Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17241 til 17260 af 18123
-
Gradienten??
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med at bestemme fgradienten af h(x,y)=xye^x-2y i punkterne (2,1) Og Bestem den retningsafledede af h(x, y) i punktet (2, 1) i retningen bestemt af vektoren (-3, 4) Det vil være rigtig dejligt hvis nogen kunne komme med en god forklaring.. For jeg sider fakt... -
Dårligt snit.
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 5.0 og går i 8 klasse. Skal i 9 klasse om en måned. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, nu når jeg har sommerferie i en måned. Men ved ikke rigtig hvad skal jeg forbedre mig på og hvordan. Det hjælper mig rigtig ikke, har prøvet og knoklet, men det som om jeg ender med at ... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Opgaver i Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for jeres hjælp virkelig meget, da jeg ikke kan finde ud af nogen opgaver. Jeg har prøvet flere gange, at kunne løse dem, men det lykkedes mig desværre ikke. opgaverne er således, og håber at I kan hjælpe. 1. Vi tilfører en zinkplade med massen 0,150 kg en varme ... -
Problem med vindmøller
ForumindlægHej. Hvordan kan de være, at vindmøller producerer mest energi ved høje vindhastigheder? Hvorfor kan man ikke bare lave en gearing, så generatoren kører hurtigere, selvom møllen ikke drejer så hurtigt? Ser frem til en faglig diskussion. -
Hjælp til ioner? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal i øjeblikket arbejde med ioner, og har fået kopisider med opgaver, men der er dog noget som jeg ikke helt forstår. Hvordan kan jeg regne ud en ions protoner og elektroner, fx. Cl-, Mg+++, Ca++, O--? Tak på forhånd! -
Dem der er igang med jurastudiet
ForumindlægTil jer der læser Jura. Hvor er det bedst at læse Jura? I Århus eller Kbh? -
Emne til hovedopgave?
ForumindlægHej med jer alle, Jeg skal på et tidspunkt skrive en hovedopgave inden for finansøkonomi. Jeg er så småt begyndt at overveje mulige emner så jeg kan begynde at læse hen imod det. Jeg har et ønske om at den skal indeholde noget "game theory" da det kunne skabe vej for at bruge mate... -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n... -
absorperingsloven!!
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om absorperingsloven, jeg skal eftervise denne lov.. hvordan gør jeg det? jeg har mine tælletal både med og uden blyplader, men hvordan kan jeg bevise den?? pleeease giv mig noget hjælp!! knus mette -
Jurauddannelse England vs DK
ForumindlægHej! Jeg netop flyttet til Bournemouth, England, hvor jeg er startet på jurastudiet på uni. Faget er virkelig super spændende, men er på det sidste begyndt at tvivle på studiet og hvor stort et udbytte jeg får ud af at læse jura i England i stedet for Danmark. Jeg ved at jura i England og DK er t... -
Tabel i latex
ForumindlægJeg har tegnet en tabel i latex således: \begin{tabular}{lcccccccccc} \toprule Klassetrin & 1 & 2 & 3 & 4 & 5 & 6 & 7 & 8 & 9 & 10 \\ \midrule Antal & 2 & 3 & 4 & 4 & 7 & ... -
Opg. hjælp.
ForumindlægJeg har denne opg som jeg ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe? http://i26.photobucket.com/albums/c129/voodoo-doll/Unavngivet-1.jpg Tak på forhånd. -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Teorier (Global Opvarmning)
ForumindlægHvilke forskellige teorier er der ang den globale opvarmning? Altså jeg kender den med kortbølgede stråler som trænger gennem atmosfæren, og så når de rammer noget omdannes de til langbølgede varmestråler som har svære ved at slippe igennem atmosfæren. Men hvilke andre er der? Tak på forhånd :) -
harmonisk svingning?
Forumindlægjeg tænker at svingings midten y=100 og at den har 3 hele svingninger så p= 2pi/3 også har jeg brug for jeres hjælp -
KanDuFysik? - 2-Atomnummer?
ForumindlægHej. Kan nogen, NOGEN fortælle mig hvad et ATOMNUMMER er? Tak, det skal I da have. -
Stød
Forumindlægjeg har to opgaver jeg har sat mig fast i.. det ville være utrolig dejligt hvis én af jer vil hjælpe mig med dem de lyder således: et ballistisk pendul (som her består af en træklods ophængt i en snor) kan bruges til at bestemme hastigheden af et projektil. et projektil med massen 6,00 g rammer... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Parametersering fortsat igen
ForumindlægHej igen I det følgende vil jeg beskrive en metode som jeg er i tvivl om hvorvidt egner sig til parametersering af variablerne x og y for en given forskrift. Lad os fortsat sige at vi har andenordenspolynomiet f(x)=-2,5x^2+40x+1, og at der laves en linje mellem origo (0,0) og punktet (1; 38,5)....
