Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17321 til 17340 af 24857
-
Ligningen for vandrette tangenter
ForumindlægJeg får oplyst, at f(x) = x^5 - 5x^3 + 2 Jeg finder f´(x): 5x^4 + 15x^2 men hvordan finder jeg ligninger for de vandrette tangenter?? Tak -
stavning
ForumindlægLige et lille spørgsmål ! eksempel : En ost har været inde i mit køleskab i en uge ! Har denne ost så "ligget " der i en uge eller har den "lagt " der i en uge ? -
Samfundsfag årsprøve - retning
ForumindlægHej alle søde mennesker herinde! :D I dag har jeg været til samfundsfags årsprøve og synes det kunne være sjovt, hvis der var nogle mennsker, som ville give en bedømmelse af mit arbejde (evt. en karakter?). Problemstillingerne var: 1a: Jeg skulle skrive, hvad jeg kunne fortælle ud fra en ... -
Utilfreds med karakter
ForumindlægDa jeg er meget utilfreds med en eksamenskarakter, som jeg fik d. 2. juni, vil jeg høre om, der overhovedet er chance for, at jeg kan gøre eksamen om? Jeg er klar over, at en eventuel klage skal indgives senest 14 dage efter eksaminen, men jeg søger ever alternativer til at få denne karakter lave... -
Skrifttype til Sso
ForumindlægJeg ville lige høre om det er lige meget hvilken skrifttype man skriver med til sso? For jeg syntes ikke jeg kan finde noget om det i bekendtgørelsen? -
sætning
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning: Med en mand ville hendes liv være meget nemmere? -
haster! please hjælp med at rette er ikke god til tysk!
ForumindlægDet er den danske udgave: Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætter ind på min konto jeg har ca. ... -
hurtig hjælp søges
ForumindlægNogen der kan hjælpe? En funktion f er givet ved: f(x)=x^3-4x^2-11x+30 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3,f(3)) -
Gå 2.g om? Lige dumpet mat b mundtlig
ForumindlægHej folkens. Jeg har været oppe til matematik b mundtlig i dag og desværre dumpede jeg med et -03, så det er jeg ret nede over lige nu. Jeg gik fuldstændig i sort ved tavlen, jeg ved ikke helt hvad der skete. Mit gennemsnit ligger på 6,1. Burde jeg gå om, og i så fald er det muligt? Nogen der... -
Feedback på oneliner
ForumindlægHej, Vi er to drenge, der sidder til 24-timers forberedelse inden samfundsfag B-eksamen i morgen tidligt. Vi har fået nogle bilag, der handler om hendholdvis partiadfærd samt at partierne flyder sammen. Vores fokuspunkt er "ideologier". Vi har opstillet en problemformulering, der ... -
differentialligning
Forumindlægjeg har givet differentialligningen y’ + 0,5x2- x = 0. jeg skal bestemme ligningen for den løsning, hvis graf går gennem punktet (0,0). Hvordan gør jeg dog det? nogen der kan forklare trinnene, da jeg har brug for en forfriskning i dette område? -
Radioaktiv Prøve
ForumindlægKan desværre ikke komme denne opgave til livs, så håber på hjælp! - Et radioaktivt stof har halveringstiden 45 min. Til at begynde med har en prøve af stoffet aktiviteten 6,4 kBq. Hvad er prøvens aktivitet tre timer senere? -
Klagemulighed?
ForumindlægEr der mulighed for at indgive en klage over eksamensresultatet i mundlig dansk? Vi sad (pga pladsmangel fra skolens side) 4 studerende i samme lokale til forberedelse, hvor døren gik ret ofte. Hvis man har svært ved at koncenterere sig i forvejen, gør flere mennesker samt pres om at være still... -
gør rede for????
Forumindlæghvis der i en opgave UDEN hjælpemidler står: gør rede for, at fukntionen f(x)=1+(1/x) x>0 er en løsning ril differentialligningen (dy/dx)=-(y-1)^2 kan man så gå hen og finde løsningen på differentialligningen, er det så at gøre rede for? jeg vil nemlig mene der var noget andet, for jeg kan ... -
Opgavedefinition
ForumindlægSom bekendt er der efter reformen kommet nye slags stilopgaver der hedder "litterær artikel", "kronik" og "essay". "Kronik" går ud på redegørelse og diskussion. ......Hvordan kan man diskutere med sig selv? D: Det er jo skizofreni! -
Bedre til at tale/skrive på engelsk?
ForumindlægHar I nogle gode råd til, hvordan jeg kan blive bedre til engelsk? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har med inspiration fra Fåborg Gymnasium udarbejdet to regneark, hvor man løbende kan udregne sit karaktergennemsnit for hhv. stx og hf efter ny reform, dvs. hvor der tages højde for vægtningen. Studieportalen skal være velkommen til at linke til dem på passende sted på siden. De kan findes ... -
et 6 tal (02)
Forumindlæghvad skal jeg gør for at få et 6 tal til mundtlig engelsk på c niveau...( selvstuderende) -
Bedre karakterer?!
ForumindlægVil man få en bedre karakterer hvis man de sidste 2 uger- er konstant aktiv? Kan det virkelig lade sig gøre- at der er lærerer der er så "dumme"- til a hoppe på den?- Eller er det slet ikke forkert. Er der nogen af Jer, der har oplevet noget lignende? Har en veninde, der aldrig sagde ... -
Hjælp
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :)
