Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17461 til 17480 af 109300
-
Google Translator
ForumindlægJeg vil høre om hvor godt er google translator? Jeg ved, af mine egne erfarninger, at i tysk er den ikke, så god, men i dansk-engelsk skulle den være okay? eller hvad? Hvilken karaktere kan man cirka få, hvis man bruger google translator, vil i skyde på i engelsk ? -
MatB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=ax... -
skriftelig eksamen mat. hvordan gik det
Forumindlæghej hvordan gik det med skriftelig eksame idag.? synes opgaverne var ok nemme.....er der nogen der ved hvordan karakterskalagen ser ud???? altså hviken karakter får man hvis man får 80 point osv. -
hvor skærer linjen y-aksen?
Forumindlægjeg har en linje, l, som går gennem punktet (6;7) og som jeg har fundet har hældningen -3x. men hvordan finder jeg b - altså skæring på y-aksen? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægJeg skal i min rapport om eksponentiel vækst gøre rede for hvordan man bestemmer a og b ud fra to punkter på grafen! Er der nogen som har formlerne og kan forklare? mange hilsner:D -
To funktioner
ForumindlægOpgave: Find eksponentialfunktionen (y= b* ax) der skære linien y=80x-60 for x=1 og x=2 er der nogen der ved hvordan man finder frem til eksponentialfunktionen? -
Krise .. Hjælp!!
Forumindlægmangler en begyndelsesværdi for forskriften: k(x) = 0,972^x jeg ved at det er altid er b, men der er jo ingen? og der er heller ikke flere givende oplysninger. .. -
Forkort brøken
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forkorte denne brøk: (a-b)^2/(a^2-b^2) -
Hvordan isoleres a i eksponentiel funktion?
Forumindlægy = b * ax Er så lost i ligninger :( -
Vektorer lille opgave!
ForumindlægVektor a = (2,-3) og om en vektor b oplyses: a*b= 4 og a*^b = -19 Bestem koordinatsæt for b! Hvordan gør man? -
AC,BC,AB?
ForumindlægEr det længden BC den beder mig finde i delopgave b? -
acceleration
ForumindlægEn golfbold ligger stille. En golfspiller slår til golfbolden, som herved i et kort tidsrum påvirkes af en meget stor kraft. Slaget på golfbolden varer 1,0 ms, og under slaget er den samlede kraft F på golfbolden som funktion af tiden t givet ved udtrykket hvor A = 3,6 ·1015 s–4 og B = 5,0 ·10–4 ... -
Cosinusrelation, bevis
ForumindlægNår man beviser cosinusrelationen, får vi at vide at ved første punkt skal vi bruge Pythagoras' sætning a^2+b^2=c^2. Men i bogen skriver den h^2=c^2-(b-x)^2. Hvorfor skal man substantere (b-x)^2 fra c^2, burde man ikke lægge de to sammen? , det samme gælder ved h^2=a^2-x^2. -
Sandsynlighedsopg
Forumindlægn >=3 og betragt det uniforme sandsynlighedsmål på mængden {1,...,n}. Dermed er P(A)=#A/n for A som er delmængde af E. (1) Antag at n er et primtal. Vis, at hvis A og B er uafhængige hændelser, så gælder enten A=Ø,B=Ø eller A=E og B=E. (2) Antag n ikke er et primtal. Gælder et udsagn svarend... -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Mangler en formel til denne opgave: En eksponentiel udvikling af typen f(x)=b*a^x vides at: halveringskonstanten (T_1/2)=2,34 Når x_1=2,9 er f(x_1)=12,4 Opstil en funktionsforskrift for f(x) Har prøvet en del selv, og har fundet frem til dette udfra f(x)=b*a^x kan det passe mit a^x=1,34... -
Hjælp!
ForumindlægKan ikke finde ud af resultaten til disse her!. 2(x + 2y - 20) +4(3x + y + 15) = 5x(a - b + 4c) - 3x(2a - 4b - 5c) = (-4)(-2-4)-12 = x - 5(2x -4(x + 6)) = 10 - 5x = 14 + (4 - x) x= -
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Læse op til HTX start :)
ForumindlægHejsa :) Jeg starter på HTX her efter sommerferien, og vil gerne holde min hjerne super skarp :P Men hvad kan jeg forvente at møde i det halvårige startforløb? Jeg vil være lykkelig (virkelig lykkelig), hvis nogle har nogle gamle opgaver fra 1.g, fag er ligegyldigt :D På forhånd tak :) -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Mediefag på stx
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse nu og skal snart til, at vælge gymnasie. Mine forældre fik mig til at gå på stx, selvom jeg var lidt skeptisk. Jeg er meget interesseret i film og vil derfor gerne have mediefag. Jeg har desværre hørt at mediefag er et fag mange tager fordi det er nemt. Ville gerne høre o...
