Søgning på: socialrådgiver opgaver. Resultater: 17481 til 17500 af 141659
-
hjælp!!
ForumindlægHej.Jeg vil gerne at I hjælpe mig med denne opgave:Lad funktionen f være givet ved at f(x)= 2x+5Bestem f(-2), f(1) og f(7).løs derefter ligningen f(x)= 9.Angiv definitions- og værdimængde.Jeg har lavet den første, men jeg kan ikke finde ud af at løse ligningen og angive Dm(fx) og Vm(fx).Tak... -
Lineær funktion
ForumindlægOm en lineær funktion f(x) = a * x + b oplyses at P(-3, 5) og (2,10) er punkter på grafen for f(x). (a) Bestem konstanterne a og b. (b) Bestem koordinaterne til skringspunktet mellem grafen for f(x) og y-aksen. (c) Bestem koordinaterne til skringspunktet mellem grafen for f(x) og x-aksen. håb... -
fodnoter ?
ForumindlægHej alle.. Ville i lave lade fodnoterne køre i gemmen hele opgaven, eller starte om op hver side? Første mulighed: Side 1 1 xxxxx 2 xxx 3 xxxxxx side 2 4 xxxx 5 xx 6 xxx Anden mulighed: Side 1 1 xxxx 2 xxx 3 xxxxxx side 2 1 xx 2 xxxxx 3 xxx Jonas.. -
cos og sin.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som er uden hjælpemidler. Har lidt svært ved at komme videre med den. Håber at der er nogen som vil hjælpe mig lidt? En figur viser en enhedscirkel med vinklen 60 grader indtegnet. a) Aflæs på figuren cos(60grader) - Aflæst til 0,5 b) Bestem den eksakte værdi for sin(60g... -
hvordan regner jeg det ud?
Forumindlæghej jeg sider og bøvler med min matematik aflevering og kan ikke finde ud af en opgave skibene blev benyttet som handelsskibe eller krigsskibe. længde bredde Ottar 16,5 m 4,5 m ... -
Formler hjælp igen!
ForumindlægHej igen, er netop gået i gang med andengradsligninger, og er temmelig ny i det, så sidder fats igen, her er opgaven: Grafen for f(x) = ax^2+4x+c har toppunkt (-1,2) Bestem a og c? Som jeg sagde, er temmelig ny, så skær gerne ud i pap :) Jeg skal simpelthen have det skåret ind til benet, for de... -
Termodynamik - Entalpitilvækst
ForumindlægVed fuldstændig forbrænding af ethan kan der dannes enten vand i gas eller flydende form C2H6 + O2 -> CO2 + H2O (g) --------------| |------------- H2O (l) Jeg har afstemt 2C2H6 + 7O2 -> 4CO2 + 6H2O koefficienterne er ens for begge reaktioner, så jeg undlader den anden Opgave: Beregn D... -
Hjælp
ForumindlægHey folkens Har virkelig brug for hjælp til 2 opgaver som jeg ikke forstår og derfor vil have jeres hjælp 1) en taske kostede før udsalg 175kr. Nu er der 20% rabat. Hvad kostede tasken nu? 2) en græsplæne udgør 80% af et anl&#... -
statistik !
ForumindlægHar lige prøvet at sætte nogen af tallene ind fra en tabel. Min opgave lyder på: Hvor mange procent af kursisterne var mere end 175 cm høj? Hvilken én skal jeg kigge på? er det de 16,7%? eller skal jeg lægge 16,7 + 20,8 + 16,7 % sammen eller hvordan? Observationsinterval ]175;180] ]180;185]... -
Smeltevarme
ForumindlægHej sidder og kæmper med de sidste 2 opgaver til min aflevering, håber der er en der kan hjælpe..Tak på forhånd _______________________ Opg 7) 80 kg brugt jern smeltes i en ovn. Der går 40 sekunder inden al jernet er smeltet. Hvilken effekt er der tilføjet jernet? Opg 8) Et hypotetisk (!!!)... -
Eksponentiel vækst: fordoblingskonstant
Forumindlægy=antal af bakterier på glasplade x=tid(i døgn)efter glasplade er taget ud af fryser I en opgave skal jeg regne ud hvor lang tid der skal gå før der er 15000 bakterier på glaspladen. Modellen er Jeg startede med at regne det ud således: Det syntes jeg lød af meget(at der gik ca. 37... -
angive litteratur
ForumindlægHej!! Jeg har lige to korte spørgsmål angående at angive litteratur til DHO. Jeg har fundet to analyser på nettet, som jeg har brugt til inspiration. Skal jeg angive dette på min litteraturliste eller bliver der set ned på det??? Skal lige tilføjes at jeg det kun er brugt til inspiration ha... -
SRP om Amerikansk udenrigspolitik siden 1989
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP, eller prøver på, men kunne rigtig godt tænke mig lidt hjælp da min problemformulering er meget bred og jeg derfor har mistet overblikket. Jeg skriver i samfundsfag og historie og min problemformulering er således: 1. Redegør for centrale træk ved amerikansk udenrigspolitik ... -
Det haster...Hjælp til en Elastikspring-opg
ForumindlægHej jeg sidder med en fysikopgave som jeg er meget i tvivl om den er rigtig lavet...er der nogen der kan se efter om svarende er rigtige??? jeg sætter stor pris på det Opgaven går ud på, at Et elastikspring foregår fra en kran, der er 54 m over jorden. Udspringeren har et frit faldt i de første 1... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opgaverne i den vedhæftede fil? -
6-siddet pyramidestub
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med opgave b) og c) er gået helt i stå :) -
matematik C
Forumindlægjeg skal bruge hjælp til hvordan jeg regner de opgaver der er i den vedhæftet fil -
Fysik - Hvordan skal man forstå "vurdér"?
ForumindlægTil tider står der i fysikopgaver at man skal vurdere noget. Eksempelvis i opgave 1 maj 2001 - Ukrudtsdamper hvor man skal vurdere hvor meget vand der fordamper. Men hvordan skal man forstå det?SElve spørgsmålet skal jo løses rent regnemæssigt, men skal man udover det blot kommentere resultatet? ... -
Are You Ready, Boots?
ForumindlægHej alle... Jeg kunne godt bruge lidt hjælp, hvis der da er nogen der kan ;) Jeg er næsten færdig med min analyse af 'Are You Ready, Boots?' men jeg mangler at svare på én opgave... og det er... Comment on the role of the men in the short story Håber nogen kan hjælpe... -
The Buddha of Suburbia/En forstadsbuddha
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder i øjeblikket og skriver studieretningsopgave i 3.g. og mangler lidt hjælp fra dig, der har læst "The Buddha of Suburbia" eller på dansk "En forstadsbuddha". Jeg har fået til opgave, at - diskutere og vurdere romanens fremstilling af den forandring, der ...
