Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 17341 til 17360 af 152759
-
Tegn tangent i MAPLE 11
ForumindlægJeg har en funktion, f=sin(x)/3+sin^2(x), til hvilken jeg har en tangent y=f(a)+f'(a)*(x-a) til a=5/2. Hvis jeg sætter det op i Maple 11 sådan her: f:=sin(x)/3+sin^2(x) a:=5/2 y:=f(a)+diff(f,x)(a)*(x-a) Og så skal jeg tegne tangenten y og funktionen f i intervallet o til 2*Pi plot([f,y],x... -
hastighed?
ForumindlægHar funktionen: f(x) = 11,3013 * x^0,499523 Funktionen beskriver en tsunamis hastighed afhængig af vanddybden. Ved en vanddybte på 10 meter vil hastiheden være på 36 km/t, mens der ved en vanddybde på 200 meter vil være en hastihed på 159 km/t. ( tallene a & b ovenfor i funktionen er fundet vha ... -
reducer udtrykket
ForumindlægHejsa.. Er der nogle som kan hjælpe med denne opgave, jeg har ingen anelse hvordan man laver den Reducer udtrykket (a+b)2 - a(a+2b) på forhånd mange tak -
Hej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave. :)
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med 5.11 opgave A Hvordan kan jeg beregne siden a når jeg kun har den ene side c = 9,5 og A = 39.7 grader ? -
undersøg
Forumindlægopg)undersøg om vektor a * vektor b=tværvektor a * tværvektor b, når vektor a=(a1,a2) b=(b1,b2).... er der nogen der kan hjælpe -
nem reducering
Forumindlæghey... (a+3b)^2-(a-b)(a+b)-6ab nogle kan reducere denne, :S min hjern er gået i stå -
Egenvektor til..
ForumindlægHvordan er det nu man finder egenvektorerne for matricen A: A= ([2,3],[-1,-2]) Jeg har fundet egenværdierne til: +1, -1 men jeg ved så ikke hvordan man beregner egenvektorerne for A. -
Forkorte brøk
ForumindlægHej! Hvordan forkorter jeg denne brøk mest muligt?; Har fået det til a^2 *b +2ab + b / a+1 ab + 2ab +b / a+1 -
Reaktionshastighed
ForumindlægEDIT: nyt spørgsmål det gamle er dog stadig ralevant. Hej derude sidder og har store problemer med en kemi opgave og det ville være rigtig rart hvis der var nogle der kunne komme med lidt input til følgende opgaver!:) I laboratoriet følges en kemisk reaktion ved hjælp af et spektrofotometer. Reak... -
Overvågning - matematik - evt. andre forslag.
ForumindlægHej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be... -
Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g... -
Omskrivning af formel?
ForumindlægHvis nu jeg har en formel der hedder: x = (a x b ) : 100 og jeg har x og a, men skal finde b ? Hvordan er det så jeg får vendt den ? Det er vist længe siden, jeg har haft helt almindelig mat .. :) -
Lineær funktion
ForumindlægJeg skal finde tallene a og b og så skal jeg opskrive ligningen for sammenhængen på formen y=ax+b men jeg har fået a til 0 og b til 4 vil lignngen så hedde y=0x+4 -
Hjælp
ForumindlægVis, at a/(b+(c/d)) = ad / c+ bd og at (1/a+1/b)/(1/c+1/d) = cd(a+b) / ab(c+d) Nogen som kan forklare/hjælp mig med denne opgave ? På forhånd tak. -
svært:/ funktion .. ?
ForumindlægEn funktion f har en forskrift af typen f8x)=b*a^x. Grafen for f indeholder punkterne P(0,8) og Q(3,27) bestem a og b nogen som kan forklare det? jeg forstår det virkelig ikke?:/ -
Fysik?
ForumindlægHvilke emner er det, man kan ske at komme op i til folkeskolens afgangsprøve i niende i fysik/kemi? -
pKs
ForumindlægHej .. Jeg har glemt min kemi bog på skolen, og skal bruge pKs værdien for NH3 Synes ikke jeg kan finde den på nettet. Er der nogen som kan slå det op for mig? -
Lektiehjælp
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan få gratis lektiehjælp i kemi. Eneste betingelse er at det ligger i København.mvh MahmoudTak... -
...???...
ForumindlægHejsaEr der nogle af jer derude, som har nogle gode noter til kemi på mellemniveau...???... På forhånd takHilsen Line -
Notater
ForumindlægHejsa Er der nogle af jer derude, som har nogle gode eksamens noter til kemi på mellemniveau???... På forhånd tak Hilsen Christina
