Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17201 til 17220 af 102572
-
Taktart - hvad betyder det?
ForumindlægSom overskriften lyder: hvad er en taktart? Jeg forstår ikke helt ordbogens forklaring. -
Forskere mod tro?
ForumindlægHey allesammen. Hvad er Jeres holdning til, Forskere som er mod troen? Kom lige forbi denne artikel >http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328936 hvad er Jeres holdning til det der bliver skrevet? Og hvad mener I? -
Reducer
ForumindlægHej, Skal reducere det følgende, men er lidt i tvivl om fremgangsmåden a) 10b-100(-4+0,1b)= b)(12x-3)(5x-9) c)(4x-4)^2-16(x^2+1) Skal jeg bare gange parenteserne ud eller hvordan? :) -
Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg vil lige høre om der er nogen der kan svare mig på, om man skal bestå både skriftligt matematik og mdt. matematik for at bestå matematik b, eller skal man bare bestå samlet? + er der nogen der ved, hvis man nu består mdt. men dumper skruftlig, om man så skal tage begge om? eller kan nø... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Bevis af rødder for andengradsligning.
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål til omskrivningen af andengradsligningen ax^2 + bx + c = 0 i forbindelse med beviset for dens rødder. Ved første omskrivning skal man gange med 4a på begge sider af lighedstegnet, men hvordan i al verden kan det give følgende: ax^2 + bx + c = 0 | Der ganges hereft... -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
Vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC? -
Halve karakterer
ForumindlægHej allesammen,Jeg er nu ved at være færdig med 3.g, men jeg ville godt vide helt præcis, hvordan gennemsnittet af ens karakterer udregnes.Er det:studsnit=(årskaraktersnit + eksamenssnit) / 2, hvor overførte karakterer tæller med i eksamenssnittet!?Og hvordan tæller karaktererne hlavt i bl.a. idr... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
LANGRANGE MULTIPLIERS
ForumindlægJEG SKAL BRUGE DEN METODE TIL AT FINDE MAKSIMUM OG MINIMUM AF FUNKTIONEN: F(X,Y)=X^2+Y^2 ; XY=1 HVAD GØR MAN HER?? -
Hvordan finder jeg højden af en vilkårlig trekant?
ForumindlægHej Jeg har en matematik opg. der lyder: Figuren viser en trekant ABC. målene er: AC=17,6 BC=14,39 vinkel A=32,8 Vinkel B=41,5 Her kommer mit spørgsmål: Hvordan finder jeg højden fra C med grundlinje AB? Håber meget der er en der kan hjælpe! På forhånd tak! -
Beregn sandsynligheden
ForumindlægHej jeg har matematik aflevering for til i morgen og har problemer den opgave spørgsmålet jeg gerne vil have hjælp til lyder: Beregn sandsynligheden for med én terning at slå: A) en sekser B) mere end 2 C) mindre end 3. Svaret angives i både brøk og procent. Tak på forhånd :-) -
Die schlaufe
ForumindlægHej derude... Jeg har netop trukket en tekst og jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket en tekst som hedder "Die Schlaufe" fra Hans Peter Richter: "Damals war es friedrich" Er der nogle derude som har nogle noter eller noget... jeg har virkelig brug for noget inspirat... -
mellemøsten 1950+
ForumindlægHej jeg sidder i den, for mit vedkomne, uheldige situation at jeg skal op i Historie. ikke just mit yndlingsfag, og har lige fundet ud af at jeg mangler noget af pensum. det drejer sig om mellemøsten (palæstina - israel) fra ca 1950 og frem efter.. hvis der er nogle der har nogle noter til dette... -
indskudsreglen
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i tvivl om, hvad man bruger indskudsreglen til i integralregning? Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet : Integralet fra a -bf(x)dx = integralet fra c-af(x)dx + integralet fra b til af(x)dx Herunder har jeg lavet en graf med, hvori jeg har tegnet funktionen f . På min x-... -
Gennemsnit af karakterer
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om mine karaktere i matematik (B). Jeg fik tilbage i 2.g 02 mundtligt og 00 skriftligt i årskarakter. Dog fik jeg 02 mundtligt og 4 skriftligt til eksamen. Vil dette sige, at jeg har bestået matematik B? Jeg tænker umiddelbart, at jeg så har et snit på 02 både skrif... -
Studieteknik på uni?
ForumindlægHvad er den bedste studieteknik på uni ang. noter - hvordan kan man lave nogle gode noter, da der er meget, der skal læses? Og hvad er den bedste læseteknik - er det bedst hvis man skimmer siderne igennem, da der er meget læsestof? -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g?
