Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17341 til 17360 af 18123
-
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
integration
ForumindlægEn fabrik skal fremstille metalplader til industrimaskiner. Man har brug for at vide, hvor meget pladen vejer, og hvor pladens tyngdepunkt findes.Fabrikken skal fremstille 3 nye pladetyper. Tyngdepunktsberegningerne skal indkodes i udskæringsmaskinen.Pladerne skal være 4 mm tykke, og det anvendte... -
Hastighed opgave
ForumindlægGodmorgen :), Jeg har vedhæftet selve opgaven. Kan det passe at jeg skal bruge formlen v^2=v0^2+2*a(x-x0) i opg a?, hvor v0 er starthastighed, og og v^2 er sluthastighed. Jeg ved bare ikke hvad massen de 200 kg skal bruges til. Jeg kan heller ikke se, hvordan massen skal bruges i opg b. -
Termisk energi
Forumindlæghar prøvet at lave følgende spørgsmål men føler det er helt forkert: Vi opvarmer et kobber lod fra 21? til 96?. Loddets masse er 0,500 kg. Bestem loddets varmekapacitet hvis 260 J (14,4 kj) energi tilføres. - E = m * c * (delta) t 14,4 kj = 0,500 * c * 75t (satte den i solve på maple), c... -
Lys - og lydbølger
ForumindlægOhøj! Jeg vil gerne vide, om der er en/nogle, der kan forklare mig, hvor at lyd opfører sig som bølger, hvor at lyd kan beskrives vha. bølgelængde, frekvens osv. En anden ting jeg håber at der er en der kan svare på, er hvordan at vi kan se lys fra solen. Jeg ved, at i kerneprocessorne inde i so... -
Neutralisation af saltsyre med NaOH
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om Neutralisation af saltsyre med NaOH (natriumhydroxid). Vi lavede et forsøg med det, men det nogle uger siden, og jeg har (desværre) glemt det. Mine notater blev (øvsa) væk i skolen. Hvorfor, aner jeg ikke. Jeg kan kun huske noget med bas... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
tryk, gas
ForumindlægEn gasflaske med oxygen opbevares i et værksted ved temperaturen 18 °C, hvor trykket i flasken er 21,3 MPa. Under en brand i værkstedet stiger temperaturen i gasflasken til 320 °C. a) Hvilket tryk er der i gasflasken ved denne temperatur? hint til at løse ovenstående opgave søges -
AT-talepapir (SOS)
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der har tid og lyst til at kigge mit talepapir igennem for huller? Evt. give mig feedback på hvad jeg kan gøre bedre, hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg kan forberede mig på til dialogen. På forhånd tak! -
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
Mange bøger på STX?
ForumindlægHej. skal starte på STX næste skoleår, vil bare spørger om man får mange bøger på gym, og skal man købe ting selv på gym - altså bøger? Tak på forhånd -
Tandlæge, men for lavt snit
ForumindlægHej alle brugere, med mit diplom i hånden, kan jeg nu se, at mit gennemsnit ligger på 8,2 hvilket i sig selv ikke er nok til at jeg kan læse til tandlæge efter sommer - pga. adgangskvotienterne. Jeg har hørt, at man kan søge ind gennem kvote 2, hvor det ikke er snittet, der har den afgørende ro... -
Hej derude
ForumindlægFor konstant acc. gælder: a = v ' (t) = s '' (t) => s = 0.5 * a * t2 Da a cykel = 2, når cyklen sin max fart efter 5 sek, så vi har: s cykel = 0.5 * 2 * 52 + (t-5) * 10 (hvor t er samlet tid og sidste led er bidrag fra og med v er konstant) s bil = 0.5 * 1... -
Ledige pladser - hvis du ikke kom ind.
ForumindlægHej alle Hvis du nu modtager et nej den 30 juli, så husk de ledige pladser - du kan læse mere om dem her på ug.dk http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/ledige_pladser.aspx På SDU kan du f.eks. tage et på de helt nye uddannelser, som mange ikke har fået øje på endnu... -
Medicin
ForumindlægHej! Jeg er netop blevet student i år og er gået ud med et snit på 9,5.. Jeg overvejer at læse til medicin på Århus Universitet, men ved de har et forholdsvist højt snit; 10,1 i 2010.. Hvis snittet er uforandret eller stiger, hvilke andre muligheder har jeg så for at komme ind? Har hørt man kan ... -
Tour de France-regning
Forumindlæghttp://blog.tv2.dk/mikkelcaroe/entry377743.html Et blogindlæg fra sidste års Tour. Spørgsmålet lyder: Hvordan regnede han det ud? (de ca. 429 meter) -
Differentialforklaring
ForumindlægHej alle. Hvis man skal bruge ca. 5 minutter til at redegøre for begrebet "differentialekvotien", hvad skal man så fortælle ? Hvad betyder begrebet egentligt? Jeg har skrevet om tangentshældning, sekantshældning og 3 trins-regl - men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare i "kor... -
Hej dejlige mennesker kan i ikke rette min selvbiografi, så er i dejlige :))
Forumindlæg- Kan i ikke give mig en karakter efter! - Kan i ikke bedømme mig så i søde - tak forhånd! -
Rettelse
ForumindlægHej, nogen der vil læse igennem og se om der er fejl Det er en andens opgave, som jeg skulle kigge på, men jeg er selv dårlig til engelsk Martial Arts Many martial arts have military origins, but practiced as sports, using sporting rules. Martial art has its origins in military origin an...
