Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17401 til 17420 af 156338
-
Cos, sin og tan
ForumindlægHej Jeg skal op i en reeksamen i skr. naturfag her den 29., hvilket jeg simpelthen fatter nada af. Jeg vil derfor høre om, der er nogen, der gider forklare mig cos, sin og tan, og hvad man bruger det til - eller bare har nogle letforståelige notater, som jeg kan få. Jeg har lige lært løsning af ... -
Bevis for toppunktsformlen
ForumindlægHej, er der nogle der har en god forklaring på beviset for toppunktsformlen? Når jeg kigger på beviset forstår jeg intet, som i intet. -
Vektor/analytisk geometri i 2d
ForumindlægOpgaven lyder: En cirkel et givet ved ligningen: x^2 + 4x + y^2 - 6y - 23 = 0 a) bestem afstanden fra cirklens centrum til linien l med ligningen: 3x - 4y - 4= 0 Cirklen har to tangenter t1 og t2, der er paralelle med linien l. b) bestem en ligning for hver af disse to tangenter. a har jeg fået... -
Genetik hjælp søges straks!!
ForumindlægTil alle biologi-kloghoveder: HJÆÆÆLP!!Skal snart op i mundtlig biologi og jeg er meget nervøs. Med hensyn til emnet nedarvning, er jeg ret nervøs for at komme op i. Hvordan vil opgaverne mon se ud, og hvad kan læreren finde på at spørge om omkring genetik???Jeg har nogle spørgsmål: Jeg forstår s... -
Titanic - matematik
ForumindlægHej Vinteren nærmer sig, dermed nærmer SRP'en sig også... Jeg har spekuleret meget over emne - jeg vil rigtig gerne skrive om Titanic. Jeg skal skrive i matematik (eneste studieretningsfag på A-niveau), så jeg ville høre om i har nogle idéer til, hvordan jeg kan bringe MA A ind i e... -
Ligning
ForumindlægEr der nogen som kan guide mig i gennem denne ligning og vise hvordan man gøre? -
Medicin
ForumindlægHvis jeg vil studere medicin i Polen, er det så ikke noget med at jeg kan tage bacheloruddannelsen derovre, ogg søge ind på en kandidat i Danmark? -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
ph. D og løn
ForumindlægHej Jeg vil høre, hvad lønnen kommer til at være, når man har studeret ph.D i fx mol. bio? Og om man tjener noget, mens man læser det , fordi man jo skal undervise, samtidig med man læser ph. D? -
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen... -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5? -
angående valg af studieretning
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g, og skal om ca. 1/2 måned vælge mit endelige valg af studieretning. Men jeg er lidt i tvivl. Lige nu gå jeg på den samfundsvidenskabelige studieretning, med Samfundsfag A - Matematik B - Erhversøkonomi C. Men jeg overvejer at skifte til den naturvidenskabelige studieretning m... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Bevis for potensregneregel
ForumindlægNogle der kan vise hvordan bevises? -
Hvor kan man øve sit algebra?
ForumindlægHej, Er der nogen der kender sider/steder hvor man kan øve sit algebra her i ferien? Mere specifikt reducering af udtryk, og isolering af variabler. -
Hjælp til funktioner
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, der skal afleveres om 3 dage, dog har jeg problemer med 2 af opgaverne. Jeg har matematik på B-niveau STX. Den første opgave lyder således: En lineær funktion f er bestemt ved, at dens graf er et liniestykke med endepunkterne (-2,3) og (8,-2). Bestem definiti... -
Gradtal??
Forumindlæghejsa opgaven jeg har problemer med hedder følgende: Om vektorer a og b gælder: ¦a¦=2 , ¦b¦=3 og ¦a+b¦=3 beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. er der nogle der kan give et hint til opgaven ??? er nemlig lidt lost
