Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 17101 til 17120 af 35145
-
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
Eksamenslæsning på Sunny Beach
ForumindlægHvad mener I om dette? Er det et tilbud I kunne finde på at gøre brug af? http://avisen.dk/tag-paa-eksamensferie-paa-sunny-beach_11741.aspx -
Hjælp til konjunktiv + indledning
ForumindlægHej, Jeg er i gang med min 24-timers forberedelse til TyF B, og det går egentlig meget godt. Der er dog to ting, jeg har problemer med, som jeg håber I kan hjælpe med: 1) Hvordan skal denne konjunktiv lyde: "Hvis hans far ikke var blevet dødssyg, ville han aldrig fået kendeskab/opnået inds... -
Reaktioner - hjælp!
ForumindlægHejsa Kan nogle forklare, om det jeg har gjort er korrekt ? På forhånd tak -
1-årig HF - adgangsgivende?
ForumindlægHej alle! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på om I mener man kan tage sig en 1-årig hf der vil være adgangsgivende til en videregående uddannelse, eller om sådan et kort forløb alene er beregnet til supplering? På forhånd tak. Kærligste hilsener ¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Finde årstallet hvor gælden er vokset til 120 mia. kr.
ForumindlægI en model kan danskernes gæld til det offentlige som funktion af antal år efter 2006 med god tilnærmelse beskrives ved: f(x)=501000000*1,09x hvor f(x) er danskernes gæld til det offentlige (målt i mia. kr.) og x er antal år efter 2006. b er startværdien(501000000) og a er procentændringen... -
Differentialligning - bestem forskrift og tidspunkt
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematikopgave, der er svær at komme i gang med - det er kun opgave a), der volder mig problemer - når jeg først har forstået den, ved jeg godt, hvad jeg skal gøre i de følgende opgaver. Opgaven lyder: I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er raket... -
AT synopsis
ForumindlægHej SP! Er det rigtigt, at man sagtens kan ændre på hele sin AT synopsis efter at man har afleveret den? :) -
Erfaring med turbokursus i samfundsfag (fra C til B)
ForumindlægHej Studieportalen, Er der nogen her, som har erfaring med turbokursus (hen over sommerferien) i samfundsfag (bliver nok i KVUC, hvor jeg hæver samfundsfag fra C- til B-niveau). Hvis ja, hvordan er det så? Er det svært/hårdt, er der meget der skal læres udenad, mange afleveringer osv.? Derud... -
Matematik
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en matematik opgave der lyder således: Benyt modellen til at bestemme væksthastigheden, når barnet er 100cm. Modellen: x=5,24-0.045*h, jeg har indst 100 på h'ets plads og solvet det, hvilket blev 0,74. Det er så denn... -
GSK A-Niveau Snit
ForumindlægHvis man nu tager endnu et A-niveau fag på gsk så man har 5 A-niveauer må man så godt gange snittet med 1,03? Mvh Peter -
Karakter - klage?
ForumindlægHvis man f.eks har fået 02 hvor man eksempelvis skulle have haft 4 for at bestå faget samlet set, kan man få bedømmeren til at give 4, hvis man siger at det er ens sidste chance eller at hvis man ikke får 4 bliver man udmeldt af studiet og at det er til stor bekymring for en? -
Løs ligningen f(x)=1
ForumindlægDer er givet funktionen f(x) = 2x - 7 Løs ligningen f(x) = 1 Undersøg om punktet P(100, 193) ligger på grafen f - hvordan skal jeg løse den ligning? eller skal jeg først opstille en ligning? er det sådan her? (x) = 2x - 7 = 1 2x - 7 = 1 2x = 1+7 x = 4 Er det bare sådan? men hvor ska... -
HJÆLP! Vurdér ud fra tabellens data personens højeste fart mellem de to afsæt.
ForumindlægJeg er helt lost med denne opgave. Jeg ved ikke hvordan den skal løses. Anyone der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som Word-fil. -
Effekt
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave: Vurdér hvilken effekt, forsøgspersonen i gennemsnit yder under den del af bevægelsen, hvor armene strækkes. Tildel herunder passende værdier til relevante fysiske størrelser. Mit bud er, at man skal beregne den potentielle energi ved en armstrækning, så jeg har s... -
Hvorfor får jeg forkert?
Forumindlæg*Ikke noget! Det er lig gået op for mig!* -
Dispositioner til 10 klasses mundtlige prøve
ForumindlægJeg har kigget på mange dispositioner, og jeg har lagt mærke til en ting... Hvorfor laver folk et afsnit med "Disposition af mundtlig prøve" og et andet med "Præsentation af analyse og fortolkningspunkter"? Er der nogle der kan hjælpe mig? Mange tak på forhånd... -
Jeg vil gerne melde mig syg til sygeeksamen - kan det lade sig gøre?
ForumindlægHej jeg går på Københavns universitet hvor jeg læser medicin. Jeg skal til sygeeksamen her på tirdag. Altså om 2 dage. Jeg har ikke mulighed for at møde op da jeg er blevet syg. Så mit spørgsmål er om man kan melde sig syg til sygeeksamen på? Tak på forhånd! -
Antallet af samtidige kurser på universitetet ?
ForumindlægHej :-) Jeg vil gerne vide, hvor mange samtidige kurser man sådan cirka har på universitetet. Jeg ved dog godt, at antallet af samtidige kurser afhænger af mange parametre. Jeg skal bare have et nogenlunde fornuftigt estimat. På forhånd tak
