Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 17101 til 17120 af 52201
-
Hurtig spørgsmål - ønskes hurtigt svar tak
ForumindlægHej. I min problemformulering skal jeg angive 2 kilder. En skriftlig kilde og en ikke-skriftlig. Forekommer et billede jeg har brugt til min produkt som en kilde? -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Termins prøve
ForumindlægHej, har lige været til termins prøve, der havde jeg en opgave jeg bare ikke kunne finde ud af, hvilket irritere mig noget så meget. Så håbede i kunne hjælpe mig: En funktion f er bestemt ved: f(x) = 3x+1/x, x>0 Grafen for f og linjen med ligningen y=4 afgrænser i første kvadrant en... -
I trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden h_c
ForumindlægJeg sidder med den her opgave som den sidste i min matematik aflevering, og kan ikke lige komme frem til en løsning. Opgaven lyder: I trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden h_c, |AD|=4 og |DB|=9 Gør rede for at trekanterne ACD og BCD er ensvinklede (faktisk også ABC). ... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave... -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Hvordan står det til i hans tilfælde?
ForumindlægHallo!En ven har bedt mig finde ud af hvordan det står til i hans situation, som er som følger;Han har 7,5 i gennemsnit for hans årskaraktere, og lige 6,6 i gennemsnit for hans eksamenskaraktere. Det er 3.g på Gymnasium.Nu var han så oppe og fik to 5 taller hvilket trækker hans eksamenssnit lidt ... -
2.G historie opgave
Forumindlæghej jeg skal skrive om troja og min lærer har givet mig en simpelt problemformulering der lyder at jeg skal finde alt hvad man har fundet ud af om troja. dette skal jeg finde i skriftlige kilder og arkæologiske fund. hvilket gør at jeg bliver nød til at forklare forskellen på disse to ting og fej... -
Engelsk A niveau, hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skriver fordi, at vi lige har haft terminsprøver på min skole, og jeg dumpede skriftlig engelsk. Jeg er virkelig bange for, at dumpe til eksamen. Mit spørgsmål er derfor, har I nogle råd til hvad jeg kan gøre for at forbereder mit engelsk i løbet af no time? JEG GIVER AL... -
Opgavehjælp
ForumindlægHej Jeg har en datter i 8. klasse, som har fået en opgave som følgende: Du har følgende tal, og må kun bruge dem en gang. Du må gange, plusse, minuse og dividere, men resultatet skal blive 46. 2,2,3,4,6 Hun har løst opgaven på følgende måde, men fået den som fejl: 2*3+6*4-2=46 Hendes lærer ... -
3 engelsk sætninger (haster, fredag)
ForumindlægHejSkal aflevere stil imorgen kl 13. Har lige et par sætninger som jeg er lidt i tvil om.I myself actually think Stewart’s character is quite interesting. He creates his own illusory world where he suppresses the things that does not match his own perception of the world. I think Stewart is somew... -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
hjælp : Rettelse
ForumindlægHej folkens . En der gider og rette min engelsk opgave : ) ? Øvelse 3 På grund af pengemangel har jeg måttet tage ekstra arbejde. Jeg har ikke kunnet male hele huset. Efter ylykken har hun måttet bruge krykker. Hvorfor har kluben ikke villet være med I konkurrencen? Flytningene har ikke mått... -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
Politik og økonomi - Studievalg
ForumindlægHej! Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ik... -
STX eller HF?
ForumindlægHej :) Jeg skal vælge i mellem STX og HF, men jeg er virkelig usikker. Planen var at, jeg skulle søge ind på STX. Jeg vil gerne have matematik på C niveau (det går dårligt i matematik), og min vejleder fortalte mig at, jeg ikke kan have det på C niveau, medmindre at jeg vælger to fremmede sprog,... -
Studieretning... har brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige noget jeg tænker meget over. Jeg går i 1. G på HTX og vi skal til at vælge studieretning, og jeg er ikke sikker på om jeg skal vælge Kommunikation/IT A og Samfundsfag B eller Matematik A og IT B. Jeg er lidt bange for at matematik bliver for svært. Jeg tænker på at ar... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ...
