Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17061 til 17080 af 62610
-
Allegory
ForumindlægHej allesammen, er der nogen der har en definition på ordet ALLEGORY? har søgt på nettet , men synes ikke jeg forstår det. på forhånd tak -
Tabernarren?
ForumindlægHej jeg skal skrive et essay om tabernarren, men jeg tror jeg har misforstået essay genre? hjælp mig??? -
produkt om politiske ideologier
Forumindlæghej vi er to piger som skal op til eksamen i samfundsfag og har brug for nogle gode ideer til et produkt der omhandler politiske ideologier. tak for hjælpen på forhånd -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg har trukket velfærdsmodeller i samfundsfag, og vil meget gerne tale om forskellene mellem de 3 forskellige former for velfærdsmodeller. Jeg har dog rigtig svært ved at finde kilder og har kun få ideer til produkter. Kan I muligvis hjælpe mig? -
angående stx linje
ForumindlægHej Er SAM A MAT A en god linje? Er den for svær? -
SRP!!!
ForumindlægHej igen Jeg ville gerne høre om der var nogle der eventuelt ville skrive eller hjælpe mig med at svare på noget af min problemstilling. Den lyder således: Gør rede for forløbet af vikingetogterne mod England og for omfanget af nordisk besættelse i England. Giv en kildekritisk analyse af uddra... -
Alt om salt og grønlandspumpen
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i noget eksamensforberedele af grønlandspumpen. Der er visse ting, jeg undre mig meget over og som ikke giver mening for mig. Blandt andet noget med, hvorfor det er det kolde saltholdige vand der ligger sig mod bunden og ikke det varme vand, hvorfor det søger mod syd, og de... -
Hjælp mig
ForumindlægJeg er en dreng der har et protjektopgave her snart og vores overemne er "Vendepunkter" er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et underemne til emnet? nogle gode ideer? -
Bestem en forskrift for f ????????
ForumindlægOm en eksponentiel voksende funktion f oplyses det, at f(2)=3 og f(3)=9 Bestem en forskrift for f er det y=6x-9 -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave: Graferne for funktionerne er givet ved f(x) = -x2 + 12 og g(x) = -2x + 9 afgrænser et område, der har et areal. Bestem dette areal. -
Reducér og beregn? hjælp !
Forumindlæghej.. forstår ikke hvordan man reducér .. evt nogen der kunne hjælpe mig. 3x2 + 3x = 18 4x2 = x + 3 6x = x2 + 9 7x2 = 4x x2= x i anden. HJÆLP! -
løs ligninger
ForumindlægLøs (x-1)^2=9 løs x^2-4x=0 løs 2x^2+2x-4=0 løs 6x^2-5x+1=0 -
Find skæringspunkter
ForumindlægFind skæringspunkterne mellem graferne for funktionerne: f(x) = x2 + 6x +11 og g(x) = -x2 -8x -9 Hvordan finder jeg skæringspunkterne?? -
Andengradsligninger
ForumindlægHey har problemer med at udregne nolge andengradsligninger. Er der nogle som kan forklar hvordan jeg skal regne det ud? 1.x2=9 2.4x2=100 3. 3x2-12x=0 -
Komplekse tal
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig hvordan jeg skal udtrykke det komplekse tal på rektangulær og polær form?: a) e^2+9+0-i5*pi/(1-i) -
Lineær vækst
ForumindlægHjælp!! har en matematik aflevering!! hældningskoefficienten er 5, og jeg skal udfyld en tabel x = 0 f(x) = ? x = 1 f(x) = 9 x = ? f(x) 34 -
Funktionstilvæksten - Formel - haster!!! :/
ForumindlægHej, jeg har i dag taget noter til det som min lærer har forklaret. Det gik bare så hurtigt, så jeg nåede kun at tage noter, men jeg hørte ikke hvordan min lærer forklarede beviset... Er der nogle der kan forklare mig step by step, hvordan og hvorledes man gør? Det ville betyde meget!! Tak på ... -
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Psykologieksamen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ...
