Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17201 til 17220 af 29738
-
Diabetes - folkesygdom
ForumindlægHvorfor er diabetes blevet en folkesygdom? Er der nogen der ved det? :) -
Hitlers Elite - mitläufer/medløber?
ForumindlægEr der nogen som har set og måske skrevet om Hitlers elite? En personbeskrivelse af Friedrich måske? Jeg har fået problemformuleringen: karakteriser en mitläufer (medløber), en gegner (modstander) og kom med din mening om begge og sig om du forstår dem. medløber er en af dem der tror på social... -
Blodets kredsløb
ForumindlægHej allesammen. Jeg har svært ved denne opgave der lyder: hvad er fordelen ved et blodkredsløb, hvor iltet og afiltet blod ikke blandes? Er der nogen, der vil være søde at hjælpe? -
Ny på arbejdsmarkedet, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået mit første fritidsjob, og er enormt glad for at kunne få mere selvstændighed. Jeg er dog allerede stødt på problemer. Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i alle de begreber indenfor løn, skat, bankkontor osv. Håber at der er en som kan formidle det på en simpel måde... -
Fysik ekspert, nørd, haj????
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse, og jeg skal fremlægge i fysik(/kemi) det handler jo kun om fysik, men faget hedder jo fysik/kemi om "Hvordan kan fugle flyve?" Hvis du er en fysik nørd/haj eller havd du vil kalde det, så må du meget gerne skrive til mig enten som en kommentar til indlægget... -
Projekt...
Forumindlæghej allesammen. vi skal have projektuge her i uge 10, og vi har allerede fået vores emne, som er magt. vi skal så finde nogle underemner, som vi vil arbejde med. jeg vil bare hører om der var nogle af jer, som havde nogle godt ideér til hvad det kunne være?(: tak på forhånd :D -
funktion
ForumindlægNogen som kunne fortælle mig hvad den ikke differentere funktion af denne differentierede hedder , x^4-x^3-3x^2+5x-2 -
Eventyr - Inspiration - HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder her med et eventyr, hvori jeg kun har skrevet tre ord: Der var engang Den skal fylde max en side, (hvilket i teorien er mere eller mindre umuligt) og skal afleveres allerede imorgen Jeg aner ikke, hvad jeg skal skrive. Så jeg tænkte, om I gad give mig lidt inspiration.. Jeg er vi... -
Vindenergi
Forumindlæg1) Hvilke type energi laver en vindmølle? - 2) Opbygning på en vindmølle. 3) Hvorfor er der nogen der prøver at bygge store vindturbiner med flere sæt vinger? (fx 4 sæt) Ville være super dejligt hvis i kunne svare på disse 3 spørgsmål! Uddyb gerne! :) -
(DP)
ForumindlægDet er langt tid siden, at jeg har lagt en DP - opgave herind, så nu gør jeg det igen;) Bestem stamfunktionen af "sin^2(3x) * cos(2x)". -
Ligning for Plan, d?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og læser lidt om ligninger for plan i rummet. En typisk ligning for et plan i rummet er angivet ved, ax + by + cz + d = 0 Men hvad jeg ikke synes min bog forklarer, er hvilken betydning d egentlig har. Så mit spørgsmål er, hvad d i denne forbindelse egentlig er? Hvad bruge... -
ny bruger
Forumindlæghey en ven fortalt mig om hjemmsiden, at man kan få hjælpe hvis man har problemer med sin skole-lektier, ved ikke ret meget om siden. håber der nogen der vil fortælle mig lidt mere om hjemmesidens regler og værdier. back to the topic.:) har brug for hjælp i en af mine fysik opgave, nogen der ka... -
Lærer bedst
ForumindlægHvordan lære man bedst engelsk. Jeg er ikke særlig go til engelsk, hverken at tale eller skrive. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre. Lære man meget ved at se en film med engelske undertekster eller ? -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
Hvor meget energi kan der spares
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport og tænkte på at det ville være godt at komme med et overslag over hvor meget energi der kan spares på årsbasis pr. person ved at skifte fra en opvarmningsform med lille nyttevirkning til en med stor nyttevirkning. Men ved ikke helt hvad jeg kunne s... -
Kemi
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklarer til mig formlen for gassers molære volumen V = Vm * n ?? tak på forhånd -
Analyse af virksomheds nøgletal
ForumindlægJeg har fået en opgave i V.Ø., hvor jeg skal analysere en virksomhed ud fra deres nøgletal.. Derfor ville jeg høre om der er nogle der ved hvilke nøgletal der ville være mest oplagte at se på? -
ligning
ForumindlægHej Er der nogle derude, som kam hjælpe mig med at løse denne opgave? Mammut er byen. Det er blevet sent, den sidste bus er kørt, og han har 20 km hjem. Han ringer til konen, som lover at hente ham i bil, hvis han går hende i møde. Mammut går 5 km/t Konenen kører 75km/t 1. Find x o... -
Legetøjsflyver, acceleration HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg har fået en opgave i fysik, og jeg kan simpelt hen ikke finde en formel at proppe på den. "En lejetøjsflyver bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med en radius 0,85. Omløbstiden er 2,10 s. a) Beregn legetøjsflyverens acceleration _________________ Der er indskudt en kraftmåler i... -
tror jeg skal integrere :O
ForumindlægHurtigløb. Ved de olympiske lege i Seoul 1988 løb canadieren Ben Johnson 100 meter på 9,83. Analyser af videooptagelser af løbet har vist, at Ben Johnsons hastighed v som funktion af tiden t siden løbets start kan beskrives ved udtrykket: v(t)= (12,42 m/s)-(0,0944 m/s^2)*t-(12,42m/s)*0,493...
