Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17201 til 17220 af 26896
-
Bestem a og en rod
ForumindlægEr der nogen, der gider hjælpe mig med nedenstående opgave? Jeg er snotforvirret over, hvordan den skal løses. Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. -
HJÆLP! SVAMPE
Forumindlæghej. Jeg er igang med at skrive en rapport om kimnedfald og trykprøver på petriglas. Efter jeg har lavet mine trykprøver, med henholdsvis ahornblad og beskidte fingre, viser det sig at begge to får svampe på glasset. bladet var ikke vissent, ikke grønt men gult. fingrene var beskidte. Kan nogle... -
Nervøs
ForumindlægHej studi, Jeg skal op til en AT-prøve her på fredag og er allerede meget nervøs for, hvordan det kommer til at gå. Har lavet en udmærket synopsis, men min lærer siger, at han ikke kan svare på, hvad jeg skal fremlægge ud fra synopsen. Er blevet enig med mig selv om, at jeg bare tager det væs... -
Kort engelsk rettelse til imorgen:
Forumindlæg"Most of us think we know the kind of kid who becomes a killer, and most of the time we're right. Boys commit about 85% of all youth homicides, and in those cases about 90% conform to a pattern in which the line from bad parenting and bad environment to murder is usually clear.... Their ... -
Genitiv.
ForumindlægI begyndelsen af juli. Hedder det: Am Anfang Juli? -
Sparring til noget rente beregning
ForumindlægDer indsættes hvert år 5.000 kr. på en bankkonto. Den årlige rente er 2,5 %. Beregn kontoens indestående umiddelbart efter den 5. indbetaling. (2 decimaler) Skal man her bruge kn formlen: kn=ko(1+r)^n eller hvordan beregner jeg dette stykke? -
Approkismerende 2. grads polynomium
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Se billede -
pmol/L - Hvad står p for?
ForumindlægOverskriften siger det hele På forhånd tak. :) -
HASTER- Apollinske/dionysiske livsform
ForumindlægHeeej alle sammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvilken betydning havde begreberne Apolloniske og dionysiske i antikken. og hvilke livsformer repræsenterede de i antikken? Håber at I vil svare tilbage.. Tak på forhånd. -
Derive:(
ForumindlægHej. Desværre har jeg ikke derive, og skal løse en svær ligning og kan ikk gør det i hånden, så håber, at nogen ville gør det for mig. f(x)=1/(10^(x-9,78)+1) jeg skal finde f'(x)=0 og f''(x)=0 Ville være super glad hvis nogen gad at hjælpe, skal nemlig bruge det til studieretni... -
Beregn aktuel koncentration
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi opgave, hvor jeg skal beregne den aktuelle koncentration for 1,0 m Na2SO4, hvordan gør man det? - Har vikelig ingen anelse -
Opstilling af SRP
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP, men hvordan er det endeligt at man opsætter sådanne en. Er der speciffikke krav til denne. Eller er det frit hvad man vil gøre. Kan man evt. bygge det op som en historie, hvor man støder på problemmer og så besvare dem når man støder på dem??? Hilsen Daniel :) -
Ellære, simple formler hjælper ikke
ForumindlægOpg. 12 side 264 i Fysikbogen "Spektrum fysik 1". Bestem erstatnings resistansen ved at indføre passende betegnelser for strømmene (I1 = 3/5 og I2 = 2/5) gennem de forskellige resistorer. Strømmene har jeg selv regnet men kan ikke finde erstatnings resistansen. Tegningen nedenunder il... -
Were or was
ForumindlægHej studieportalen. Mig og min ven kan ikke blive enige om hvorvidt det hedder, i wish This was your lips, eller i wish This Were your lips. Jeg mener man bruger "was" da det vel er henholdsvis "i" og "This" der er grundled, og at "your lips" er genstandsle... -
Regnehistorie til negativt tal divideret med negativt tal
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at forklare hvordan ét negativt tal bliver divideret med ét negativt tal. Jeg ved godt at resultatet bliver positivt, men mangler en dybere forståelse. På forhånd tak -
Sammenhæng mellem log(y) og log(x) i en potensudvikling
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe med denne opgave: Givet er følgende potensudvikling: Opskriv sammenhængen mellem log(y) og log(x). Vi skal helst ikke bruge nogen matematikprogrammer som hjælp. Vi skal helst kunne udregne det på papir. Men hvis andet ikke kan lade sig gøre, så må det gerne gøre... -
HJÆLP - VEKTORER
ForumindlægHej er der en rar sjæl der kan vise mig hvordan jeg kan udregne den vedhæftede opgave? jeg kan virkelig ikke få resultatet til at give mening :/ -
Gini-koefficient for USA
ForumindlægHej alle, Jeg skal i min SRP beregne gini-koefficienten for USA. Hertil har jeg brug for den samlede nationale indkomst af landet, altså hvor meget de forskellige samfundsklasser indtjener. Jeg kan ikke finde nyere tal for dette, har I nogen idé om hvor jeg skal lede? Og har jeg overhovedet b... -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at skrive en problemformulering omkring Elefantiasis. Jeg er på rimlig bar bund. Any help ? -
Jeg har fået funktionen f(x)=4x-5. Her skal jeg angive noget
ForumindlægJeg skal angive hælningskoefficienten og andenkoordinaten til skæringspunktet mellem grafen for f og andenaksen. Og jeg skal bestemme f(2)
