Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17481 til 17500 af 24857
-
Hjælp til engelsk!!!
ForumindlægHej :-D Jeg er kommet rigtig skidt fra start af med engelsk, hvilket jeg er meget desperat for at rette op på. :-( Jeg ser masser af serie på engelsk uden undertekster (f.eks. The vampire diaries & Pretty little liars) Jeg har også tænkt mig at begynde på nogle engelske bøger. (I må meget ... -
Bevis for omskrevne/indskrevne cirkler?
ForumindlægJeg sidder og forbereder eksamensspørgsmål til mundtlig matematik og sidder med et spørgsmål der kræver at jeg redegører for hhv. cosinus- og sinusrelationen samt indskrevne og omskrevne cirkler. Jeg vil gerne gå efter det sværeste bevis og jeg har hørt at det skulle være ifm. omskrevne/indskrevn... -
IB eller stx
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse jeg skal vælge når jeg afslutter 9. klasse. På den ene side vil jeg gerne på IB, fordi jeg gerne vil udfordres. Men jeg har en række skræksenarier pga. "sværhedsforskellen" at det bliver for hårdt, jeg dumper osv. og dermed ikke kan kom... -
Er Gud ond?
ForumindlægEr Gud ond? For hvis han er skaber af alt, så er han også skaberen af ondskab? Gør det ham ond? -
Bestem længden af et kuglestød
ForumindlægVi får oplyst at kuglestødet beskrives med f(x)=-0.05x^(2)+0.08x+2.3 a) bestem længden af kuglestødet Jeg forstår man skal sætte den f(x)=0 får at finde skæringen med x-aksen, altså får kuglen rammer jorden. Men hvordan sætter f(x)=0? solve(−0.05*x^(2)+0.08*x+2.3=0,x) - dette forkert -
Tysk fortsættersprog B - Hvad forventer læren?
ForumindlægHej Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Jeg skal have tysk fortsætterssprog på b niveau. Hvad forventer læren man kan? Skal man være god til at snakke tysk i forvejen, eller bare kunne basale grammatiske regler, og konsturer simpel sætninger???? -
Hvor rammer disse to punkter linjer hinanden?
ForumindlægKan ikke finde ud af denne opgave og skal fremlægge den i morgen så kunne rigtig godt bruge lidt hjælp -
Engelsk essay
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med, at rette mit essay igennem for fejl? P.S. essayet er vedhæftet som fil -
Kommer ikke til at bestå
ForumindlægJeg sidder pt. inden et semester er ved at slutter og stresser over jeg ikke ville kunne bestå den eksamen, og hvis jeg gør bliver det med en lorte karakter. Det irretere mig fuldstændig, at jeg ikke har set det komme, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg mener selv jeg har ydet det jeg... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHvordan kam man afstemme denne reaktion? 2NaHCO3 (s)------------- Na2O(s) + CO2(g) + H2O Der er 2 Na på venstre side , men ingen på højre Der er 1 hydrogen atom på venstre side- og 1 på højre Der er 1 c -atom på venstre side og et på højre oxygen er der 3 af på venstre side og 3 på høj... -
2. verdenskrig
ForumindlægHej folkens Her er nogle spørgsmål, som jeg gerne kunne tænke mig at få nogle spicifikke forklaringer på: Hvorfor hadede Hitler jøderne så meget og gav dem skylden for 1.vk og 2.vk? Hvorfor var sigøjnerne også en gruppe, som Hitler hadede? Hvad var Hitlers gejst til at dræbe alle jøder, sigøj... -
Historie Eksamen.
ForumindlægHar et spørgsmål til eksamensforløbet (24 timers) i Historie. Efter emnet/perioden er trukket skal man så lave et talepapir som fundament for fremlæggelsen - eller skal man en "synopsis" med metodeafsnit, og lignende. Kan ikke rigtigt finde ud af det, idet jeg finder det ret underligt, ... -
Accent I engelsk?
ForumindlægHejsa :) Sidste gang jeg var oppe i engelsk mundtlig terminsprøve, sagde min lærer til mig at jeg havde en lidt udenlandsk accent, og at hun vil give mig ti, på grund af det. Nu er Mundtlig FSA lige på trapperne, og jeg vil gerne vide, om det bare er min lærer der har det sådant, eller om det er... -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
kristendom katolicisme og protestantisme lidelse
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig forskellen på katolicisme og protestantisme når man taler om lidelse -
Latin/græsk på A niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne uddanne mig som arkæolog, men har har fået af vide man skal have haft latin eller græsk på A niveau, hvilke mit kommende gymnasium ikke tilbyder. er der nogle af jer som ved om der er nogle aften skoler eller lignede (i københavns området) hvor man kan have latin eller græsk på... -
Areal af M
Forumindlægf, funktionen, er bestemt ved f(x)=-x3+8 grafen for f afgrænser sammen med to koordinater en punktmængde M. Bestem arealet af M f(x)=0 -x3+8=0 -x3=-8 x=2 -x3 integreres til -3/4x4 8 integreres til 8x f'(x)=-3/4x4+8x 2∫-3/4*24+8*2)=-12+16=4 M har et areal på 4 Er det korrekt? ... -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
5,3 Reluktans
ForumindlægPå en ring af magnetisk materiale er viklet en spole med 1250 vindinger, hvori der løber en strøm på 0,8A. Ringen som har cirkulært tværsnit, har indre diameter 20 cm og ydre diameter 26 cm. Amperevindingstallet er 1000 A. b) Bestem reluktansen Rm. Jeg har gjort et forsøg men resultatet er for... -
eks funktion
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f = (3) 864 og f = (6) 1493 . a) Bestem en forskrift for f . b) Bestem fordoblingskonstanten for f . nogen der kan hjælpe??
