Søgning på: tysk disposition. Resultater: 17201 til 17220 af 18462
-
substantiver i nominativ med bestemt artikel ??
Forumindlæghar fået følgende opgave som jeg ikke er helt sikker på. lav en liste med 20 substantiver fra billedet. de skal stå i nominativ med bestemt artikel, f.eks das auto, der mann... ( på billedet er der en masse børn ) biler, lastbil, kirke, hotel, tyv, politi. osv. tror i jeg skal finde 20 s... -
hjælp til bærbar valg!!!
ForumindlægNogen der kunne give råd til en GOD bærbar computer? :D Jeg overvejer at købe en ny bærbar computer, og jeg har disse krav: - er stor set 24/7 på computeren, så en tilpas størrelsesskærm, men jeg bærer også rundt på den hver dag, så maks 2,5 kg. - godt med stor RAM 4 GB - god batterilevetid ... -
fart km/t
Forumindlægen kugle har en fart på ca 954 km/t og banen er 15000m2 lang spørgsmålet : hvor mange sekunder tager det for kuglen at flyve 70 meter på forhånd ? -
Hvor meget læser man på uni?
ForumindlægJeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
Præp: hvorfor "in" her?
ForumindlægThe Welshman climbed to second place in the world rankings, his highest position in six years, by winning the German Masters two weeks ago. Læst tekst fra en engelsk hjemmeside, som undrede mig lidt... Burde det ikke være det andet forholdsord, "for", som skulle bruges her? Så vidt jeg ... -
Hjææælp!
ForumindlægHejsa, nogle der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål vedrørende Martin Luther? :-). -
Kort oversættelse, Hjælp
ForumindlægLübeck var indtil 1600 den vigtigste Handelsby og man kaldte Lübeck Handelsforbundets dronning (die Hanse). Som andre gamle handelsbyer har også Lübeck mange pakhuse (Speicher m pl). Mellem de gamle huse er der ofte så svævre (eng) gader (gasse f) at husene næsten rører hinanden. (sich berühren)... -
præposition + infinitiv
Forumindlæghej, er der nogen søde mennesker der vil rette min opgave?? Er meget dårlig til grammatik, så der kan godt være en del fejl.... er ikke helt sikker! Den danske version: Vi glæder os til at se Dem igen i Hamborg Vi håber stadig på, at vi som planlagt kan komme inden den 1. maj Lotte gik ud af st... -
Nogen der kan hjælpe mig.
ForumindlægNogen der hurtig kan rette min opgave. (undskylder for alle de fejl i vil støde på) Tak på forhånd :) Ich habe den Film nicht gesehen, aber ich habe versucht die Aufgabe aus was Yusuf hat mir gesagt. Michael und seine Mutter lebt in dem start mit einem Mann mit viel Geld in West-Berlin. Aber der... -
Sisyfosmyten
ForumindlægJeg skal opstille en problemformulering hvor både dansk og filosofi skal indgå. Er der nogle der vil se på min problemformulering, eller evt. rette den til så den bliver mere præcis Hvilke centrale genretræk ses i Camus filosofiske essay Sisyfosmyten, og hvilken indflydelse har det haft på dansk... -
USA's historie frem til den 11. september! hjælp :s
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en opgave om USA’s historie frem til terrorangrebet den 11. september 2001. Men hvor langt tilbage skal jeg i USA’s historie synes i? Hvad ville være relevant at snakke om? Jeg tænkte på at starte med den kolde krig, og så måske noget om sovjetunionen. - m... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
Ordet eksistens
ForumindlægHvad betyder ordet "eksistens"? Ifølge ordnet står der "det at eksistere". Fortæller det noget om, den måde en eksisterer på? Ifølge den store danske står der "om det faktum, at noget er til". Vil det sige, at jeg - som en person, der skriver et opslag herinde - er... -
Samf eksamen
ForumindlægHej alle sammen^^ Jeg har idag fundet ud af, at jeg skal op i skriftlig samfundsfagseksamen, og vil derfor gerne hører om i kan skrive lidt om de forskellige ting der i samfundet/samfundsfag. Tak på forhånd^^ -
HJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa ER der nogen, der ved, om kina var neutral eller om det var med i 1. verdenskrig? Har søgt, men kan ikke rigtig finde noget Tusind tak på forhånd. -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Moderatorer
ForumindlægLad os lige slå fast en gang for alle: Studieportalen er ikke et forum for en fri og åben debat .
