Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17161 til 17180 af 29738
-
Samfundsfaglig metode
ForumindlægHalløj! Vil det være en samfundsfaglig metode at analysere en tekst mht. f.eks. politiske synspunkter (tendentiøs tekst), samt at sammenligne tekster, der handler om samme emne/problemstilling? Og hører denne metode i så fald under den kvalitative eller kvantitative metode? På forhånd tak! -
Taljeblok - mål acceleration af blok
ForumindlægHejsa På billedet ser i to masser; m og M M er på et bord uden friktion, find m's acceleration... Jeg skal ikke bruge tal, det skal bare regnes ud med hensyn til m og M Nogle, der kan hjælpe? -
Keglestub
ForumindlægV = 1/3 * pi*h *(R^2 + r^2 +Rr) Jeg har bevist den via integralregning, men kan den bevises på en anden måde`? -
Subjektivisme
ForumindlægHej! Er der en eller nogle, som kan prøve at forklare begrebet "subjektivisme" i henhold til det antikke Grækenlands sofister? Samt deres effekt på demokratiet? -
Fotoner og energi
ForumindlægHejsa. Kan I hjælpe mig med denne opgave? -Synes der mangler en oplysning af en art? Et brintatom i grundtilstanden ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 3.2 eV. a) Beregn fotonens energi. b) Beregn fotonens bølgelængde og frekvens. c) Hvilken hastighed har elektronen? -
ligevægt
ForumindlægHvordan kan man se på reaktionen: CH3COOH + H20 --> CH3COO- + H30+ <-- at den er stærkt forskudt mod venstre? -
Professionsbachelor
ForumindlægHey allesammen ! Er igang med at læse til markedsføringsøkomom, og skal her om en uges tid til at vælge valgfag. Min fremtidige plan er at læse en bachelor på CBS bagefter, men er sku lidt i tvivl. Sagen er at man kan læse en professionsbachelor i international handel og marketing på min egen sko... -
Et portræt af en anden person
ForumindlægHej, jeg skal skrive et portræt af min klassekammerat, som jeg overhovedet ikke kender. Jeg har skrevet lidt i begyndelsen og er stået i stå, men har interviewet hende; - Hun hedder Clara - Impulsiv, udadvendt og pligtopfyldende - Hendes forældre er skilt, og hendes far bor i Sverige. Hun... -
SRP om tyrkiet
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om Tyrkiet i EU i SRP med fagene Samfundsfag A og Dansk A. Jeg læser bogen "sne" af Orhan Pamuk som tildels handler om splittelsen i landet. Øst/vest og islam/vesten. Jeg har overvejet at bruge den amerikanske teoretiker Huntingtons teori om clash og civilisation f... -
Blåforskydning m.m.
ForumindlægHvad er blåforskydning? Samt rødforskydning? Ved godt at det skyldes dopplereffekten, men forstår ikke hvorfor. -
Gruppeeksamen i samfundsfag!
ForumindlægHej Alle! Jeg skal op til samfundsfagseksamen her om et par dage, og jeg tænkte på, om nogle af jer herinde havde nogle tips? Det handler om den nye 24-timers ordning, hvor man trækker et spørgsmål, og går op og fremlægger en forberedt synopsis ca. 24 senere. Dem, der har været oppe i den form... -
Bestem koordinatsættet
ForumindlægJeg har denne opgave: a) Bestem koordinatsættet til hvert af de punkter på grafen for funktionen f(x)=x3-x+1, hvori tangenten er parallel med linjen y= 2x +5 -
Student på tirsdag.
ForumindlægHejsa :) Jeg bliver student på tirsdag d. 26/06.07 og det glæder jeg mig selvfølgelig MEGET til. Jeg skal op til dansk som den aller sidste eksamen, og jeg har egentlig altid følgt mig god tilpasse i det fag. jeg har fuldt med i timerne, og afsluttede dansk i år med 0% fravær. Jeg føler mig kort... -
Termodynamikkens 2. lov og universet
ForumindlægHvordan kan universets udvikling forklares ved termodynamikkens 2. lov? Lige efter Big Bang var al stof og energi fordelt jævnt i det stadigvæk relativt lille univers. Med tiden dannedes der planeter, stjerne osv. Går dette ikke mod termodynamikken 2. lov? -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
Pluto
ForumindlægHej. Er der nogen, som ved, om Pluto stadig kaldes en planet. Der har jo været meget debat, om man kan kalde den en planet eller ej. -
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
Pædagogisk opgave
ForumindlægHej Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan børn løser deres egne konflikter og hvad de lærer ved det og hvad målet er med en konfliktløsning Jeg søger og søger efter en pædagog mvh.. rixer -
Topologisk opgave
ForumindlægNogen der vil være sød og hjælpe mig med opgaverne? http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=63347 -
Sabbatår med arbejde
ForumindlægHej Som overskriften siger, tager jeg et sabbatår fra bøgerne, lige får at komme lidt væk fra det hele, hvor jeg vil arbejde lidt. Problemet er at jeg ikke lige ved hvilket arbejde jeg skal have i det næste års tid. Derfor ville jeg lige høre om nogen havde gjort det samme som mig, og bare fundet...
