Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17601 til 17620 af 31727
-
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e... -
Hvordan løser jeg følgende opgave?
ForumindlægJeg skal besvare opgaven via brug af Maple. Hvordan gør jeg det? Opg: https://imgur.com/a/WhcIMQ1 -
HASTER VIRKELIG!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er blevet stillet en opgave jeg ikke kan finde ud af den lyder; i et lotteri med 200 lodsedler er der 1 hovedgevinst hvor stor er chancen for at vinde den når man har 5 lodsedler? Behøver ikke svaret men bare en metode til at løse opgaven? -
Bestemmelse af ligning for linje.
ForumindlægHej! Hvordan løser jeg den vedlagte opgave? Jeg har skrivet min teori til en løsning, men jeg er meget i tvivl og forstår ikke svaret wordmat kommer med, når jeg prøer at solve den. Hjælp modtages med meget åbne arme. Hilsen Silje. -
eksamener-...
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om? -
differentialregning
ForumindlægHejsa, Er i tvivl om hvorledes denne opgave skal løses. Opgaven er vedhæftet. -
Indfør en passende variable, og opstil et udtryk
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan jeg opstiller en variable i maple? EU landene havde samlet i perioden efter 1990 en vækst i BNP på 2% p.a. I 1990 havde et BNP på 9 billioner. Indfør en passende variable, og opstil et udtryk, der beskriver udviklingen i EUs BNP som funktion af tiden efter 1990. Er... -
Cirklens ligning
ForumindlægHvordan omskrives følgende? Kender resultatet forstår bare ikke helt hvordan. -
Hvad er en reciprok brøk?
Forumindlæg:-) -
unikhed
ForumindlægTit er min bog ude efter at bevise, at en eller anden matematisk egenskab er unik. F.eks. entydighed af Riemann integral. Men hvad er det som er godt ved, at noget er unikt? Jeg går ud fra, at med riemann-integralet er det, at integralet er ét bestemt tal, og man derfor kan manipulere med det som... -
HASTER MAT SVAR
ForumindlægSKAL AFLEVERE OM 1 TIME OG MANGLER DENNE OPGAVE, HAR BRUG FOR SVAR Opg 2 Løs Ligningerne a) 6x/2 = 4 b) 4/x=6 c) 6x-2/5=4x d) 7/x-2=4 e) 2/2x+1=5/x-1 f) 2x-7/4=3-x/3 Please hjælp mig, har virkelig brug for nogle svar denne gang, jeg beder jer :,( -
Vektorregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den lille vedhæftede opgave? -
Division
ForumindlægHej, jeg har lige et lille spørgsmål. Kan man dividere et helt tal med en variable? Fx x/2 -
Monotoniforhold og ekstrema
ForumindlægJeg har funktionen: f(x)=x3-x og vil gerne finde monotoniforholdet og ekstrema Jeg har differentieret funktionen på Maple og får 3x2-1 Dernæst bruger jeg solve på f'(x) og får x1=0.57 og x2=-0.57 Har vedhæftet et billede over, hvad jeg har gjort. Men er det overhovedet gjort rigtigt? Ja,... -
Sandsynlighed, n og p
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, men jeg ved ikke hvad n og p er til de to spørgsmål, samt hvordan jeg finder ud af sandsynlighederne, kan nogen hjælpe? -
Problemregnings tips
ForumindlægHej jeg har fået feedback på at jeg skal skrive mere tekst til mine opgaver i problemregning og ikke kun vise mellemregningerne. Haster en smule. Hvordan gør jeg det fordi jeg har ingen anelse? -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
matematrix s. 60
ForumindlægHej har burg for hjælp til de her opgaver. 7.a skal på lejrskole til bornholm. Skolenfår frirejse til rønne, men klassen skal selv afholde de øvrige udgifter. til det får de 1800 kr pr. elev af skolen. eleverne går igang med at lægge et budget. Der deltager 22 elever og 2 voksne. vi skal nu fi... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ?
