Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 17301 til 17320 af 65601
  • Matematik B-niveau eksamenssæt 2017-2018

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der kan sende mig matematik eksamenssættene fra 2017 og 2018? Jeg har ikke selv adgang til dem.
  • Eksamensråd!

    Forumindlæg
    Kære studieportal, tænkte vi måske kunne starte en lille tråd til ære for alle vores eksamenstips og råd? Skriftligt såvel som mundtligt!
  • Hej det er matematik håber i kan hjælpe mig

    Forumindlæg
    Hej håber i kan hjælpe mig tak på forhånd... det er opgave 699
  • Fysik B eksamen HTX

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg går på HTX og har fysik b vi skal måske op i fysik til sommer og jeg skal derfor til og igang med mit eksamens projekt eksamens formen er en skriftlig rapport over et (Næsten) valgfrit emne som man har ca. 1 mdr til og så trækker man i grupper et st spørgsmål som man lav...
  • Missede en eksamen og bliver smidt ud.

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg studerer jura på AAU og skulle til at begynde på 2. semester her og nu. Dsv missede jeg min sidste eksamen pga. sygdom i familien. jeg troede jeg kunne søge om reeksamen men det måtte jeg åbenbart ikke og skulle derfor søge om dispensation til deltagelseskravet til AAU stu...
  • Intergralregning (matematik B)

    Forumindlæg
    Hej jeg har en lærer som ikke kan forklare mig, hvad man skal gøre i projektet han har lavet til os. Og det meste af det har han ikke gennemgået med os så derfor har jeg brug for hjælp. Et af spørgsmålene er: Opgave 1. Gengiv, under forudsætning af, at f er voksende og f(x) > 0 for alle x...
  • Nogle der kan hjælpe med matematik?

    Forumindlæg
    Geometri. Er virkelig dårligt, så i må gerne uddybe gå lidt i detaljer og sådan, vis i har lyst til at hjælpe? :) Det er hele opg 5) og opg 4 b) sætter utrolig meget pris på jeres tid
  • Lidt 1. g matematik

    Forumindlæg
    Skal regne følgende opgaver omhandlende analytisk geometri:Bestem centrum og radius for nedenstående cirkler.1) x^2+y^2-4y = -12) x^2+4x+12 = 6y-y^23) 1/2x^2+1/2y^2-4x+6y = 6Mine bud:1) c=(0,2) r=kvrod 32) c=(-2,3) r=13) ??På forhånd mange tak!
  • Matematik opgave til aflevering HELP :)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har en opgave som jeg simpelthen ikke kan løse. den er sikkert nem, men jeg kan sandelig ikke løse den. Håber i vil hjælpe mig. Vh Sara Billedet er vedhæftet
  • Matematik Hurtigt Hjælp!!! (sandsynlighed)

    Forumindlæg
    Skal lave en opgave om sandsynlighed! Opgaven lyder: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og 10´ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter to kort. Man vinder, hvis man trækker to ens kort. 1. hvad er sandsynligheden for at trække to esser? ...
  • SRP-hjælp - Matematik og Fysik

    Forumindlæg
    Jeg har i min problemformulering fået følgende opgave: "Vis hvordan man med numeriske metoder kan lave en tilnærmet beregniong af position of hastighed for et projektil, der er påvirket af en hastighedsafhængig gnidningskraft." Jeg er lidt inde på at det jo nok har noget med differentie...
  • hjælp matematik den linære funktion

    Forumindlæg
    hej jeg har en opgave der lyder følgende For den lineære funktion f gælder følgende; Dm(f) = [-8,4], f(2) = -3, f(-3) = 4 a. Bestem en forskrift for f b. Tegn grafen for f og angiv Vm(f) c. Bestem skæringspunkter mellem f og koordinatakserne. hvad skal jeg her er totalt lost på det område
  • Matematik Penge og renter

    Forumindlæg
    Hej folkens, Per har 6000 kroner efter 9 år. Han får renter 1,03 per år. Har skrevet= k9=x(1,03^9. Det virker ikke. Hvad burde jeg gøre. Hjælp med formlen!!!
  • matematik – Eksponentiel- og potensfunktion

    Forumindlæg
    Skal lave dettte sæt men forstår det ikke. Håber der er nogle der har lavet det før, så i kan hjælpe. Har lavet opgave 1, men alle de andre er sværer. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal kunne løse dem.. Jeg skal ikke op i det, men bare træning. Tak på forhånd..
  • Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Jeg har plottet tallene i tabellen og fået dette regression resultat: g(x) = 155.281910 e^0.55902e^x Ved ikke om det er rigtigt, men ellers kan jeg overhoved ikke komme videre med den opgave så jeg har virkelig brug for jeres hjælp..
  • Dansk A - skriftlig eksamen HTX

    Forumindlæg
    Hey.. Hvad synes I om temaet: Provokation og Humor til dansk A skriftlig eksamen? Og hvor meget fik I skrevet ca. ? Jeg fik skrevet ca. 4½ side.. Og synes temaet var okay..
  • adgangsgivende eksamen vs. specifikke adgangskrav

    Forumindlæg
    Har lige et "nybegynder" spørgsmål vedr. optagelse på en videregående udd. Hvis man kigger på optagelsekrav til mange af de videregående udd., er deres optagelsekrav en adgangsgivende eksamen og derudover specifikke fag bestået på et bestemt niveau. Hvis man nu har de specifikke fag bes...
  • Matematik A-niveau - Kontinuerilig hjælp søges

    Forumindlæg
    Nogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69
  • Matematik på B niveau - need helppp!!!!

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder med denne matematik aflevering og kan ikke finde ud af at løse opg 6 og opg 1.c Afleveringen er i linket nedenunder, håber på hurrtig hjælp! D; file:///C:/Users/Emine/Downloads/Aflevering%203%20(2).pdf
  • Biologi eksamen skriftlig - spørgsmål

    Forumindlæg
    Jep, så er det snart tid til biologi skriftlig :) Jeg sad lige og kiggede nogle eksempler igennem, og faldt over noget, jeg aldrig helt har forstået.. Nemlig navngivning af enzymer + beskrivelse af processer. Hvordan kan man helt konkret sige, hvilke enzymer det er tale om? Ved godt at der grupp...