Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17181 til 17200 af 29788
-
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
Lingvistisk logik
Forumindlæg1. "Samtalen er irrelevant". Det er ikke det samme som "Samtalen er ikke relevant." Jamen at en samtale er irrelevant kræver, at samtalen findes, hvorimod udtrykket "samtalen er ikke relevant" ikke kræver eksistens af "samtale". 2. Det danske flag er rø... -
Barcadi reklameanalyse.
ForumindlægHej Har virkelig problemer med at forstå hvordan jeg skal bære mig ad med denne analyse af en trykt reklame. Håber søde mennesker herinde vil hjælpe med at inspirere mig hvad mening er med reklamen. Og ikke mindst, hvad vegetarian by day, barcadi by night sådan i helhed skal fortælle om. -
Hjælp til retning af Novelle ( Jesper Wung Sung Skrivemåde )
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at rette min novelle så den bliver til noget som minder omJesper wung sungs skrivestil. Hvis det er må i meget gerne hjælpe med at putte nogle billed sprog, og metafore i :) -
SRP - VALG AF EMNE
ForumindlægHej alle på studieportalen! Jeg skal til at vælge et emne til min SRP opgave og har brug for noget hjælp, jeg har valgt at skrive i fagene Bioteknologi A og Historie A. Jeg ville bare lige spørge om der ikke var nogen der havde ideer til hvad man kunne skrive om i de fag, hvor man let kan kombin... -
For hvilke værdier af tallet k har ligningen f(x)=k
Forumindlægen funktion er bestemt ved f(x):=x^(3)-7*x^(2)+8*x+16 jeg har bestemt nulpunkterne jeg har bestemt monotomiforholdene jeg tror jeg har løst ligningen f(x)=1 (i Ti-nspire skrev jeg solve(f(x)=1,x) og fik så 3 nulpunkter x=−0.959341 or x=3.53017 or x=4.42917 er det rigtigt ??? og j... -
Velfærdssamfundet går imod..
ForumindlægHej alle sammen derude! Jeg arbejder med "velfærdssamfundets fremtid" i AT og skal til eksamenen om 16 dage. Er så bange.. Er der nogle som ved hvilken model velfærdssamfundet går i mod? Forbliver det den universelle model ? Eller bliver det en af de andre?? Nogle bud? Ville sætte ... -
Dannelse og Uddannelse
Forumindlæghvad er forskellen på: dannelse og uddannelse? -
hjælp sygeeksamen?
ForumindlægHej alle jeg håber der er en har styr på det med reglerne mht. sygeeksamen jeg var på til skriftlig virksomhedsøkonomi her igår (onsdag) hvor jeg var så dum at møde op selvom jeg havde det virkelig dårligt. Er sikker på det kan ses på det resultat jeg lavede, så nu spørger jeg om der er mulighed ... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle, I sommers begyndte jeg på statskundskabsstudiet på Aarhus Universitet. Jeg elskede det i starten, og det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom ind med et snit på 10 - lige over kvote 1 snittet på 9,8. Jeg kan nemlig godt lide politik og samfund, men jeg er virkelig blevet i tv... -
Sætninger il eksamen.
Forumindlæghej, jeg ska op i tysk mudntlig på onsdag og ku godt bruge nogle gode sætninger som jeg ku fyrre af til eksamen (:.. fx. - jeg vil gerne snakke om.... - Jeg kommer tilbage til det senere (hvis jeg bliver spurgt om noget, og så fortæller at jeg vil fortælle det senere..) - Det bliver svært, me... -
Hælp til at find den højeste tone i Come togehter
ForumindlægHej alle.. Vi sidder og skriver 24-timers opgave i musik på c-nivau og vi er kommet i tvivl om hvordan man finder ambitus i sange.. Vi har sangen come together af Bealtes HÅber at høre fra jer så hurtigt som muligt :) -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
Ren Matematik/Ingeniør/Whatever
ForumindlægSkal til at søge ind på en vidergående uddannelse og da der kun er 2 uger endnu er jeg ved at komme detil hvor man ikke kan udsætte det mere. Det har hele tiden været min plan at jeg ville læse ren matematik på AU, men efter at have kigget lidt på beskæftigelsesmulighederne (undervisning eller ma... -
Bortvist i 10. klasse, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg? I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som ... -
12,2 i snit!
ForumindlægMon karakterudvalget havde overvejet konsekvenserne af den nye skala? http://avisen.dk/rasmus-har-banket-hul-i-karakterskalaen_13012.aspx -
Hjælp! Bedrageri ?
ForumindlægJeg købte en pc med bon´, og persons adresse og Cp.nr. .. Jeg Vidste INTET om at den blev stjålet-- og nu er den person jeg har købt pcn af, blevet fanget af politi. Jeg vidste ikke at den er blevet stjålet.. SKer der noget med mig? Eller jeg har ikk gjort noget forkertt? Ps. politi har hente... -
Pythagoras' sætning bevis, udvidet
ForumindlægJeg sidder og arbejder på min SSO, i faget matematik - men der er en af de givne opgaver, jeg simpelthen ikke kan få hen. Jeg vil helst ikke have svarene givet, men hvis der er nogen der meget detaljeret kan forklare mig hvad det er man skal, ville det være rart :) Opgaven lyder: I den retvin... -
Svært ved engelsk
ForumindlægHejsa Jeg går i 1.g på STX og har rigtigt svært ved engelsk, jeg har en fin udtaling, men mange ting kan jeg ikke høre om er rigtigt eller forkert. Har i nogle ideér til hvordan jeg kan blive bedre, har en smule tabt modet. Kender i nogle hjemmesider hvor man kan træne det, synes ikke at de ... -
Koreansk på gymnasiet
ForumindlægJeg ville gerne lære at tale Koreansk. Lige nu går jeg i folke skolen, jeg har længe kigget efter flere steder hvor jeg kunne få Koreansk, der er ikke nogle aftenskoler her i Odense der har Koreansk, så tænkte jeg at man kunne gøre det i gymnasiet, men jeg kan hellere ikke finde noget om det. J...
