Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 17521 til 17540 af 101232
-
Skriftlig matematik - bedømmelse og point
ForumindlægJeg skal op i skriftlig eksamen på B-niveau, og jeg er i tvivl om, hvordan censor bedømmer opgaverne. Ifølge det dokument, som jeg har vedhæftet, så er der 20 opgaver, der hver giver 10 point - dvs. at man kan maksimalt få 200 point. Der står dog også, at man f.eks. kun kan få 8 point for en op... -
Hjælp: søger noter til mdt. eksamen
ForumindlægHej, Jeg søger en som har nogle noter af en masse beviser? Jeg skal op til eksamen i mundtlig matematik, og min lærer har givet mit et 10 tal i standpunkt karakter, men jeg er bange for jeg ikke kan leve op til denne forventning. Jeg skal bruge matematik eksamen, da jeg skal læse det som linjef... -
På A
ForumindlægJeg forstår ikke lige det her- nogle venlige sjæle der kan forklare? Opgave fra "vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" stx A-niveau 2006: 3.012 Der ses en "trekantlignende figur". På figuren ses en 5m lang stige, der er stillet op mod et hus, der ligger 1,5 ... -
Mirkoøkonomi
ForumindlægHey derude .. :) Har lidt svært ved følgende opgave, som er Mirkoøkonomi på universitets niveau .. nogle der kan hjælpe ? :) En forbruger kan vælge mellem varerne X og Y. Forbrugerens præferencer kan præsenteres ved nyttefunktionen U(X,Y) = XY. Det oplyses at MRS=Y/X. a) Udled forbrugerens ef... -
Hjælp til samfundsøkonomi (profit)
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for noget hjælp til to spørgsmål i samfundsøkonomi. I opgaven står der: " Analysér konsekvenserne for en producents profit under forudsætning af fuldkommen konkurrence: a. Hvad der sker på varemarkedet, hvis omkostningerne til fremstilling af varen stiger, ... -
Lys som partikler (fotoner)
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og skriver eksamensprojekt til Fysik eksamen B-niveau. Jeg skal til dette skrive noget teori omhandlende lys (optik). Jeg er igang med at skrive om lys dualitet (partikel-bølge dualitet), jeg kigger hertil på partikkel og bølgemodellen. Det jeg ikke umiddelbart... -
Differebtielligning
ForumindlægPå grund af det varme vejr i sommermånederne vokser mængden af alger i dammen. Det viser sig at mængden M af alger i juli måned opfylder differentielligningen: dM/dt = (0.12-0.00053M)M Hvor algemængden er målt i mm3/l og t måles i døgn. t = 0 svarer til den 1. juli. a) Bestem mængden M(t) af a... -
Polygonområde
ForumindlægOpgave 5: Et polygonområde er bestemt ved følgende 5 uligheder: 1) x er større eller lig 0 2) y er større eller lig 0 3) y er større eller lig -4x+16 4) 2y+x er større eller lig 18 5) y + 1/12x+4 er større eller lig 0 a) Indtegn polygonområdet i et passende koordinatsystem. En lineær funktion i ... -
Hvornår er faget bestået?
ForumindlægHej :-) Blev student i sommer og skal til at søge ind. Nu er problemet bare, at jeg ikke ved, om jeg har bestået matematik på B-niveau eller ej? Har hørt så mange versioner om, hvorvidt et fag er bestået eller ej. Har endda skrevet til mit gamle gymnasie, og de siger, at jeg er dump... -
Eksamens træning
ForumindlægJeg er ved at øve lidt til matematik eksamen HHX niveau A,. og er ved at regne en af opgaverne,. jeg har prøvet at løse denne men er meget i tvivl derfor vil jeg gerne høre nogle bud på et godt svar/løsning. opgaven er fra typeopgave 1, matematik A fra 2005. denne opgave udgør 15%.: I 1873 blev... -
AT 2013: Kampen for det gode liv
ForumindlægSå er AT 2013 emnet her. Kampen for det gode liv er titlen, og nu begynder arbejdet med AT for alvor. Der er masser af muligheder indenfor emnet "Kampen for det gode liv". Hvordan vil du gribe opgaven an? AT 2013 opgaven beskrives således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for ... -
spm. om newtons 3. lov
ForumindlægHej. jeg er stødt ind i et problem i min fysikeksamenslæsning, på B-niveau, og er kommet til at tænke over spørgsmålet: Newtons 3. lov siger at "To genstande påvirker altid hinanden med lige store og modsatrettede kræfter." så hvis det er tilfældet, er den resulterende kræft altså 0, o... -
Eksamens hjælp.
ForumindlægHej. Jeg går på studieskolen, og læser Matematik B niveau, som jeg skal bruge til at komme ind på HA. Jeg har aldrig rigtig sat mig ind i matematik, og det meste af min gymnasietid blev brugt på at have det sjovt. Jeg blev student fra Rungsted Gymnasium i 06, og har aldrig brugt matematik side... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
Differentialregning og modellering med f'
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp, da jeg sidder med en opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Det er fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik b-niveau. Opgave 6.002 lyder: En bestemt type af beholdere, der skal rumme 20 dm^3, er sammensat af en cylinder med bund og... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
f'(x) - eksamen uden hjælpemidler + ln regneregler
ForumindlægSidder med vejledende eksamensopgaver på mat B niveau i delen uden hjælpemidler. Heraf mit spørgsmål, der er generelt og ikke specifikt til en opgave: Hvis en figur viser en grad for en differentiabel funktion f. hvordan bestemmes der så f.eks. f '(2) eller f '(0) Jeg mener at f '... -
Tidslinje til engelsk (og gerne dansk) søges!!!
ForumindlægSå er eksamen endnu en gang igang! ;-) Man kan ikke bruge den samme tidslinje i dansk til engelsk, vel? Ihvertfald så søger jeg en god, overskuelig tidslinje til engelsk (romanticism, renaissance, postmodernism osv.), så jeg til eksamen hurtigt kan placere teksterne indenfor den rigtige periode. ... -
Deffinitions - og værdimængde.
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på B-niveau på mandag - dog er jeg røget i et problem. Et af delspørgsmålene i et af eksamensspørgsmålene er: Kort introducere linær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Herunder forskrift, værdi og defitionsmængde og graf. Jeg har styr på... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h...
