Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17541 til 17560 af 40404
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kommer fra det første til det andet led i: 4 - 1/2x = √x ⇔ 1/4x2 - 4x + 16 = x Jeg synes ikke helt at kunne se det.
  • Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!

    Forumindlæg
    Hey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e...
  • Halverings konstant eller fremskrivningsfaktor

    Forumindlæg
    Hej jeg har et problem jeg har en opgave der lyder som følgende: Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. For en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten L er bestemt ved L = 100 · ax hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade. Det kan oplys...
  • ental/flertal?

    Forumindlæg
    Hvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne andengradsligning, som jeg har lidt svært ved. Jeg kan ikke finde konstanterne a, b og c på den? y2+16=8y 3s=2s2+1 og den her: (1/2)t^2 +3t=0 Tak på forhånd! :)
  • Finde radius af sol - har opgivet

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kan hjælpe min ven med denne opgave? Den omhanler noget med at han skal vise at solens radius er 16 bueminutter? Det haster pt. Han skal aflevere i morgen kl 14
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Hvordan regner jeg de her ud? A ) 2 (5a+8)-14 B) 6a- (3b+4a) 16 1/4 + 3 1/2 21 2/5 - 5 1/6 Og hvordan omskriver jeg blandet tal til decimal?
  • 2x-(3x-4)=3(4-2x)+8

    Forumindlæg
    Hej folkens. Nu har jeg denne ligning: 2x-(3x-4)=3(4-2x)+8 Og det er simpelthen så mange måneder siden jeg sidst har løst ligninger. Er fuldstændig rundt på gulvet. Enten får jeg den til at give -1x = -16, eller også bliver den 0=0.. Hjælp? :-)
  • Differerentialregning

    Forumindlæg
    Betragt denne funktion med en forskrift: f(x) = 8*x^2-32x+4 Jeg ved godt hvad jeg skal en den første: f(x) = 8*x^2-32x+4 f(x) = 8*2x^1-32x+4 f'(x) = 16x^1-32x Så skal jeg bestemme ved håndkraft f'(0) og f'(3) men kommer det så til at se sådan ud?: f'(0) = 16*0...
  • Småord / forholdsord

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal sige, at jeg "arbejde hos" på engelsk, hvordan skal hos så oversættes? Og det samme med "gik på efterskole", hvordan skal på oversættes? Og hvis Post Danmark skal oversættes, skal jeg så sige Post Danmark eller Post Denmark?
  • Nyttige ting til FSA.

    Forumindlæg
    Hej alle. Ud over de basale ting som pc, ordbøger og skrive, regne og -tegnemidler, er der så andet ekstra, som jeg ville have nytte af at eje? Jeg ville også gerne vide, om der findes nogle fantastisk gode grammatikopsamlinger til tysk og engelsk? Alle forslag er gode :P - Kevin
  • Ord i flertal

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave i tysk hvor jeg skal skrive en stil om et musikband. det jeg skriver har jeg brug for at vide hvordan man skriver et navneord i flertal. fx kaniner skilpadder broer osv. på forhånd mange tak :D
  • sætning

    Forumindlæg
    Hvordan oversætter man denne sætning: Med en mand ville hendes liv være meget nemmere?
  • Sætning.

    Forumindlæg
    Nogle lige vil oversætte to sætninger for mig. Fortæl mig så, hvad er der i vejen? Bare vær dig selv?
  • skriftlig eksamen dansk 2004?

    Forumindlæg
    hvordan er det gået med jer folkens? hvilke emer valgte i? er der nogen der skal op i tysk her på onsdag?
  • Slaget ved Marne

    Forumindlæg
    Da det i september 1914 lykkedes de britiske og franskee hære, at stoppe den tyske hær ved Marne-floden i Frankrig, var det de tyskehære fra vestfronten eller østfronten?- Jeg tror selv at det er vest.Den tyske hær prøvede at komme gennem den belgiske by Ypres. Men det mislykkedes.- Men man for j...
  • Hvordan siger man...Haster

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogen som kan forklare hvordan man siger: "Han døde ugift og barnløs" på tysk? Hurtigt tak. :-) -Emmelie.
  • Den moderne Powerfrau

    Forumindlæg
    Hej ville lige spørge om, der var nogle venlige sjæle,som havde nogle noter, eller lavet en opgave om den moderne powerfraus egneskaber på tysk. Tak på forhånd.
  • Terminsprøve (hjælp)

    Forumindlæg
    Jeg har nogle sætninger som jeg har lavet som jeg håber I vil hjælpe med at rette!! håber de er rigtige...Please hjælp mig... taka) Manden gav sin søn en bog og bagefter gik han på arbejde.Der man gab seinem Sohn einen Buch und hinterher ging Er zu arbeitet. b) Manden købte en cykel og en bil til...
  • HJÆLP!!! Tysklands økonomi 1925 til 1945

    Forumindlæg
    Hej Jeg står og mangler en masse information om Tysklands økonomi i årene 1925 til 1945. Hvor kan jeg finde den slags informationer henne? Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak.