Søgning på: idræt b drejebog badminton. Resultater: 17121 til 17140 af 87744
  • Lineær regression

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige nu med en opgave om lineær regression År; 1999;2000;2001;2002;2003;2004 Produktion;4953;5310;5676;6100;6529;7000 Dette var et forsøg på at lave en tabel Afgør ved hjælp af ekspontiel regression om linjen udvikler sig lineært eller ekspontielt. Hvis den udvikler sig lineæ...
  • De 10 bud

    Forumindlæg
    Hej i forbindelse med min AT eksamen har jeg fundet ud at jeg vil inddrage de ti bud. Kan man bruge den hermeneutiske cirkel til at analyse dem?
  • parabel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med et lille problem.. jeg skal have fundet foreskriften for en parabel, men kender kun toppunktet og et punkt på parablen.. nogle der er flinke og give et fif til hvordan jeg lige kommer igang?
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Om en eksponentiel udvikling vides det, at h(2)=7, og at fordoblingskonstaten er 4 Bestem en forskrift for h(x) Er der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? Nogend er kan vise hvad der sker i hvert led?
  • Logaritmer ..?

    Forumindlæg
    Er der noget jeg slet ikke kan se logikken i, må det da næsten være logaritmer. En der har en letforståelig definition på det, en forklaring på hvad det præcis betyder, eller en helt tredje metode, hvorpå jeg endelig kan se ideen..?Du er en skat!
  • sinusrelationen

    Forumindlæg
    Hej.:):)sidder og kigger noget igennem med noget trigonometri, men jeg kan ikke huske hvordan sinusrelationen er, kan nogen hjælpe.??
  • Endnu en tråd med MEDICIN

    Forumindlæg
    HeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen...
  • Opgave 1.145

    Forumindlæg
    Hej,Jeg sidder med en opgave som lyder:f(x)=ln(kvadratrod(x))+ln(2x) , x>0Gør rede for, at forskriften for f kan skrives på formen:f(x)=a*ln(x)+bNogen som kan hjælpe?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan løse denne opgave?k = lille nedsunket kLinjen lk med ligningen kx-3y=10 er parallel med linjen m: y=2x+4. Beregn k
  • Sekantens ligning?

    Forumindlæg
    Er i gang med en 2.g matematik aflevering som omhandler differentialregning, men er gået lidt kold da jeg ikke helt kan finde ud af hvad der menes med sekantens ligning! Har læst hele kapitlet igennem, men kan ikke komme frem til hvad det er! Nogen der gider forklare mig det? :)
  • skæringspunkt med y-aksen

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har et lille problem her.. er der en formel til hvordan man finder skæringspunktet med y-aksen?Ligesom når man skal finde hældningskoeffitienten, så gør man jo (y2-y1)/(x2-x1), der må da også være en smart måde at finde skæringspunktet med y-aksen, når man ikke må aflæse det i et koordina...
  • Blodtype

    Forumindlæg
    Hvilke blodtyper kan du modtage blod fra hvis man har blodtype A rhesus negativ (forklar hvorfor)??
  • Lidt hjælp til matematik

    Forumindlæg
    Halløj derude.Jeg har lige et spørgsmål.. Hvad betyder det, når man har et bogstav og der så står et lille nul bagefter? Jeg skal nemlig gøre rede for en ligning, hvor dette udtryk er med i.På forhånd tak.
  • Differentialregning - Vendetangent

    Forumindlæg
    Hvordan dælen er det nu man regner dette:
  • Vilkårligtrekant

    Forumindlæg
    Hej alle, sidder med en aflevering og jeg kan simpelthen ikke finde ud af opgave 1 a (vedhæftet), håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak!
  • 2 ligninger med 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Hvordan skal denne opgave løses?: Løs 2 ligninger med 2 ubekendte: 1) a = 5b + 8 a = 16 - 2b
  • få graf til at skære y-aksen

    Forumindlæg
    hey, hvordan får jeg egentlig en graf i excel til at skære y-aksen. Har lavet en graf på et logaritmisk system, men selv om y er 0 er det ikke synligt at den skærer. hvordan kan det være? :) btw. er der en måde til at få tallene på x-aksen til at stå lige under mærkerne på x-aksen?
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Jeg skal løse en ligning, men kan simpelthen ikke huske hvordan man gør det. Jeg har forskriften f(x) = 52,8245*x^-4,4 Hvordan kan jeg udregne f(x) = 2000?
  • Gåde

    Forumindlæg
    Når man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak
  • Blodtyper

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et problem med et spørgsmål og håber i kan hjælpe :) Spørgsmålet er: Forklar hvem du kan modtage blod af og hvorfor. Ps. har blodtypen 0 Rh negativ