Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17501 til 17520 af 174810
-
Det Pyhtagoræiske Komma - hjælp !
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg står og skal til årsprøve i matematik (1. år, B-niveau), og jeg er virkelig lost. Vi har fået opgivet noget om Det Pythagoræiske Komma - er der nogen, der kan forklare, hvad det er? Jeg er virkelig dårlig til matematik og har for længst fortrudt... -
3.gradsligning
Forumindlæghej sidder lige med en opgave, som man åbenbart skal kunne løse til matematik prøve uden hjælpemidler.. opgaven ser således ud: gør rede for at -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+4x^2+x-6 beregn samtlige rødder i polynomiet. spørgsmålet er hvordan man løser sådan en? det er vel en form for skjult an... -
Bestem en ligning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med flg.: En linje L er givet ved ligningen 2x-y+1=0 Bestem en ligning for den linje der står vinkelret på L og går gennem punktet P(4,3) Skal man sætte 3 og 4 ind i ligningen og finde a, eller skal man først differentiere den? -
hjælp
ForumindlægHej alle er der nogen som har en facitliste over opgavesættet i matematik fra den 10. december 2010, da jeg gerne vil sammenligne mine resultater? og måden de har svaret på dem? -
Mat
ForumindlægHej jeg har et problem med den her opgave hvordan løser man sådan nogle typer opgaver, har meget svært ved at forstå differentialligninger eller bare generelt difrentiallregning i det hele taget!!! Har prøvet at kigge på min bog og og på nettet, men har sgu svært ved det..... Vil blive rigtig gl... -
Sammenligning af 2 varianser
ForumindlægSom overskriften lyder: hvordan sammenligner man 2 varianser (og 2 stikprøver)? Det skal pointeres at det er til en prøve uden hjælpemidler, så selve regnestykket skal ikke være alt for kompliceret. :-) -
eksamensprojekt som tværfagligt ??
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik og engelsk og det skal være et tværfagligt emne. Jeg tror jeg vil hen af med nogen annuitet i matematik og så fremlægger det på engelsk, men jeg har ingen idé om hvad mit emne skal handle om som sådan. Er der nogen der har en evt. idé til et tværfagligt emne me... -
monotoniforhold
ForumindlægHej alle, Jeg har første differentieret f(x)=-6x2+6x f'(x)=1/x-1/2 nu skal jeg så finde monotoniforholdene, UDEN hjælpemidler, nogen som kan hjælpe? -
Eksponentiel forskrift
ForumindlægTil en prøve UDEN hjælpemidler bliver jeg bedt om at finde forskriften for den eksponentielle funktion Om en eksponentiel voksende funktion f gælder at, f(3) = 200 og f(5) = 800 - Bestem forskrift jeg har en formel til at beregne denne forskrift, som er følgende: (x2-x1)√ (y2-y1) og b find... -
Viderestudie på Uni - fag?
ForumindlægHej. Hvis man vælger at læse videre på universitetet i matematik, har man så andre fag samtidig eller er det bare matematik? Kan ikke finde noget om det nogle steder. -
S: Mat A1, Mat A2, Mat B til A, Mat AB1 (opg), Mat AB2 (opg), Mat A3 (opg) og Mat B til A (opg)
ForumindlægHej, Jeg sælger følgende matematikbøger: Mat A1 (nypris kr. 375,00) Mat A2 (nypris kr. 359,38) Mat B til A (nypris kr. 406,25) Mat AB1 Opgaver (Kan ikke findes på Saxo, men nok ca. det samme som Mat AB2 Opgaver) Mat AB2 Opgaver (nypris kr. 234,38) Mat A3 Opgaver (nypris kr. 150,00) Mat B ... -
Retning af Danskopgave,fsa.
ForumindlægHej, der der nogle der gider at rette en opgave på kun en side? -Det er en artikkel, nummer 6 - 10 minutter uden for murene fra år 2007 -
Hvor mange pulsslag har Gustav på 10 sekunder, hvis hans puls er 70-75 % af det maksimale? -matematik
ForumindlægHAR BRUG FOR HJÆP! under træningen skal Gustav svømme så hurtigt, at han opnår 70-75% af sin maksimale puls. Gustavs maksimale puls er 204. Hvor mange pulsslag har Gustav på 10 sekunder, hvis hans puls er 70-75 % af det maksimale? Håber der er nogen der vil hjælpe tak på forhånd! -
Matematik håber i kan hjælpe husk jeg skal forklare det med ord og med et eksempel,
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer skæringspunkter, plus jeg skal også give et eksempel håber der er en der kan hjælpe -
Udtryk Hardy-Weinberg-loven for 4 eller flere alleller vha. matematik?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål, som lyder: - Redegør for hvordan man matematisk kan udtrykke Hardy-Weinberg-Loven for 4 eller flere alleller? * Jeg tænker noget i stil med, at benytte binomialkoefficienter til at udregne Hardy-Weinberg for n alleller; men ved bare ikke hvordan jeg skal starte, og ... -
Trekant - Skr. eksamen 2011 B STX
ForumindlægJeg sidder med eksamenssættet fra d. 18 Maj 2011 og arbejder med opg. 3, uden hjælpemidler. En trekant har siderne BC = 6 AC = 8 Hvordan regner man siden AB ud? På forhånd tak (: -
Bestem ubestemte integraler
ForumindlægNogle der kan hjællpe med disse, skal laves uden hjælpemidler. a) ∫(6x^2-2x)dx b) ∫(x^3+4x-x^-2)dx c) ∫(5x^4+e^x-3/x)dx HJÆÆÆÆÆLP -
Den rette linje 𝑦 = 𝑥 − 1 møder kurven 𝑦 = 𝑥 2 − 5𝑥 − 8 ved punkterne A og B. Kurven 𝑦 = 𝑝 + 𝑞𝑥 − 2𝑥 2 passerer også gennem punkterne A og B. Find ...
ForumindlægDen rette linje ?? = ?? − 1 møder kurven ?? = ?? 2 − 5?? − 8 ved punkterne A og B. Kurven ?? = ?? + ???? − 2?? 2 passerer også gennem punkterne A og B. Find værdien af p og q. har brug for hjælp til overstående opgave tak på forhånd -
1gsafleveringer, jeg vil gerne se en!
ForumindlægGod eftermiddag, jeg kunne godt tænkte mig at se en afleveringsopgave i matematik for 1g.Jeg har kigget lidt herinde på studieportalen, men jeg kan ikke rigtig finde nogen opgaver, kun svarene på dem.Jeg er ikke så interesseret i af se, hvad eleven har lavet, men opgaverne!!Hvis I forstår...Er de... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider...
