Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17221 til 17240 af 26896
-
Talpyramide
ForumindlægKan denne løses og hvordan? Hver trekant skal løses for sig selv -
optimering
ForumindlægJeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses? -
Oprettelse af ligning???
ForumindlægHej jeg har en opgave her, jeg godt kunne bruge noget hjælp til. En blomst i en sø i Kina har den egenskab, at den hver dag får en ny blomst. Det vil sige, at der den første dag er en blomst, den næste dag to blomster, den næste dag fire blom... -
universaldonor/universalmodtager
ForumindlægHvis man går ud fra at Blodtype AB er universalmodtager og at blodtype 0 er universaldonor, skal 0 altså uden problemer kunne give blod til AB, MEN... der er jo antistof A og B i blodtype 0, og antigen A og B i blodtype AB. Hvordan kan det være at der ikke sker noget ved at der kommer antistof A... -
Who / Whom
ForumindlægOk jeg forstår godt the basics. Objekt og subjekt, f.eks. "to whom is that letter." og "who jumped on the ground" Men, hvad hvis det nu er den følgende sætning: " To whom is this seat reserved for?" fordi "IS" vel er et verbum? Så WHOM udføre jo ikke en ... -
lynnedslag
ForumindlægI måleudstyret passerer strømmen fra lynet gennem en resistor med resistansen 5,1*10^-4 ohm. På et tidsspunkt under lynnedslaget måles spændingsfaldet over resistoren til 7,2 V. Bestem strømstyrken i resistoren til dette tidspunkt?? I et lyn måles strømstyrken til 25 kA og lynnedslaget varer ... -
ligning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at løse en ligning. ((x-5)/2)-((2x-1)/3)=6 -
Glykæmisk indeks
ForumindlægNogen derude som har nogle clues til spørgsmålet: Gør rede for, hvorfor fødevarer med lavt GI(Glykæmiske indeks) giver en mere stabil blodsukkerkoncentration, end fødevarer med højt GI? -
Komplekse tal - problem med ligning!
ForumindlægHej til jer på Studieportalen, jeg er i færd med at skrive SRP om Komplekse tal, da jeg støtte på et problem: Jeg har følgende opgave: Løs følgende komplekse ligning: (8z^3+i)(z^4+7+4i)=0 Dette kan jeg godt få til at lade sig gøre i MathCad men ville gerne vide hvordan man gjorde det i hånden tri... -
indsættelse af 'imidlertid'
ForumindlægEr i tvivl om følgende sætning er korrekt: "Diese nahe Beziehung zwischen Stefan und seiner Mutter begrenzt aber Stefans Entfaltungsmöglichkeiten." aber = imidlertid På forhånd tak.. -
Hvordan kloner man?
ForumindlægVed i hel præsict hvordan man kloner? (mennsker) -
spørgsmål tjernobyl..
ForumindlægHej derude er igang med en opgave om tjernobyl.. Men har lidt svært ved at finde info til mine spørgsmål.. Hvis i svare/hjælpe med links kunne det være skønt.. Vidste man ulykken kunne ske ? Hvilke kernereaktioner skete inde i reaktoren da det gik galt ? -
Avis artikel
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Hvad hører en avis artikel ind under? Er det samfundsvidenskab eller humanvidenskab? På forhånd tak! -
lige i nærheden
Forumindlægjeg skal for første gang i mit liv skrive en opgave af en bog og den bog er romanen af Martha Christensen så kunne godt bruge nogen råd da vi får karakter -
Hvorfor drejer alle planeterne den samme vej rundt om solen?
ForumindlægEr der en videnskabelig grund til, at alle planeterne drejer den samme vej rundt om solen? Og er der en grund til at retningen er mod uret, og ikke med uret? -
Hjælp, det haster :(
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med min rapport, og tænkte på om der var en, der gad forklare mig dette: a) Hvis man afbilder gnidningskraften som funtion af normalkraften bør man få en ret linje med med den kinematiske gnidningskoefficient som hældning hvorfor? :-( b) I forsøget vil vi trække... -
Maksimum - redegørelse
ForumindlægHej. Jeg får en funktion, f, som er bestemt ved f(x)=lnx-3x, x>0 Opgaven siger så: Gør rede for, at funktionen f har et maksimum, og bestem dette maksimum. Anden del, altså det med at bestemme maksimummet - det har jeg styr på, har også løst den. Men første del; gør rede for, at funktionen... -
leksikon.org
ForumindlægHej.. er leksikon.org en pålidelig kilde? Jeg kan fx ikke finde ud af hvem der har lavet hjemmesiden.. På forhånd mange tak.. -
Er disse metaforer
Forumindlæg1. I et hav af problemer 2. Hamrer løs på en åben dør 3. Danskerne blev voldtaget 4. de store banker de små 5. Hvor mange nitter har du trukket ? Er disse metaorer ? Knus -
Grammatik
ForumindlægJeg sidder lige med noget rigtig træls engelsk, som jeg simpelthen ikke kan forklare. Forklar på dansk betydningsforskellen mellem sætning a og sætning b. a She is walking like a cow. b She walks like a cow. Forklar på dansk betydningsforskellen mellem sætning c og sætning d. c He was about to op...
