Søgning på: antal eksamener. Resultater: 17601 til 17620 af 22257
  • Omvendt proportionalitet

    Forumindlæg
    Jeg har følgende opgave som jeg sidder lidt fast med:En omvendt porportionalitet har følgende funktionsforskrift:f(x) = 8/xDen skal tegnes ind i et koordinatsystem, men hvordan kommer jeg videre med den??? Jeg er ret meget på bar bund!
  • Mundtlige mat fremlæggelse snart- Hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg sider med et opgave hvor jeg skal find ud : Hvor lang tid er der for vantetiden i lufthavn? Jeg har regnet forskellige ud ( Det er fra KBH til Canda , Vancover) Men er ikke sikker om det er rigtigt. Til: Paris- Aeroport 8.9 timer Fra: København 6.9 timer Jeg har regnet det ud på ...
  • Ligevægte og ligevægtskonstant ift. gibbs energi

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål omkring definitionen af ligevægtskonstanten ift ligevægt og gibbs energi når G=0 så er Kc=1 men hvad betyder det hvis at Kc= 8? Så skulle der jo blive dannet mere produkt, men så er den vil ikke i ligevægt? Så er en kemisk reaktion kun i ligevægt hvis Kc = 1?
  • Aflyste moduler - får man det på et andet tidspunkt..?

    Forumindlæg
    Hej Når der nogen gange bliver aflyste moduler, mister man dem så bare el. får man det bare på et andet tidspunkt..? PS. går på STX På forhånd tak
  • efterårsferie, haha

    Forumindlæg
    Hvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang?
  • MatH!!

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/view.php?id=19564\n\nog den her http://peecee.dk/view.php?id=19565
  • et par spørgsmål..

    Forumindlæg
    - Når man skal beregne et gennemsnitstemperatur. Hvordan gør man? F.eks. disse grader. : 3grader, 4grader, 1grader,-2grader,6grader,-5grader,7grader. - Hvordan var det nu lige man fandt typetallet, medianen og variationsbredden? - Når man skal beregne dette f.eks. 2xy.. er det så 2*x*y?
  • Høj stemmeprocent Dk

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at besvare følgende hypotese: De nordiske landes stemmeprocent er stigende og generelt høj i EU - Tænker at det har noget at gøre med at vi altid har haft demokrati og derfor også har erfarring med at stemme - men hvad ellers??
  • Svingningstid

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ?
  • Diagrammer!

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/index.php?id=20743 Nogen Experter til stede som vil hjælpe mig med opgave 3!
  • Transformation

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, der kan forklarer mig, hvad transformation er og hvordan det fungere osv.?
  • Fysik stående bølger på en streng

    Forumindlæg
    Fysik hjælp ! Jeg læser fysik B på flex og har et spørgsmål som egentlig kun er C niveau. Jeg fik 10 på C niveau sidste år, så helt fortabt burde jeg ikke være; men her er jeg godt nok gået kold. Jeg håber virkelig der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Opgaven lyder: En guitar har strenge...
  • Et ur!

    Forumindlæg
    På et ur er den store viser 1,2 cm lang. Hvor mange cm gennemløber spidsen af den store viser i tiden 14:05-14:27? Hvad skal jeg gøre?
  • Det samme?

    Forumindlæg
    Er halveringskonstant og halveringstid det samme???
  • Beregn mængde a mol der tilsættes

    Forumindlæg
    Hej opgaven lyder således: Hvor mange mol NaOH skal der sættes til 1,0 L af en 2,0 M eddikesyreopløsning for at lave en pufferopløsning ved hver af følgende pH-værdier? a) pH = pKa b) pH = 4,00 c) pH = 5,00 Hvis jeg bare får hjælp til opgave a, skal jeg nok selv finde ud af de to sidste. Je...
  • Hvad står y for?

    Forumindlæg
    Hvad står y for i den lineære regneforskrift: y=ax+b. Hvad er det, man regner ud??
  • Praktisk sprgs. (SSO)

    Forumindlæg
    Hej...\nJeg skriver SSO i matematik og har i den forbindelse fået stillet 3 opgaver, som ønskes løste. Jeg er bare bange for at jeg ikke har plads til den sidste opgave (en tredjegradsligning). Må man lave opgaven på et bilag og henvise til det?\n\nPå forhånd tak.
  • trappe beregning

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner man en trappes grund og stigning? Oplysninger jeg har om trappen er dens etagehøjde og gangliniens længde. På forhånd tak!
  • Haster, pleas!

    Forumindlæg
    Renten af 6000 kr i et halvt år til 4 % p.a. er ? Har alrdig forstået det her! Nogen der kan forklare?
  • Simpsons metode

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp i nogle opgaver, hvor jeg skal bruge simpsons metode til at beregne opgaverne. opgaverne er vedhæftet som et billede..