Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17681 til 17700 af 23489
-
Hvad er showing og telling, og i hvilken sammenhæng bruges de?
ForumindlægEr der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er? Jeg vil vide, præcist, hvad det er, så det må gerne forklares med eksempler og detajler. Jeg vil også gerne vide i vide, hvilken sammenhæng man bruger dem i.... Jeg mener, man bruger de to begreber i forbindelse af analyser af n... -
hjællllllllp!!!!!!!
Forumindlægkan i fortælle mig om hvad radioaktivitet er? fordi jeg skal op til min fysik eksame imorgen og ville rigtig gerne vide hvad det er præcist.. mit spørgesmål jeg skal svare på er nemlig: " Forurening med radioaktivitet"! det haster så håber i kan forklare mig det. hurtigts muligt. på for... -
Mundtlig Biologi C eksam ?
ForumindlægJeg skal snart til en mundtlig biologi C eksam, men hvordan foregår sådan en eksam? er fuldkommen lost på hvordan jeg skal forberede mig til den, har læst det meste af pensum men ved ikk helt hvad der forventes af mig til eksamen og hvad sker der? hjælp tak ! :-) -
Eksamen misforståelse ?? hjææælp
ForumindlægHej jeg har vidst glemt eller misforstået noget til dansk eksamen. De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Præsentationen er det så at fortælle hvorfor man har valgt... -
Lectio.
ForumindlægGodaften, Er jeg den eneste, som ikke kan komme ind på lectio? Jeg har dog spurgt nogle af mine veninder, og de kan heller ikke. Er derfor lidt i tvivl om, det er vores computere, der er noget galt med, eller lectio? Mvh. Minnie. -
Brændstof
Forumindlæghej, er der nogen som har forstand på rumfartsraketter? Sidder nemlig og spekulerer over, hvorfor man i nogle raketter bruger flydende brændstof, og i nogle andre bruger man faste brændstofs midler? Nogen som kan hjælpe mig med dette spørgsmål? -
trigonometri & potents vækst opgaver.
ForumindlægHej. Jeg modtog et par forskellige opgaver af min lære, men jeg har et par problemer men nogle af stykkerne. Opgave 1: For bølger på dybt vand kan man regne med, at der gælder sammenhængen y=1,24*x^(0,50) Mellem bølgelængden x og bølgens hastighed y. Bølgelængden måles i meter (m) Og hastigheden... -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
Det gode samfund????
ForumindlægEr der nogen der ved hvad det gode samfund er ?? Nogen der måske har nogle gode notater til det ? Hilsen Louise :) -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Gengivelse af synopsen
ForumindlægMå man godt til AT-eksamen gengive sin konklusion, som der står i synopsen? Hvor meget af det må man gengive igen? -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
Fysik C mekanisk energi
ForumindlægHej, her er opgaven: En bold kastes lodret op i luften med en startfart på 10m/s. Bolden når 5.1m op, hvilken hastighed havde den i højden 4,0m, hvis vi ser bort fra luftmodstanden? Tænkte det var noget med mekanisk energi, men jeg kan ikke få det rigtige svar. Help -
længden af flagstangs skygge
ForumindlægHej Jeg har fået oplyst, at en 5 meter høj flagstang på en plan og vandret overflade, og jeg skal finde længden af skyggen. Jeg har fået oplyst, at flagstangen er på 55. breddegrad og jordens aksehældning i forhold til normalen til planen, som jorden bevæger sig i, er 23,44 grader. Jeg ved, a... -
Forklaring
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig regnemåden til opg. b -
Verdenshandelen og konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave samfundsfags case, og der er nogle spørgsmål jeg har lidt svært ved at finde det rigtige svar på 1. Forklar hvofor flere og flere danske virksomheder køber og producer deres varer i udlandet 2. Hvilke fordele har en dansk virksomhed ved at handle med virksomheder ... -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
Har jeg en chance
ForumindlægEr snart færdig med 3.g og mit gennemsnit ligger på 8,2 (med bonus) Ville gerne være tandlæge men forrige år, var gennemsnittet 8,8 for STANDBY!! Har jeg overhovedet en chance for at komme ind i år eller næste (standby)...? -
Perihan
Forumindlæger der nogen der har læst Perihan... der kan hjælpe mig :) -
Pigen uden hænder
ForumindlægHej søde mennesker :) er der ikke nogen, som kender og måske har arbejdet med brødrene Grimms eventyr "Pigen uden hænder" (das Mädchen ohne Hände) og kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad temaet og budskabet er ? skal til eksamen i morgen :/ mvh. Luna
