Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17441 til 17460 af 156338
-
Reduktion
Forumindlæg(a+b)^2-(a+2b)(a+b) er kommet frem til at det giver følgende: a^4+2b^2+7ab+2bb Passer det? Hvis ikke kan I så ikke vise hvordan man gør? -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
Studentereksamen 2000
ForumindlægHey.. Er der nogen som har lavet delprøverne uden hjælpemidler til matematisk linje 2årigt forløb til B-niveau??Det er fra sommeren 2000 og jeg har brug for lidt hjælp til opgave b og c.. Ska bare lige være sikker på om jeg har de rigtige svar...Ellers, ved i så hvor man kan finde svarene til dis... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej alle . Vi er en del i min klasse, der har diskuteret, hvorledes den nye skala fungerer mht. årskarakterer og eksamenskarakterer samt skriftlige karakterer på B-niveau. Så jeg ville høre, om der måske var nogen herinde, der havde et endegyldigt svar på disse diskussioner . Der er nogen i mi... -
Bestem længden
ForumindlægFiguren viser en trekant ABC. Desuden er højden AH tegnet. Nogle af målene fremgår af figuren. a) Bestem længden af siden BC. b) Bestem længden af højden AH Hvordan gøre jeg det? kom gerne med eksample som viser hvordan man gøre ellers kan amn ikke forstå -
Kroppen
ForumindlægJeg er ikke helt med på hvad jeg præcis skal ift. spørgsmålet:· Beskriv hjertets og blodkredsløbets opbygning og funktion. Er det meningen at jeg skal beskrive:' 1.Opbygningen hjertet, og funktion af hjertet ( indgår herunder blodets vej gennem hjertet) 2.Opbygning af blodkred... -
Mat eksamen
ForumindlægHey allesammen, Jeg skriver for jeg er i tvivl omkring beståelse af matematik på b niveau stx. Der er mange videregående uddannelser efter gymnasium som kræver at man har bestået matematik på b niveau. Pt står jeg med karaktererne 4 skriftlig og mundtlig og fik til seneste terminsprøve 00 Jeg v... -
hjælp algebra
ForumindlægSæt på fælles brøkstreg og forkort: 7a+b 3 3 -------- - -------- - --------- a^2-b^2 a+b a+b Jeg er på bar bund.. Det ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig lidt på vej. -
absobering af IR
ForumindlægHej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen -
Samfundsfag - EU
ForumindlægHey...Er ved at læse en smule til årsprøve i samfundsfag (A-niveau) og ønkser derfor uddybelse af en række områder indenfor EU-delen.1) Positiv og negativ integration.Er den eneste forskel og ideen i disse begreber, at der ved positiv integration indgås aftaler om fælles politik (eksempelvis land... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
VØ det samme som EØ?
ForumindlægHej... Jeg sidder og kigger lidt på uddannelser sammen med min mand. Er der nogen der ved om Virksomhedsøkonomi er det de før kaldte erhvervsøkonomi? På forhånd tak. Stine -
Karakter i matematik 1-årigt
ForumindlægHej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ? -
svindel
ForumindlægHvad vil man gøre ved tråden "Hjælp med afleveringen? Eller vil heller bruge tiden på noget andet? Så skriv til mig!" -under dansk??? -
Lektiehjælp i Dansk, Tysk og Fysik/ Kemi 8. klasse
ForumindlægHej Søger lektiehjælp til min søn (8. klasse) til Dansk, Tysk og Fysik/ Kemi. Fast ugentlig timer med privatundervisning i Odense. Gerne med erfaring i undervisning. -
Hjælp vrdr. kultur & indvandring (Haster)
ForumindlægVi har fået en opgave i Samfundsfag, som går ud på, at vælge en national (ikke dansk) gruppe som findes i Dk, her har vi valgt: tyrkerne. Vores problem er bare at vi skal: - Gør rede for denne gruppe: Hvorfor er gruppen kommet til Danmark? Hvor mange er der? Kan man afgøre, hvorvidt gruppen a... -
Samf eksamen
ForumindlægHej alle sammen^^ Jeg har idag fundet ud af, at jeg skal op i skriftlig samfundsfagseksamen, og vil derfor gerne hører om i kan skrive lidt om de forskellige ting der i samfundet/samfundsfag. Tak på forhånd^^ -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
Reduktion af bogstavudtryk
ForumindlægHejsa folkens jeg har forstået en del af hvordan man laver reduktion af bogstavudtryk, men jeg sidder alligevel fast... det kunne være ret at hvis nogen kunne hjælpe...og jeg har os selv prøvet at lave den men kan ikke få resultatet efter anden linje i stykket ved jeg ik hvad jeg skal gøre... på... -
har brug for hjælp
Forumindlæg((a/b)-(b/a))/(a+b) hvordan kan denne brøk reduceres?
