Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17461 til 17480 af 174810
  • Økonomi / Matematik spørgsmål vedr. optimering af nyttefunktion.

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået følgende opgave: Amalie har præferencer over fritid, l, og forbrug, c, givet ved: u(l, c) = l^2/3 c^1/3 og en timeløn på w. Hun står overfor en skattesats, τ , der er konstant uanset hvor meget hun tjener. Hendes efter skat timeløn er dermed (1 − τ )w, for τ &i...
  • To ligninger med to ubekendte..

    Forumindlæg
    Hej... Jeg har altid haft svært ved at løse to ligninger med to ubekendte uden hjælpemidler.. Hvad er den nemmeste måde at gøre det på?. I kan komme med et eksempel. Har ikk liige
  • Svær opgave :-S

    Forumindlæg
    Hvordan løses opgave 3 i prøven uden hjælpemidler fra dette sæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx ?
  • Punktmængde

    Forumindlæg
    Uden hjælpemidler. På billedet nedenfor ses en punktmængde, M, der er afgrænset af funktionerne og Punktmængden har desuden grænserne x=0 og x=1. Bestem arealet af punktmængden M. Hjælp tak :)
  • Hvor mange point skal man have for at få hhv. 10 eller 12 til mat eksamen skriftlig

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg var til skriftlig matematik eksamen i dag, og det gik knap så godt - men jeg er lidt nysgerrig efter hvordan omsætningstabellen er, fx fra point til karakter. Jeg manglede 4 delopgaver, da jeg endte med at blive meget tidspresset. Hvilken karakter tror I man så får? Under antagels...
  • mat b

    Forumindlæg
    kan man have nogle formler med til i eksamen i den del med hjælpemidler?
  • Vigtig

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne søge på en vidergående uddannelse, men det skal helst være uden matematik og uden høj gennemsnit :-) Har i nogle forslag?
  • udregn

    Forumindlæg
    hey vil bare spørge om dette er rigtigt? opg lyder : (3/4+5/8)*1/3 Jeg har fået det til 264/24 Synes selv det lyder rimeligt meget..
  • generlt spørgersmål om uddannelse

    Forumindlæg
    hej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ...
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har 2 opgaver som skal løses i hånden (uden hjælpemidler) som volder mig problemer: a) Løs ligningen log(x)+7=2 b) Løs ligningen log(x)-log(kvadratrod af x)=1/2 Kan i hjælpe? Vh Johan.
  • Matematik B spørgsmål - "Redegør for de almindelige regler for afledte funktioner"

    Forumindlæg
    Hejsa! Håber der er nogen der kan hjælpe. Er ved at studere op til mundtlig eskamen i matematik B, og under Differentialregning er dette et af de tre punkter der skal forklares: "Redegør for de almindelige regler for afledte funktioner" Jeg synes det står meget uklart, og kan ikke...
  • hjælp til eksamenssæt fra maj 2002

    Forumindlæg
    Goddag derude..Jeg sidder med nogle opgaver fra eksamenssættet fra maj 2002 matematisk linie 3 årigt forløb til a-niveauI opgave 1.Reducér udtrykket(((a^-1)^2)(b^2-1))/(b+1)anår jeg frem til følgende resultatet : (ab-a)/(ab+a), men er dog ikke sikker på detopgave 2hvor uligheden, (x+3)(x+1)(x-5) ...
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Har netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det?
  • Matematik spørgsmål angiv det mindste og det største 5 cifrede tal

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt svært ved dette regne stykke jeg håber nogen lige vil hjælpe mig.. :) angiv det mindste og det største 5 cifrede tal, som går 37 går op i. jeg kan ikke helt finde ud af det jeg håber nogen vil hjælpe mig lidt med hvordan man gør :)
  • Forskrift til Potens funktion

    Forumindlæg
    f(x) = b*x^a som opfylder er f(2) = 2 og f(4) = 16 Tallene a og b bestemmes: Har to punkter : P(2,2) og Q(4,16) a = log(y2) - log(y1)/log(x2) - log(x1) Hvordan er det nu man bestemmer a uden hjælpemidler? kan simpelthen ikke huske det? b = y1/a*x1
  • Eksamen 18. maj 2011

    Forumindlæg
    Hej Ville høre, om der er matematik A besvarelse fra d. 18. maj 2011, da jeg skal op i morgen og gerne vil øve mig på det nyeste sæt. Tak på forhånd.
  • Areal med stamfuktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået stillet opgaven som linket og har brug for hjælp til opg b og c. Alt hjælp kan bruges men, forklar gerne grundigt hvad du gør :-) Alle opgaverne skal laves i uden hjælpemidler.
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har følgende opgave som jeg rigtig har svært ved. Den skal laves uden hjælpemidler og i må meget gerne forklarer mig opgaverne trin for trin. Tak på forhånd.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave jeg virkeligt har brug for hjælp til. Opgaven skulle kunne løses uden hjælpemidler, men kan ikke se hvordan det lige skulle kunne gøres? Håber I vil hjælpe mig Tak på forhånd:)
  • Hjælp søges til ligning!

    Forumindlæg
    Hej denne ligning der skal løses uden hjælpemidler volder mig store problemer.. Hvordan skal jeg starte?? 5x2+x-4,2=1,23x-1/3x2 OBS: 1/3 skal forstås som en tredjedel (1 over 3).