Søgning på: matematik noter. Resultater: 17221 til 17240 af 45346
-
Studieretningslinjer
ForumindlægHej! Nu har jeg gået rundt og tænkt en del over hvilken studieretningslinje jeg vil vælge, lige nu er jeg på Samf A - Eng A - Mat B. Jeg elsker den her linje, men jeg hader matematik.. Så derfor leder jeg efter en linje som har samf, eng og mat på C. Har fundet en linje der hedder Samf B ... -
hvad skal i efter gymnasiet?
Forumindlægjeg afslutter selv gymnasiet her den 20. juni. og er meget i tvivl om hvad jeg skal derefter. overvejer uni. men er usikker. jeg interesserer mig for fysik og matematik, men jeg er ikke specielt god til det :( så ville gerne læse noget med nano fysik, men ved ikke om det er fagligt for svært fo... -
HJÆLP TIL RETTELSE AF MINI OPAVE
ForumindlægHej er der nogen der gider og kigge på det jeg har skrevet ved godt det ikke er så godt skrevet, men gider i og kigge på den og bare ret de fejl i lige gider fordi det ville hjælpe med en hel del på forhånd tak :) hilsen Karsten Weapons: In the Vietnam War they used many different kind of we... -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
Læserbrev - Afslutning
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal til at afslutte mit læserbrev men ved ikke helt hvordan/hvad jeg skal skrive + Plus om jeg har fået appelformerne med (etos, logos, patos) New Highway should go east of Billund The new highway from south Jutland to north Jutland should go east of Billund instead ... -
Terminsprøver? :)
ForumindlægHej! Jeg skal snart til terminsprøver - altså i 8 klasse - (i december, så snart og snart......) også tænkte jeg på hvad man egentligt skal "op i"? Er det bare matematik - færdighedsregning og problemregning og så noget dansk? Har hørt man får nogen timer til at skrive en stil, eller ... -
Forsikringsmatematik
ForumindlægKære Studieportalen Jeg befinder mig i den situation, at jeg skal til at vælge mig et (nyt) universitetsstudium. Jeg har læst en bachelor i medicin, men måtte undervejs erkende, at jeg ville lave noget, som er mere intellektuelt stimulerende, og at jeg, efter at have arbejdet i sundhedsvæsenet i... -
3. Engelsk sætninger
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad fejlen er i de 3 sætninger nedenunder ville være super glad hvis en af jer gad at se på det :) The most interesting about the text is not what it says but how it is written. He keep mention that he knows the important people in town. I always though... -
kigge for fejl.
Forumindlæghej. jeg har skrevet dette, her som en lille start på en engelsk opgave, men villle lige høre om nogen lige hurtigt ville rette det. I have always thought a lot of why young people commit crime, you hear a lot about young people who commit crime again and again, but why. I choose to have about... -
MIndre engelsk stil
ForumindlægDet her er 2 del af min engelske stil som skal afleverse i morgen. Jeg skal forestille mig at jeg er i familie med en britisk kaptajn der har har oplevet den iriske hungersnød for ca 150 år siden.Vil blive glad hvis der er en der lige gider kigge den igennem.... på forhånd tak.. Today I have bee... -
Oversættelse af matematiske udtryk
ForumindlægJeg har prøvet at lære mig selv lidt matematik ud over den smule man bliver udsat for i skolen. Jeg har dog valgt at bruge engelske bøger da de generelt er af højere kvalitet end danske, dette betyder dog at jeg ikke ved hvad alle udtrykkene hedder på dansk. For at kunne kommunikere med nogen som... -
Arkitektur og Design, muligt uden Mat A ?
ForumindlægHeej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme ind på uddannelsen Arkitektur og design i Ålborg. Har hørt, at alle bliver optaget på uddannelsen. Jeg har en HTX uddannelse med ret gode karakter. MEN jeg har ikke matematik A, da jeg ikke er særlig matematisk. Kunne selfølgelig supplere, men det ... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej alle, Jeg går i 3.G og ønsker allerede nu at finde ud af, hvilket emne jeg vil skrive SRP i. Jeg ønsker at skrive SRP i Bioteknologi A, som jeg har tænkt mig at kombinere med enten Proces A eller Matematik A. Jeg ved allerede nu at jeg vil skrive om medicin, med fokus på smertestillende... -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Lipschitz for vektorfunktion
ForumindlægJeg har en funktion f: R^2 -> R^2 og to funktioner u: R -> R^2 f opfylder en lokal lipschitz betingelse, dvs.: Der eksisterer K > 0, så for alle v R, \mathbf{u}_1,\mathbf{u}_2 i R^2: ||\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_1(v))-\mathbf{f}(v,\mathbf{u}_2(v))|| =< K * ||\mathbf{u}_1(v)-\mathbf{u}_2... -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Valg af økonomistudie - hvor, hvad og hvilken?
ForumindlægHejsa folkens Ved godt at emnet har været oppe herinde mange gange, og har også læst de fleste tråde omkring emnet igennem, men vælger alligevel at lave min egen, da jeg føler at jeg har nogle spørgsmål jeg søger svar på. Har læst en masse omkring uddannelser og er kommet frem til a... -
Hjælp til engelskoversættelse!
ForumindlægHejJeg vil gerne have jer til at rette min engelskoversættelse, og evt. komme med kommentarer:-------------14.En kvinde må græde en gang imellem. Hvad græd jeg over? Der var mange ting. Men mere end noget andet græd jeg over Jeremy. Fordi jeg huskede ham som en lille dreng med store øjne, opstopp... -
Engelsk... Er der mange fejl?
ForumindlægHey... Er der nogen der vil kigge / rette på min engelsk stil..?påforhånd mange tak!mvh JS"Amina is a Pakistani girl who lives in England with her parents. Her father has a shop with long opening hours and both him and Amina’s mother work in the shop, so Amina spends a lot of time by her sel...
