x x2= x i anden. HJÆLP!
  • løs ligninger

    Forumindlæg
    Løs (x-1)^2=9 løs x^2-4x=0 løs 2x^2+2x-4=0 løs 6x^2-5x+1=0
  • Find skæringspunkter

    Forumindlæg
    Find skæringspunkterne mellem graferne for funktionerne: f(x) = x2 + 6x +11 og g(x) = -x2 -8x -9 Hvordan finder jeg skæringspunkterne??
  • Andengradsligninger

    Forumindlæg
    Hey har problemer med at udregne nolge andengradsligninger. Er der nogle som kan forklar hvordan jeg skal regne det ud? 1.x2=9 2.4x2=100 3. 3x2-12x=0
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan sige mig hvordan jeg skal udtrykke det komplekse tal på rektangulær og polær form?: a) e^2+9+0-i5*pi/(1-i)
  • Lineær vækst

    Forumindlæg
    Hjælp!! har en matematik aflevering!! hældningskoefficienten er 5, og jeg skal udfyld en tabel x = 0 f(x) = ? x = 1 f(x) = 9 x = ? f(x) 34
  • Funktionstilvæksten - Formel - haster!!! :/

    Forumindlæg
    Hej, jeg har i dag taget noter til det som min lærer har forklaret. Det gik bare så hurtigt, så jeg nåede kun at tage noter, men jeg hørte ikke hvordan min lærer forklarede beviset... Er der nogle der kan forklare mig step by step, hvordan og hvorledes man gør? Det ville betyde meget!! Tak på ...
  • Hvor arbejder du henne?

    Forumindlæg
    Godaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me
  • stx eller htx?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ...
  • Psykologieksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ...