Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 17361 til 17380 af 113755
-
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Eksamensopgave: Vektorer i rummet
ForumindlægHej Alle, Jeg er nu stødt ind i problemer (IGEN!!!). Denne gang drejer det sig om opgave 2C i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-8-3V-XMH.pdf a) Bestem en parameterfremstilling for linjen l gennem punkterne B og D. Det har jeg gjor(d)t! b) Bestem e... -
Eksamenskarakter
ForumindlægHej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh. -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Tage 1.g om
ForumindlægHejsa, Jeg er en dreng på 17 år, som går i 1.g. Jeg har det problem, at jeg er endt ud med dårlige årskarakter, fordi jeg ikke har taget mig sammen og har pjækket en del her på det sidste(uansvarligt af mig). Jeg startede 1.g med at tage det seriøst, men jeg syntes at det var alt for nemt og ... -
En lille hurtig opg...
ForumindlægHejsa Er igang med at løse dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-6-2.pdf -og det går bare strålende, men er lige lidt i tvivl om det tredje spm. altså opgave c i den første opgave "Stormfald"- er det godt for ny plantningen, da der er masser af næringsstof ... -
Hjælp - reaktionshastighed
Forumindlægmin eksamensprojekt handler om kemi og matematik, derfor har jeg valgt reaktionshastigheder for 0.-, 1.- og 2. ordens reaktioner. jeg har lavet forsøgene som kan bruges til eksamplerne. nu skal jeg til eksamen om en uge, men jeg ved ikke om hvordan jeg skal fremlægge det!!!!!! jeg kan ikke kombin... -
kemisk ligevægt - definition
ForumindlægHej jeg sidder og læser til mundtlig eksamen, og har lidt svært ved at formulere hvad en kemisk ligevægt er.I min bog Kemi 2, af Helge Mygind, er et eksempel med reaktionen mellem hydrogen og iod, men jeg ville gerne have en mere generel definition. Er der nogle der kan hjælpe?! -
Analysemodel
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til min sidste eksamen på Fredag som er engelsk. Men jeg er lidt i tvivl om hvis det er der kommer en skønlitterær tekst hvad jeg så skal gøre. Om man skal bruge en analyse model fra dansk med personer, miljø, tid osv. Mit andet spørgsmål omhandler lidt det samme, men d... -
Differentialligner af første orden
ForumindlægHej alle. Jeg skal til matematik A eksamen snart, og et af de ulige spørgsmål lyder sådan: - Der ønskes en redegørelse for forskellige typer af differentialligninger af første orden. - Din redegørelse skal indeholde bevis for nogle af løsningsformlerne. Det jeg er i tvivl om er hvord... -
differentialligning
Forumindlægjeg har problemer med opg. 7b (se linket nedenfor) hvordan finder man diff.ligningen, jeg kan regne ud at den nok er på logistisk form ( y´= a * y (M-y))....men så kan jeg ikke finde ud af hvad a skal være.... http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/2004-8-5V-MED.pdf?menuid=150560 -
vinkelrette linjer?
Forumindlægjeg er i tvil om opg d i nedenstående link. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-5-UD.pdf?menuid=150560 jeg har isoleret og fundet S=-4, og så har jeg sat ind i parameterfermstillingen for m, og her får jeg: Y=-2 og X=6 men hvordan finder jeg ud af om m og l er vink... -
Et spørgsmål til mundtlig matematik.
ForumindlægJeg sidder her og er i fuld gang med at skrive noter til min sidste eksamen nemlig matematik, men jeg er gået i stå lige ved et spørgsmål og det jeg så vil spørge jer om er: Er der forskellige fremstillinger af linjer i planen og rummet - ud over parameterfremstillingen? Bliver nemlig spurgt om... -
Hvordan udregner jeg opgaven?
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu siddet og fumlet temmelig lang tid med en matematikopgave - og håber I måske kan hjælpe mig lidt med at forstå opgaven. På nedenstående link, opgave 8a, kan I se opgaven... http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/STX082-MAB.pdf Håber I vil hjælpe mig! Stort ... -
Mat-A lektiehjælper SØGES
ForumindlægJeg søger en til at hjælpe mig med matematik A-niveau mod betaling. Jeg læser GSK og har eksamen i december, så det er især forberedelse til dette jeg har brug for hjælp til. Jeg er 20 år og bor på Østerbro, vi finder ud af hvor det er lettest at mødes. Jeg håber du kan hjælpe mig:-) Maria -
Teoretisk forklaring af opløselighedsprodukt, ionprodukt og opløselighed. KEMI A
ForumindlægSom titlen så fint forklare mit spørgsmål, så er jeg usikker på den teoretiske del af opløselighedsproduktet og ionproduktet og opløselighed. Det er til mundtlig kemi A og det er i sammenhæng med ligevægt. Til eksamen vil jeg havde forklaret om ligevægts loven og forskellige ligevægte før je... -
Hjælp , cosinus ... ??
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen imorgen - matematik. Jeg føler mig på bare bund, da jeg stadig ikke kan forstå det med cosinus, tangens , sinus , det er noget med grader og længde .. Men vil i ikke være sød at forklare mig alle formlerne ved at skrive dem op, så jeg ved, hvilken formel jeg skal brug... -
Et kort reduceringsstykke
ForumindlægHej alle, Jeg kunne super godt bruge et hurtigt svar på et lille spørgsmål omkring reducering af et reduceringsstykke. Stykket er følgende: (a+b)b/a Skal jeg ophæve parentesen først og derefter gange alle tallene foran "a" med a? eller hvordan skal jeg gøre det? Rak på... -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b...
