Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17521 til 17540 af 31547
-
Sum
ForumindlægHej, jeg har fået 2 opgaver som jeg godt vil have lidt hjælp til. (1) Bevis, at summen af fire på hinanden følgende kvadrattal aldrig er delelig med 4. (2) Bevis, at summen af fem på hinanden følgende kvadrattal altid er delelig med 5. Håber vi kan få en lille hjælp/samtale ud af det. På forh... -
"Ulækkert at svede"
ForumindlægHej allesammen.... Jeg har et spørgsmål til alle unge, og jeg håber jeg kan få masser svar.. spørgsmålet lyder: Hvorfor synes mange unge (teenagere) at det er ulækkert at svede... Jeg skal nemlig lave en lille opgave, og er helt blank....ville blive rigtig glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. Tak p... -
Afstem reaktionsskema
ForumindlægGo'aften folkens. Har lige en lille hyggelig opgave her som I forhåbentlig kan hjælpe mig med. Følgende reaktionsskema skal afstemmes: I(-) + Fe(3+) --> I2 + Fe(2+) Ved godt den er supernem, men på trods af det ligger det så langt tilbage med de redox reaktioner at jeg ikk kan huske det.... -
Når E fremtræder i excel
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en matematikopgave, som jeg delvist laver i excel. Nu kunne jeg godt tænke mig at omskrive en ligning excel har lavet, om til det vi skriver. Y = 4E – 57e^0,069x Jeg ved at lille e er ehlurs tal. Men hvad er store E? Min underbevidsthed siger at det har noget at g... -
tænke opgave
Forumindlægved godt at det er meget sent, men har en lille opgave og det kræver at man tænker lidt Et kvadrat ABCD, der har sidelængde 6. Midtpunktet af siden AD kaldes M. Punktet P ligger inde i kvadratet og er bestemt ved, at |BP|=|CP|=|MP| bestem |MP| kvadratet ser nogenlunde således ud: B|----------|C ... -
Teknologi Eksamen B - How?
ForumindlægHEJ STUDIEPORTALEN. Har trukket tekonologi B til eksamen på HTX og skal op om en lille uge, men... Har ingen idé om, Hvordan man skal fremlægge produktet, eller hvordan man skal gribe situationen an. Er der nogle som allerede har været oppe (2011 eller 2012) som eventuelt ville sende deres ... -
Reducer brøker
ForumindlægHej Jeg er netop begyndt på uni efter et sabbatår og kan så konstatere at jeg har glemt ALT. Sidder med denne opgave: (2p-5q)/3q+(7p+3q)/2p, her skal jeg reducere udtrykket. Hvis der er som vil være så sød at komme med en lille forklaring til mig, om hvordan det nu er jeg skal løse dette, så vi... -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
Hvad er modtager i aktantmodellen??
ForumindlægMig og mine to venner er igang med et lille projekt Vi skal lave en aktantmodel over en bog vi har læst. Vi er praktisk talt færdig, men vi ved ikke hvad modtager betyder for det forklarede vores lærer ikke. Svar hurtigt. Det er kun 5-6 klasse niveau så det burde ikke være så svært. Ses ;) -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
pH i en buffer
ForumindlægHej, jeg har en lille opgave, jeg ønsker hjælp til. Den lyder på følgende måde: I en given phosphatbuffer er koncentrationen af H2PO4- = 0,0062 mol og koncentrationen af HPO42- = 0,0038 mol. Hvad er pH i denne buffer? Jeg ved, jeg skal anvende Henderson-Hasselbach ligningen, jeg aner bare ikk... -
Yndlingsfilm
ForumindlægJeg har lavet en meget lille tekst der handler om min yndlingsfilm på tysk. Er der nogen der vil rette den? Jeg har selv gjordt det mange gange, men der er altid nogle fejl man selv ikke ser, selvom man tjekker en tekst flere hundrede gange. Jeg vil gerne sende den til en, hvis der nogen der gern... -
Vigtigt -
ForumindlægNogen som vil kigge denne opgave igennem - den er meget vigtig og til i morgen. Er især i tvivl om 1.d, den sidste opgave i nr. 2 og en lille smule i tvivl om opgave 4 er rigtigt, men ikke så meget som det andet. Link: Opgave 1-2: http://peecee.dk/?id=39300 Opgave 3-4: http://peecee.dk/?id=39300 -
Procent af vægt?
ForumindlægJa, jeg har et lille matematik spørgsmål, som jeg går og har lidt svært ved... Måske er der nogen der kan hjælpe mig?:-). En kvinde vejede for 1 år siden 90 kg. I dag vejer hun 96,3 kg. Hvor mange procent er hendes vægt vokset? - Tak på forhånd! :-) -
parameterfremstilling
Forumindlæghej jeg har et lille problem med en opgave om parameterfremstilling. opgaven lyder således: i et koordinatsystem er linjen m givet ved parameterfremstillingen: x = 3t y = (-1)-(1/2)*t angiv retnings og en normalvektor for m og angiv kooordinaterne til det punkt, der svarer til t=-4 på forhånd T... -
vektorer
ForumindlægJeg mangler lige en lille delopgave i en aflevering og jeg kan ikke så det til at gi et tal der ligner noget .. opgaven lyder : beregn størrelsen af den spidsevinkel mellem liniel l og vektor ab.. linien l har forskriften x+2 .. og vektor ab er 3 over -1 -
Natrium-kalium pumpen
ForumindlægHej studieportalen. Her kommer måske et lille dumt spørgsmål, men har brug for at få det på plads. Hvorfor siger man er der pga. den ulige transport af Na+ og K+, kommer en negativ ladning i cellen? Dette forstår jeg ikke, da begge ioner (Na+ og K+) er positive ladet? -
Differentialligningen
ForumindlægEN lille opgave som jeg har brug for hjælp til En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx= 2x-5/y ,y<0 og grafen for f går gennem punktet P(5,–2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Bestem forskrift og definitionsmængde for f. Nogen som har tid og... -
HJÆLP...TAK
ForumindlægHey Jeg har lige et lille opgave, som jeg tumler med. (CH3CO) 2O + H2O → CH3COOH 1. Hjælp med at afstemme den. 2. En kort definition på hvorfor denne reaktion sker. Håber at i kan hjælpe, helst idag, skal nemlig aflevere den imorgen. mange tak -
PLEASE. HASTER! Hvad er spænding?
ForumindlægHej Er der ikke nogen, som vil være søde at forklare mig, hvad spænding er for noget? Jeg ved, at det er energi pr. ladning, men det jeg ikke forstår er. Der kommer jo 230V ud i stikkontakten, men er det ikek meget for en lille pærer, der max kan tåle 6V? Hvis hver ladning får 230J med, spræn...
