Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17601 til 17620 af 18123
-
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
homogen stang, inertimoment,
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave her i fysik, og har nogle problemer, og ville blive meget glad for lidt hjælp. Har fået opgaven En tynd, homogen stang med massen 48m og længden L kan dreje frit omkring en vandret rotationsakse gennem dens massemidtpunkt. Stangen er i hvile og vandret da den ram... -
Fedt der blev ikek oprettet et Bio B hold! :-(
ForumindlægJeg sidder her og er dybt skuffet over at vores gym ikke g´har været i stand til at at stable et bio b hold sammen :-( Det er en af mine stærke sider og havde eller set frem til at skulle have Bio B næste år, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre.. En af mine andre stærke sider, Kemi, har jeg v... -
Gitterkonstant ved brug af hældning
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport om afbøjning af lyset og skal benytte en hældning på 0,0044 til at bestemme gitterkonstanten. Kan virkelig ikke se hvordan man gør (det kan dog godt være at hældningen er forkert, men har gjort hvad vejledningen sagde og det skulle være gjort rigtigt) Selve opg... -
Helium-3 og månen?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder nu og skal se at komme ordentligt igang med min synopsis. Jeg har valgt fagene fysik c og historie a, og mit emne hedder "Det nye rumkapløb?: Jagten på fremtidens energiresurser". Det handler om, at man har en ide om, at Helium-3 fra månen kan blive en fantas... -
Bestemmelse af gamma. MEGET VIGTIG! HJÆLP HASTER.
ForumindlægHej folk Jeg har virkelig brug for hjælp til en fysik rapport-opgave. Forsøget omhandler svingninger og bølger og opgaven dertil handler om tvungne, dæmpede svingninger. Opgave teksten lyder således: "Brug funktionsgeneratoren til at bestemme frekvensen hvor strengens udsving er m... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til... -
afstandsbestemmelse vha. supernova og kuglehobe
ForumindlægHej allesammen!Jeg er igang med en fysik aflevering der har taget livet af mig.. Jeg er egentlig færdig, men der er et par ting jeg er i tvivl om, så det kunne være super med lidt hjælp så jeg endelig kunne få den sendt.--------------------1) Jeg mangler at komme med et eksempel for hvordan man u... -
Impulsbevarelse i det skrå stød - forsøg
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om impulsbevarelse i det skrå stød. Jeg har lidt besvær med resultatbehandlingen og ville virkelig påskønne lidt hjæp. Forsøgsvejledningen kan ses her: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/inspiration/fysvejl/mekanik/skraast1.html Det, der volder mig problemer er spør... -
Densitet/Energi - hjælp fra eksperterne !!!!
ForumindlægJeg har en deadline til imorgen og jeg er simpelthen en røv til fysik, så er der nogle, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål?: a) Kan du ganske kort formulere varmeteoriens 1. hovedsætning? b) Nævn 3 forskellige energiformer, der er på et kraftværk. c) En kraftig kogeplade med effekten 250... -
raketfysik. Hjælp til spg. vedr. forklaring på hvordan diflferentialligninger kan bruges som matematisk model for en rakets bevægelse
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med SRP, med aflevering d. 22 dec. Jeg skriver om raketter i fagene Fysik A og Matematik A. Hvor jeg har beskiftiget mig med at beskrive nogle grundlæggende principper bag en raket (newtons love, impuls og impulsbevarelse). Desuden har jeg beskiftiget mig med to ty... -
raketfysik. Hjælp til spg. vedr. forklaring på hvordan diflferentialligninger kan bruges som matematisk model for en rakets bevægelse
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med SRP, med aflevering d. 22 dec. Jeg skriver om raketter i fagene Fysik A og Matematik A. Hvor jeg har beskiftiget mig med at beskrive nogle grundlæggende principper bag en raket (newtons love, impuls og impulsbevarelse). Desuden har jeg beskiftiget mig med to typ... -
Engelsk på universitetet.
ForumindlægHej :-) Jeg læser i øjeblikket naturvidenskabelige suppleringsfag med henblik på optagelse på medicinstudiet efter sommerferien 2012. Jeg er dog ikke sikker på, at det er det rigtige for mig, da jeg tit og ofte snubler over kemien og fysikken. Matematikken er jeg nogenlunde til. Derfor ha... -
Bevægelsesmængde
ForumindlægHejsa folk på studieportalen. Jeg har fået en opgave for omkring bevægelsesmængde Opgaven er fra Vejen til Fysik A2 Opgave 274 "En båd med massen 5,0 ton og fart 2,0 m/s støder i tæt tåge ind i en båd med massen 3,0 ton og farten 2.8 m/s, som bevæger sig i modsat retning. Den... -
kryptonionisoten 81kr henfald
ForumindlægNogen der kan/vil hjælpe? kryptonionisotopen 81Kr henfalder til en stabil isotop af et andet grundstof a) opstil reaktionsskemaet for henfald af 81Kr. overfladevand indeholder atomer af af 81Kr, som kommer fra atomosfæren. Når vandet siver ned i grundvandet, tilføres der ikke længere 81K... -
Udledning - Eksponentialmodellen
ForumindlægHey...Jeg læser til fysikeksamen (2.g) og er imidlertid stødt ind i et mindre problem.Her er udledningen:Strålingen med intensiteten Io trænger ind i et stof. I dybden x er strålingen svækket til intensiteten I. Ved at passere yderligere et tyndt lag med tykkelsen delta-x svækkes intensiteten til... -
HF
ForumindlægJeg er en anonym elev, som gik på en gymnasial uddannelse på Horsens Statsskole og hf-kursus (stx) i 1g og jeg havde samfundsvidenskabeliglinje med matematik B-niveau og fysik C-niveau. De to fag har påvirket mit uddannelsesforløb m.h.t. mit standpunkt som gjorde, at ledelsen drøftede til et møde... -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
Kernefysik
ForumindlægHejJeg har fået stillet en fysik-opgave med 3 delopgaver hvoraf jeg er lidt i tvivl om den ene. De to første har jeg regnet.Tc*-99 er et radioaktivt nuklid, som anvendes ved medicinske undersøgelser. Tc*-99 henfalder ved udsendelse af gammastråling til Tc-99 med halveringstiden 6 timer.En patient... -
Gitterligningen
ForumindlægHej folks Jeg skal fremlægge i fysik om bølger i morgen, og som udgangspunkt forstår jeg godt, hvad det handler om. Der er dog et par illustrationer jeg ikke helt har styr på, og derfor håber jeg at I kan hjælpe mig. 1) I min bog er der følgende to illustrationer: http://peecee.dk/upload/view/...
