Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17441 til 17460 af 31486
  • tilvækst?

    Forumindlæg
    Nogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa
  • God måde at tage noter på?

    Forumindlæg
    Hej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni...
  • Differentialligninger og komplekse funktioner

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin?
  • Margin - SSO

    Forumindlæg
    Er der nogle regler for hvor stor margin skal være?
  • sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Opgaven beskriver en multipchoicetest jeg har n = 10 p =1/3 og q = 2/3 og jeg aner ikke hvordan disse to beregnes (altså forskellen mellem dem) a) hvad er sandsynligheden for at få mere end 5 rigtige svar b) Hvad er sandsynligheden for at få mere end 3 forkerte svar.
  • "Karakter"system

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå, hvordan statistikken angående brugbare/ikke-brugbare indlæg er gjort op. Mine procentssatser summerer ikke op til 100. I øvrigt synes jeg stadig ikke, at det fungerer. Der er STADIG alt for få, der benytter systemet, og nogle få af de, der gør, er med til at ødelægge hele pri...
  • Rhombe? plz hjælp mig

    Forumindlæg
    Hejsa. . . . . Jeg skal finde ud af hvad arealet på en rhombe er! men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man finder ud af det :(..... måske lyder det dumt ;S men hvordan finder man ud af hvad arealet på en rhombe er? På forhånd tak :) Kh. Sabi
  • Eksamen

    Forumindlæg
    halløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS
  • SSO

    Forumindlæg
    Ville lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :)
  • Fysikprojekt - ideer?

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska...
  • Lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    Er et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium
  • 1.g isoler x i udtrykkene

    Forumindlæg
    Nu synes jeg, at jeg har brug for hjælp :P 1) y(1/x+2)=3 2) y(x/y)=1/z 3) a/x+2=1/x Man skal "bare" isolere x, men jeg synes ikke det går specielt godt jeg har et bud på 1): x=1/3y+2/3x*1/y
  • Mat A & Fys B (SRP)

    Forumindlæg
    Jeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne...
  • Bestem integralet.

    Forumindlæg
    Kan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt.
  • Gymaniselære

    Forumindlæg
    Kære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
  • Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.

    Forumindlæg
    Je sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft.
  • Ligger følgenetre punkter på en ret linie?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej?
  • Afsnit om metode i SRP?

    Forumindlæg
    Skal der indgå et afsnit om metode i SRP?
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: