Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17061 til 17080 af 92030
-
faglige metoder
ForumindlægHej alle i kloge hoveder! Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal op i DIO på onsdag d. 15. december. Jeg er nu begyndt at forberede mig og til det har vi fået nogle papirer, hvor der står hvad de vil høre om. Det jeg så har svært ved er det med de faglige metoder. Jeg havde fagene engel... -
Navngivning
Forumindlæghvordan giver man et systematisk navn for: CH3 / O |H3C - C - CH3 | CH3 MTBE -
Løsninger af ligning?
ForumindlægDer er givet: f(x) = -x^2 + 6x - 3 = c For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c a) Ingen løsninger? b) en løsning? C) to løsninger? Jeg forstår slet ikke opgaven. Håber at der er nogen, der kan lede mig på rette spor. -
Defibrillator
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre med dette: Det handler om en defibrillator. Kondensatoren har kapacitansen 30,0 uF og dens energiindhold er på et tidspunkt 375 J. Jeg skal bestemme spændingen over kondensatoren. Jeg havde tænkt mig at bruge formlen: Ladning (Q) = Kapacitans (C) * ... -
Beregnelser af stofmægder
ForumindlægJeg skal svare på de her spørgsmål. Men kemi er jeg ikke god til. Så hvis man kunne skære det ud i pap for mig hvordan eller hvilke formler jeg skal bruge, ville det være dejligt. a) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,1 M AgNO3. b) Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? c... -
Matematik
ForumindlægI en skov plantes type fyrretræer med en højde på 1,7 m. Til de er 15 år gamle, vokser træernes højde med 17,3 % om året. a) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som en funktion af antal år efter udplantningen. b) Hvor højt er et 7 år gammelt træ ifølge modellen? c) Med hvor mange pr... -
blandbarhed
Forumindlægjeg skulle lave en forsøg med forskellig stoffer for at se om de opløses i vand og heptan her er min resultater, kan i kig om de er rigtig? hvordan ved jeg om et stof er polære, upolære eller svagt polære hvis den indholder flere bindinger? jeg ved godt hvad elektronnegativitet er men hvis jeg nu... -
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
opgaver
ForumindlægDan tre hændelser således P(A1 omvendt U A2 omvendt U A3) = P(A1)P(A2)P(A3) A1,A2 og A3 er ikke uafhængige. A1 og A2 er parvis uafhængige. 2. Vis, at A1 og A2^C er uafhængige, samt at A1^C og A2^C er uafhængige. 3. Vis, at der ikke findes en diskret stokastisk variabel som har ss-funktion p g... -
Differentialligning
ForumindlægDet indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme, der fremkommer, når funktionen f(x)=sqrt(x) roteres 360 grader om første aksen. Skålen fyldes med væske, der tilføres med konstant hastighed c pr. tidsenhed. a) Bestem væskens rumfang som funktion af dybden h. Hertil har jeg brugt inte... -
Vilkårlig trekant, hvor 2 sider og 1 vinkel er kendte
ForumindlægHej alle sammen. Som det står ovenfor har jeg at gøre med en vilkårlig trekant, hvor to af siderne og en vinkel er kendte. Siden c = 620, side b = 711 og vinkel B = 95,2. Det er meningen, at jeg skal udregne vinkel C. Jeg har brugt formlen sin^ - (C)= c*sin(B)/b Jeg har derefter regnet vinkel C... -
Bestemme forskriften for andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig. Niveauet er mat b og der må benyttes hjælpemidler! Den lyder som følger: En parabel har toppunkt i punktet P(2,0). Desuden oplyses at Q(-1,-6) er et punkt på parablen. A) Bestem forskriften for det andengradspolynomium: f(x) = ax2 + bx + c , Der har para... -
emic og etic
ForumindlægJeg skal til reigionseksamen på mandag, og vil gerne have styr på begreberne emic og etic som er jeg i tvivl om. Jeg jeg har forstået det er emic når religionen er set indefra, og religionens egne termer tages i brug. og etic når religionen ses objektivt udefra, måske kritisk. Er der nogen der ka... -
Projektopgave - idéer til produkt
ForumindlægJeg skal i næste uge arbejde med religion og dens magt i projektuge. Jeg ville høre om der var nogle, som havde en ide til et fedt produkt. Vi vil gerne undersøge hvilken magt en religion har og hvorfor. Vi har tænkt os at undersøge mere om religioner som Jehovas Vidner, Katoliker, Buddhisme, Sci... -
HEEELP
ForumindlægFamilien Nielsen bruger 13,5 kWh elektrisk energi på et døgn. Hvor stort er deres samlede daglige elforbrug i enheden Joule? Den samme familie bruger på et døgn 15 MJ til varmt vand, som opvarmes i en vandvarmer fra 15 °C ti 50 °C Hvor mange liter varmt vand bruger familien i døgnet? -
Hjælp
ForumindlægHar brug for et emne til projektopgave. Emnet skal være under frihed. -
Eksistentialisme - Kierkegaard
ForumindlægVille bare høre om der ikke er nogen, der kan fortælld mig om følgende om Kierkegaards religøsitet er korrekt!? og besvare mine spørgsmål?Mener han at man bare skal væe åben og stole på Gud - så skal Gud nok tilføje noget mening til éns liv, eller hvad? Hvorfor mener K ikke, at man har krav på l... -
Beklædning
ForumindlægHej alle!Jeg vil lige høre, hvad jeres mening til dette er:Har staten ret til at bestemme om den enkeltes påklædning?? -
Redegørelse for videnskabensrolle i slut. 1800?
ForumindlægHej\n\nJeg sidder midt i min SSO og skal i forbindelse med Dr. Jekyll & Mr. Hyde lave en redegørelse for videnskabens rolle i slutningen af 1800tallet, men jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om det. Jeg har googlet men uden held..\nHvis der er nogen der har skrevet noget lignende eller har et...
