Søgning på: to keep the faith. Resultater: 17261 til 17280 af 18613
-
Hydrogen-atomets stationære tilstande
ForumindlægHej, når man løser schrödinger-ligningen for brint-atomet kan det gøres ved at skrive ligningen om til spheriske koordinater, da coulombkraften (og dermed den potentielle energi-operator) udelukkende er radielt virkende. Så kan man så antage, at bølgefunktionen er et produkt af en vinkelafhængig... -
Rygning for at være social
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med et projekt om unge der ryger for at være sociale, men self. også af andre grunde men nogen gange ryger unger fordi der er meget socialt ved det f.eks. i skolen eller uden for skolen og til fester. Mit spørgsmå... -
rettelse kun få linjer.
ForumindlægHej, Jeg har lavet en lille tyske stil. Ville nogle af jer rette den: Ich liebe meine Grosseltern, aber ich liebe meine Oma mehr. Meine Oma heisst Francisca. Sie war klein und dünn. Meine Oma hat mittellanges graues Haar. In seiner Freizeit war sie zu Hause mit mir. Das was gut. Oma hat eine we... -
Omkreds af en Ellipse/Oval???
ForumindlægHej, er der en formel for omkredsen af en oval/ellipse? Jeg ved at man skal bruge 2 radiusser/diameter, og jeg kender den korte radius. Den er 15. -
Cand.oecon eller Cand.merc?
ForumindlægHej studieportalen! Faldt over denne side efter en søgning på Google, så nu prøver jeg lige selv at oprette et indlæg :) Det ser ud til, at der er rigtig mange brugbare svar herinde, så jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg færdiggør min bachelor (HA på engelsk) her til sommer og vil direkte i gang m... -
løsning til differentialligningen
ForumindlægHej med jer Jeg har svært ved denne opgave opgave 6 En funktion f er bestemt ved f(x)=3x^(2)*?^(x) a) undersøg, om f er en løsning til differentialligningen. ((dy)/(dx))=((2y)/(x))+y om en funktion g oplyses, at punktet p(1,2) ligger på grafen for g, samt at g er en løsning til ovenståend... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
Skriftlig Engelsk
ForumindlægI marts skal jeg til terminsprøve i engelsk A, 3g! Jeg har lige nogle spørgsmål mht. engelsk skriftligt. Jeg fik af vide af min lærer, at jeg ikke må veksle mellem tiderne og jeg tror , at det er det som trækker mig meget ned i engelsk. Min opbygning af et essay bliver nok forvirrende, når jeg ve... -
2. standpunktskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 3g. og vi har lige fået vores 2. standpunktskarakter. Jeg er meget utilfreds med min karakter i religion. Vores 1. forløb var kristendom,og jeg fik 7 i 1. standpunktskarakter. Vores 2. forløb var islam, og nu jeg har igen fået 7 i karakter, og det forstår jeg bare ikke. Jeg er... -
Absolut usikkerhed
ForumindlægHej, jeg har vedhhæftet det som jeg ikke forstår, hvor jeg har lavet en hvid pil til det. Jeg forstår hvordan man beregner den asbolutte usikkerhed for massen i procent, hvor jeg tager dens absolutte usikkerhed i måltværdi/værdien af dens masse(hvor meget den vejer) og gange med procent. Det skal... -
Haste hjælp til oxidationtal
Forumindlægoxidationstallet for chlor ClO- ClO2- ClO3- ClO4- oxidationstallet for metallet NaNO3 AlO33- NaNH2 Na2O hvad er oxidationstallet af nitrogen NaNO3 og i HNO3 hvad er oxidationstallet af nitrogen i NaNH2 Hvad er oxidationstallet for hvert atom i forbindelserne: KMnO4 P2O5 K2Cr2O7 -
EKSAMENSPROJEKT KALIFATET (HJÆLP)
ForumindlægJeg skal nu her på mandag aflevere min synopsis som skal handle om kalifatet. Jeg har nu prøvet i flere dage at nå frem til en problemstilling men kan ikke. Det der gør det svært er både at min lærer godt vil have at det skal have noget med nutiden at gøre også, og at kilderne er svære at finde. ... -
Differentialligning
Forumindlægi en model kan udviklingen i antallet af individer i en population af dyr beskrives ved y n+1=3*yn / 1+0,001*yn n=0,1,2,..... hvor y betegner antallet af individer i populationen (målt i tusinde) efter n månender. det oplyses, at der er 100 tusind dyr i populationen til tidspunktet n=0 a)... -
skal lave en opgave til eksamen, hvad gør jeg hjælp mig samfundsfag B
ForumindlægDanskerne køber hvert år for milliarder af kroner fra virksomheder som McDonald?s, Q8 og Nestlé. Men på trods af den store omsætning lykkes det disse firmaer at betale ingenting eller blot pebernødder i skat. Den åbenlyse skatteunddragelse forarger politikere, som lover at gøre noget ved det. Hve... -
Matematik
ForumindlægNogen der vil hjælpe med opgaven -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg har netop lige trukket min 24 timers eksamen. Jeg trak velfærd og Økonomi. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an, problemformulering/problemstilling, er der ikke nogle af jer søde mennesker derude der har nogle gode ideer ? jeg har fået 10 bilag ; De gamle truer os alle, velfærds... -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Historie B Eksamen - trækker 21.06.11
ForumindlægHej, Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med min eksamen ca. kl. 12 d. 21.06.11? Arbejder self. på det selv først også er hjælp velkommen fra alle :) Tak på forhånd. -
ing i endelsen af verber i engelsk
ForumindlægHej hvornår skal der -ing i endelsen fx exaggerating, hvad er reglen ..? på forhånd tak
