Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17241 til 17260 af 29738
-
Diskriminalitet
ForumindlægHej, hvordan har folk herinde det egentlig med diskriminalitet i dagens Danmark? :) Spaende debat synes jeg. :) -
Help :) energi
ForumindlægFamilien Nielsen bruger 13,5 kWh elektrisk energi på et døgn. a) hvor stort er deres samlede daglige elforbrug i enheden Joule? -
bestemmelse af saltindhold vha fældningstitrering
ForumindlægSidder med en rapport hvor jeg ikk har fået gennemgået forsøget eller teorien dertil pga sygdom. Derfor håber jeg nogen kan hjælpe mig. Resultaterne V (0,1M AgNO3) [mL] 18,1mL 0,0181 L c(AgNO3) [mol/L.] 0,1 mol/L. n (AgNO3) [mol] 1.81 mol V NaCl [mL] 10mL 0,01 L n (NaCl) [mol] 0... -
Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik
ForumindlægHej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k... -
SPØRGSMÅL OM SOCIALRÅDGIVER OG MUSLIM
Forumindlæg- hej Allesammen.. jeg vil spørger jer om kan man være socialrådgiver med tørklæde? Og kender i nogle. For jeg vil gerne være socialrådgiver men jeg synes det ville være latterligt hvis min religion ville være en forhindre.. Håber i svare! :b -
Taksonomiske trin
ForumindlægDav med jer :) Jeg opretter sjældent indlæg herinde, jeg er mere typen, som kan lide at hjælpe andre :D men nu er jeg imidlertidig stødt ind i et par problemer vedr. taksonomi, og kunne meget godt tænke mig at få uddybet hvert trin i de taksonomiske trin, og evt. et par eksempler på disse :D Hå... -
Tegn en skitse med nogle paller? Hjælp..
ForumindlægOpgaven lyder således: Murstenene stables på kvadratiske paller med siden 46 cm. Stenene anbringes i syv lag, og der er 112 sten i alt på sådan en palle. Tegn en skitse, der viser, hvordan det nederste lag sten kan være anbragt på en palle. -
nazisme i dk?
ForumindlægFor et øjeblik var jeg i gang med at skrive et læserbrev for et forbud mod DNSB (Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse). Derfor gik jeg ind på deres hjemmeside for at nogle holdninger, der var Grundlovsstridige, men det lykkedes mig ikke. Synes i nationalsocialisme skal være lovligt dk? -
motion idag?
ForumindlægIdag dyrker kvinder motion pga. sundheds-og socialemæssige grunde, men jeg troede da ellers at det for at opnå det kvindelige kropsideal som vi har idag med flad mave osv...? Er I enige? -
Hvad afhænger oliepriserne i bund og grund af?
ForumindlægSom bekendt slår oliepriserne deres egen rekord, og som flere også antyder det (TV2: Kædebrev: Boykot den dyre benzin: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11753481.html)går det kun imod en retning; nemlig opad (priserne bliver dyrere). Men så tænker jeg; hvad afhænger oliepriserne egentlig af... -
Omdrejningslegeme om linjen y=1
ForumindlægHar et spørgsmål til denne opgave: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=649101 Mine 2 forslag: (nedre grænse er x=-1 og øvre grænse er x=1 i nedenstående) 1) pi * ∫((1)^2)dx - pi * ∫((x^2)^2)dx = 5,03 eller 2) pi * ∫((x^2-1)^2)dx = 3,35 I det nederste tilfælde har jeg a... -
Oprettelse af ligning???
ForumindlægHej jeg har en opgave her, jeg godt kunne bruge noget hjælp til. En blomst i en sø i Kina har den egenskab, at den hver dag får en ny blomst. Det vil sige, at der den første dag er en blomst, den næste dag to blomster, den næste dag fire blom... -
International politik
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag og international politik er ikke min stærke side, så jeg håber I vil hjælpe mig og bære over med de måske lidt mærkelige spørgsmål.. 1.Hvordan kan man begrunde at USA er en unipolær magt? 2.Hvordan forholder en idealist sig til magtbalanceteorien? 3. Hvor... -
Bevis?
ForumindlægJeg skal bevise, at det gælder: Hvordan gør jeg det? -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
HA almen vs Økonomi (polit)
ForumindlægHvad uddannelse har det højste faglige niveau? -
Det moderne gennem brud 1870-1920
ForumindlægHeej alle sammen :) er der nogle som kan fortælle mig noget om Det moderne gennem brud. Naturalismen De fattiges vilkår -
Jeg skal redegøre for løsningen af en 3. gradsligning hva gør jeg ???
ForumindlægHJÆLPP -
Mundtlig Matematik A
ForumindlægLige et lille spørgsmål til dem der har været oppe i mundtligt matematik A: Hvordan foregår eksamen? Jeg ved at der er en samtaledel til sidst men kan man i praktis godt nå det? Hvor mange spørgsmål bliver der ca. spurgt? -
mediets dækning af Irakkrigen
Forumindlæghar lige et (måske) dumt spørgsmål. Men på den måde mediet dækkede over Irakkrigen, er det egentlig negativ?
