Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17161 til 17180 af 26896
-
Float placeres centralt
ForumindlægJeg har et float sidst i et kapitel, som der ikke er plads til, hvortil det hopper over på næste side. Da det er det eneste på siden placeres det centralt (vertikalt). Dog vil jeg gerne have at billedet placeres øverst - som var det en tekst der fortsatte på en ny side. Jeg bruger pt følgende kod... -
Eksamenssæt opgave 2d?
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse opgave 2d) i følgende eksamenssæt: https://www.studieportalen.dk/Forums/Threads.aspx?id=8 Håber nogle kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
parabelformet hal
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en matematik opgave jeg ikke forstår. Der er en tegning, der viser gavlen af en parabel formet hal. Højden er 4,8m og bredden er 5m. a) Indlæg på passende vis gavlen i et koordinatsystem, og angiv en forskrift for parablen. I gavlen skal der indsættes en rektangulær ... -
Muligt at producere hysteresekurve vha. søm?
ForumindlægHej. Har virkelig brug for noget hjælp til det her forsøg, som er ved at give mig lidt hovedpine. Jeg har lavet et forsøg med nogle søm med det formål at producere en hysteresekurve. Det jeg dybest set gjorde var, at jeg sendte en strøm gennem en spole, hvor nogle søm var placeret indeni (forsøg... -
Hypotakse eller paratakse sætninger
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig, hvorvidt der i denne artikel er anvendt hypotakse eller paratakse sætninger? Kan simpelthen ikke se det. I løbet af de seneste tre år har avisen Vorarlberger Nachrichten udviklet sig til en medievirksomhed med omfattende sideaktiviteter. Telefon, interne... -
stjerne kollaps
Forumindlæghvorfor kollapser en stjerne ikke? Energien fra fusionsprocesser m.m. laver et udafrettet tryk, hvad laver det inadrettede tryk. Hvorfor støder jorden ikke ind i solen? Solen trækker os ind mod sig. Hvorfor støder elektroner ikke ind i kernen? Protonen trækker den ind mod sig. Er centrifugalkra... -
Bruger man den deduktive eller induktive metode i dyreforsøg?
Forumindlæg^^^^^^^^ -
Værdimængde og definitionsmængde for parabel
ForumindlægJeg skal finde definitionsmængden og værdimængden for en parabel med denne forskrift: , nogle der kan hjælpe? -
ellære
ForumindlægHej jeg har bruge for lidt hjælp til fysik jeg har selv prøvet mig frem, håber i kan se mine fejl hvis der er nogle Mvh Mig opgaven har jeg vedhæft 1 opgave: hvis der i resistoren på 70 ohm omstættes en større effekt end 0,80 W brænder den over Så vi har en parallelforbindelses af 2 en på 36 o... -
Vold.
ForumindlægHvad mener i om udsagnet: "der vil altid være vold i et voldeligt samfund" -
Skråplan, hastighed
ForumindlægEt glat skråplan har hældningen 30grader. Et legeme starter ved foden af skråplanet med en hastighed på 8m/s op ad skråplanet. Der er en gnidningskoefficient på 0,16. Hvor langt vil det kunne bevæge sig op ad skråplanet inden det standser? Jeg tænkte på at bruge E_pot og E_kin, men jeg kan ikk... -
Hjælp til enkel sætning - har min lærer ret?
ForumindlægHej alle! Jeg har brug for en der er dygtig til spansk grammatik - jeg afleverede en stil her forleden, og havde en sætning der lyder således: "si viene la policía se tienen que cuidar de que todos se mantengan unidos...." Min lærer rettede denne sætning så den så således ud: "s... -
Hjælp til Funktion: differentialregning.
ForumindlægBetragt funktionen f(x) = (2x^2-x-1)/(x^2+3x+2) x tilhørende [0;uendelig[. b) Udregn f'(x), og vis at den er positiv for alle x tilhørende [0;uendelig[. c) Bestem lim(n) gående mod uendelig.f(n) d) Bestem værdimængden for f b) Jeg får f'(x) til aat vøre = 7x^2 + 10x... -
En Ligning:
ForumindlægHvordan skal nedstående ligning angribes an: (a+b) (a+1) - a^´2+a(b- 1) - b Skal man starte med at hæve parrenteserne? Eller. -
Mat opgave! skal sendes i aften
ForumindlægNogen der kan løse opgaven? Find toppunkt og rødder i følgende tilfælde: 1. f(x) = 3x^2 - 12x - 15 2. g(x) = - -2/3x^2 + 2x 3. h(x) = x^2 - 2 kvadratrod2 * x + 2 -
brøkker
Forumindlæghej er der nogen da ved hvordan man beregne dette brøk som jeg har lagt et billed af det tak -
Fotonenergi
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad fotonenergi er? Jeg vil gerne være helt sikker på, at jeg har forstået det rigtigt (: -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
En hurtig lillespørgsmål i matematik
Forumindlæghvorfor giver ln(8)/ln(2)=3 hvordan skal man gøre det, hvis det er udenhjælpmidler -
ude/ud
Forumindlægheej.. nogen der ved hvorfor det lige er, at man siger : Langt ude i havet og ikke siger langt ud i havet???
