Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17341 til 17360 af 23489
-
Argumenter for at f ikke er bijektiv
ForumindlægVi betragter den lineære afbildning f: R^3 -> R^3 givet ved: f(x1,x2,x3) = ((x1-x3),(x1+x2+2*x3),(x2+3*x3)) Argumenter for at f ikke er bijektiv. Jeg ved at jeg enten skal argumenterer for at den ikke er surjektiv eller injektiv, men jeg ved bare ikke hvordan? -
Kort tysk tekst
ForumindlægHej Kan en af jer tysk kyndige herinde hjælpe mig med at rette denne korte tekst for fejl: In Deutschland und viele anderen Orten in der Welt verbringt vielen Menschen viel Zeit auf Soziale Medien - und in besonders auf Facebook. Und es kann ein Problem sein weil es die Privatleben des Moder... -
impuls
ForumindlægI en opgave har jeg fundet impulsen af en H kerne, og jeg ved at impulsen er bevaret efter støddet med protonen P. Når H kernen rammer P ved jeg at P ryger ud med en vinkel på 52 og H på 22. Opgaven går ud på at tegne situationen over på et stykke overhead papir og vha. impulsbevarelse integne de... -
Hjælp til matematik indskrivning på computer
ForumindlægJeg tænkte på om nogle af jer eventuelt kender et program til at tegne grafer og skrive matematiske tegn, da jeg snart skal i gang med SSO. Ved i om Microsoft Word kan sådan noget? Hvis det kan hvordan gør man så?Jeg søger et program der kan skrive alle matematiske tegn, så det ser nydeligt ud. M... -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
Styrketræning
ForumindlægSidder og skriver SSO, i min problemformulering står der jeg skal redegøre for hvordan forskellige former for styrketræning påvirker musklerne.Men i mine bøger står der at man ikke helt konkret ved hvad styrketræning gør ved musklerne.Nogen som kan hjælpe? -
Optagelse?
ForumindlægHey flinke mennesker! Jeg ønsker at få hjælp til at få lavet min ansøgning til gymnasiet. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal præsentere mig? Nogles ansøgninger jeg må se, bare til inspiration? -
udregning af kræfter, med brug af vektorer... vektorer og kræfter (fysik/matematik)
ForumindlægHej! Jeg har en vigtig opgave, som omhandler matematisk beregning af Fres ved hjælp af vektorer på billedet er en kasse som bliver trukket vandret med en kraft på Ftr= 200 N, som har vinkelen 30 ved vandret. a)find den resulterendi kraft på kassen b) find arbejdet som Ftr gør om kassen bliver f... -
matematik!
ForumindlægHej!En linie l har ligning: 4x-5y+3=0bestem en ligning for den linie der går igennem (3,-4) og står vinkelret på l. min løsning:n=(a,b)=(4,-5)a(x-xo)+b(y-yo)=04(x-3)-5(y+4)=04x-12-5y-20=04x-5y-32=0Men når jeg tegner den fundene ligning på min lommeregner for jeg ikke de to ligninger til at være v... -
Efterposteringer
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal redegøre for, hvordan en efterpostering af konto 5100 afskrivninger på biler på 275 kr. vil påvirke en resultatopgørelse. Jeg er ikke sikker men jeg mener at åretsreslutat vil blive 275 kr mindre ellers er jeg helt blank... knuz Rikke -
Bioethanol
ForumindlægHej Alle, Jeg er igang med mit afsluttende NV projekt og har fået emnet bioethanol. Jeg har allerede fremstillet det, og skal nu svare på en masse spørgsmål.. Men nu er jeg blevet i tvivl om nogle ting: 1) Dannes der altid ethanol i en gæringsproces? hvad er definitionen på gæring? 2) Hva... -
Kan dette skrives på en anden måde?
Forumindlæg340.000 * 5kg = 1,700.000 ~ 1 ton 700kg. På nyt papir: 1,7 * 7400 kWh. = 12580 kWh. På genbrugspapir: 1,7 * 3600 kWh. = 6120 kWh. Besparelse: 12580 - 6120 = 6460 kWh sparer de. Kan det her skrives på en anden måde så den er ... -
Søger en der kan hjælpe over msn eller lign.?
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig med de sidste 4 spærgsmål i min efterbehandling. Rapporten omhandler oxidaion af 1-Propanol og 2-Butanol. En der kunne være interesseret? -
Skatten rundt omkring i Verden
ForumindlægHvad er (top)skatten i USA? Altså i f.eks. NYC og Washington DC?Jeg læste at nogle dygtige færdiguddannede (kandidater, ikke bachelorer) i USA tjente omkring 125.000 $.Hvad er skatten?Og hvordan er skatten i USA sml. med diverse lande i Europa og evt. et land som Hong kOng (Kina)?----Det drejer s... -
Hvad forårsager, at luften kan indeholde vanddamp, og hvor kommer dampen fra?
ForumindlægHej Som overskriften fortæller, så søger jeg et svar på, hvordan luften kan indeholde vanddamp, og hvor kommer denne damp fra? Dette fortæller min fysikbog mig intet om, den fortæller kun om, hvordan man kan regne på diverse forhold. Mvh. Emil -
Glansbilleder af Martha Christensen
ForumindlægHar eksamen i dansk om 1uge så jeg vil gerne vide om der er nogen der lige kan give et kort raferat af novellen : Glansbilleder som er skrevet af Martha Christensen.Mange tak.Med Venlig HilsenYasir -
differentialligninger
Forumindlæghej alle sammen!! så er der snart sidste skoledag :D fuck jeg glæder mig :D jeg håber i alle har haft et godt skoleår..nåh.. jeg har dette problem:jeg har en differentialligningdy/dx = sqrt(y+2)/(x+2) , x > -2 V y > -2jeg skal så bestemme den løsning y =f(x), hvis graf går gennem punktet P(... -
opgave opgave opgaveee.....FYSIK
ForumindlægEt projektil med massen 6,0 g rammer ind i en klods med massen 120 g. Klodsen hænger i to snore, hver med længden 1,50 m. Projektilet borer sig fast i klodsen, og systemet af klods med projektil svinger ud, så den største vinkel med lodret bliver 40 grader.a)hvad var tilvæksten i potentiel energi... -
Karakter
ForumindlægHej alle sammenVille bare lige høre om der ikke var en der vile skrive sammenhængen mellem point og karakter?Jeg har matematik på 3-årigt højniveau, dvs. 150 point ialt. på forhånd tak -
lcd-TV???!
Forumindlægved godt dette intet har med studi.dk at gøre eller skolen, hvorfor jeg også har oprettet indlægget i "andre", kunne bare ikke finde andre fora, hvor jeg kunne poste dette og høre om andres meninger!!Hvis DU skulle købe et fladskærmstv, hvilket af disse to skulle de så være??+1:Amitech ...
