Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 17121 til 17140 af 152921
-
Kemisk apparatur
ForumindlægVi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke. -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen
ForumindlægSidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes? -
Gymnasium og Universitet
ForumindlægHej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ? -
Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen
ForumindlægHej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd... -
Vektor
ForumindlægDet hele er vektorer (kan bare ikke finde ud af at lave et vektor tegn) |a| = 2 |b| = 3 |a+b|= 3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b Er helt lost.. -
Hjælp! Forslag til SRP ??
ForumindlægHeej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :) -
Konduktometrisk titrering af en syreblanding
ForumindlægJeg sidder ved min computer og skriver en rapport i kemi, som jeg så at sige godt kan finde ud af. Bortset fra et spørspål...Rapporten hedder, som overskiften siger, "konduktometrisk titrering af en syreblanding", og jeg tror(håber), at der måske er en af jer som har lavet den rapport.J... -
hjælp
ForumindlægJeg havde uploaded den indlæg igår, Jeg har prøvet meget at kommer igennem den, men jeg kunne ikke. en reference system vektor a=(3) og b=(-3) (4) (2 ) vi finder vektor c ved liging a+b+c=0, hvor 0=(0) (0) a. finde vinklen mellem vektor a og b b. vis at vektor c har kordinaten (0 ) (-6) ... -
vektor.....
Forumindlæghey. jeg skal beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. IaI = 5 IbI = 2 a * b= 7,5 jeg ved at jeg skal bruge formlen: I det(a,b) I, osv. men jeg kan ikke lige huske, hvordan man fandt a og b ud fra deres længder.. jeg var lige lidt på vej, men er gået i stå igen.. -
Jordens magnetfelt, den lodrette komposant.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder på en rapport, hvor hovedformålet er at finde den vandrette komposant, for jordens magnetfelt, ved hjælp af en tangensbousole. som består i et kompas omgivet af en vinkelmåler på360 grader, igen omgivet af nogle spoler, hvortil man skal kunne tilføre en strømstyrke, og... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
sammensatte og simple ioiner
Forumindlægjeg er igang med at få læst op til eksamen i kemi c. Ioner har boldt problemer konstant og vil ikke hænge ved. jeg læser på selvstudie og har ikke haft det bedste resultat af at få det forklaret online. ionforbindelser er mellem metaller og ikke-metaller. så langt så godt. simple ioner er er at... -
Odontologi kvote 1? kvote 2? alternativer? udlandet?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse odontologi, men da jeg havde en meget sproglig linje i gymnasiet, valgte jeg at holde sabatår for at læse kemi, matematik og fysik op. Men nu er jeg bekymret for om jeg overhovedet kommer ind, da mit snit ligge på grænsen til KU, dvs at hvis snitet går op med 0,1, så går... -
2. prøveforsøg - Skal jeg vente et år?
ForumindlægHejVar oppe i kemi B igår og fik 9. Egentlig er 9 en fin nok karakter og faktisk er det også det samme som jeg fik i årskarakter (hvilket flere incl mig selv dog mente var for lavt). Men jeg ærgrer mig alligevel rigtig meget. For jeg havde knoklet en del for at forbedre min karakter her til eksam... -
Generelle spørgsmål
ForumindlægOkay! Det er nu jeg har brug for nogen rigtig kemi eksperter derude!Jeg skal op her på tirsdag og der er lige et par ting jeg må ha fat i, som jeg håber nogen af jer derude kan svare på:Hvad gør OH-gruppen funktionel og hva betyder det at den er funktionel.Hvad er et polyamid, kender godt dens ke... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Reduktion
ForumindlægEr dette rigtig løst? (a-b)2 * (a+b)2 a-b* a-b + a+b* a+b 4a 0b -
Sandsynlighedsfelt med 2 hændelser...
ForumindlægI et sandsynlighedsfelt er givet to hændelser A og B. Det oplyses, at P(A)=2*P(B) og at P(AuB)=0,9Bestem P(A), nåra) P(AnB) = 0,3 b) A og B er uafhængigeHvordan løser jeg denne opgave? Håber I kan komme med hjælp!!! -
Får I skr. afleveringer for i samf?
ForumindlægJeg synes, det går ret sløvt til i samfundsfag. Vi har endnu ikke fået noget skriftligt arbejde for.\nHvad med jer?
