Søgning på: antal eksamener. Resultater: 17741 til 17760 af 22257
-
Kompleks eller enkelt sprog?
ForumindlægHvordan kan jeg finde ud af om sproget er kompleks eller let? -
verdensrekorder
ForumindlægHej, vil høre om det rigtig det jeg gør. Tabellen nedenfor viser tiderne for verdensrekorderne i maratonløb (målt i sekunder) for mænd i perioden 1981-2007. År 1981 1984 1985 1988 1998 1999 2002 2003 2007 Tid 7698 7685 7632 7610 7565 7542 7538 7495 7466 Udviklingen i verdensrekorderne for en m... -
Hvordan foregår den nye Samfundsfag eksamen? (Folkeskolen)
ForumindlægHej alle Jeg skal op i samfunsfag eksamen, men jeg ved ikke helt hvordan den foregår. Det var noget med at før prøven, så får man forberedelse tid til at svare på de lærerstillede spørgsmål i f.eks 25 min. hvis man er alene. Jeg vil bare lige vide om man må gerne have notater med til prøven?, ... -
Resistans
ForumindlægHej Hvad er forskellen på resistans og resistivitet? Resistans er jo en modstand, og der står i min bog, at en resistor/fx metaltråd er en resistor, fordi den opfylder ohms lov. Men er det så helelr ikke det samme som resistiviteten? -
Thermodynamics
ForumindlægHej derude. Jeg har enopgave, som jeg ikke kan komme videre. Opgaven lyder: I 1930erne blev Zeppelinere brugt til lange rejser med passagerer. Zeppelineren er fyldt med H2 gas, der giver opdrift, så den kan lette fra jordens overflade. Forbrænding af 75.000 m3 H2-gas frigiver en stor energimæ... -
Læge løn
ForumindlægHvad tjener en en læge, når de er færdige med universitet ( KBU ), mellem KBU og uddanne sig videre, når de påbegynder deres speciale og når de er blevet speciallæger -
8 talssystem
ForumindlægHej, Jeg har siddet med denne opgave i lang tid og kan ikke løse følgende: Hvordan vil du illustrerer 32 i 8 talssystemet vha. streger? Hvordan vil du illustrerer 53 i 8 talssystemet vha. streger? Håber nogle af jer vil hjælpe mig med opgaven. På forhånd tak! -
ikke optaget
ForumindlægKan man fx ikke blive optaget på en uddannelse som medicin selvom man har gennemsnittet -
Giddens teori og det senmoderne samfund
ForumindlægGiddens deler modernitetstens dynmiske aspekter i tre punkter Adskillelse ad tif/ rum Social realationer, der rekonstrueres på tværs af tid/ rum Moderneitetens refleksiv karakter Nogen der kan forklare hvad de tre punkter går ud på plzzzzzzzzzz, har læst på det men fortå det simpelthen... -
vektorer
Forumindlægspørgsmål 1. bevis at (1,1,1), (2,1,0) er lineær afhængige (linearly dependent) Har løst opgaver tidligere som fx (-1 over 1) opstillet som søjle, (1 over -1) og har så fundet determinanten = -1*(-1)-1*1=0 så vil jeg sige at de er linearly dependent. -
Redox- reaktioner
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at afstemme redoxreaktioner ? :) Ville være mega dejligt. tak på forhånd ! 1. Al(s)+Mn02 (s) --> Al2O3(s) + Mn (s) 2. SO2 (g) + HNO2 (aq) --> H2SO4 (aq) + NO (g) 3 . HNO3 (aq) + H2S(aq) --> NO (g) + S(s) + H2O(l) 4. Al(s) + H2SO4 (aq) --> Al2 (SO4)... -
Hjælp til eksamen.
Forumindlæghej, håber i kan hjælpe mig med det her? Beskriv, hvordan man kan indsætte et gen i en bakterie. og forklar begreber som plasmid, resistensgen, restriktionsenzym og DNA-ligase. håber der er en der kan hjælpe? -
Kvartårlig ydelse af amortisationsplan
ForumindlægHej alle, En student tager et lån på 1.250.000 på 30 år (30 terminer) med kvartårlige ydelser og en kvartårlig renter på 0,74 %. a) Jeg skal finde den kvartårlige ydelse, som jeg ved at svaret er 15753,41 kr. (det står i opgaven nederst), men jeg skal finde udregningen. Har prøvet med ((1250000... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Videregående ansøgning
ForumindlægHejsa! Ja tidligere i dag kunne jeg igennem optagelse.dk ansøge til videregående uddannelse. Meeeen jeg er i tvivl om min ser rigtig ud eller ej, selvom ansøgningen er ekstrem lige ud. Håber én gider at tage tiden til at tjekke den ud. -
Densitet og masseprocent.
Forumindlæghejsa. jeg har et problem, jeg har en opløsning hvor jeg kender masseprocenten af et stof i opløsningen. og jeg får desuden af vide hvad opløsningens densitet er. Men hvordan beregner man opløsningens indhold af det stof som jeg kender masseprocenten af? -
Udregning af nøgletal?
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig det der med nøgletal og hvordan man udregner dem. jeg har en opgave der siger at jeg skal redegøre for anvendelsen af nøgletal, og jeg er ikke engang sikker på at jeg forstår spørgsmålet, nogle der kan hjælpe evt?? Jeg har vedlagt opgaven i en fil, hvis det hjælper. -
Radioaktivtet - Stråling
ForumindlægJeg sidder med en fysikrapport, hvor jeg skal vurdere følgende: I hærens lærebog står der: ”l praksis bliver styrken af den radioaktive stråling, halveret af f.eks. 4 cm stål, 12 cm beton, 13 cm mursten, 13-23 cm jord (fast eller løs) og 35 cm træ.” En almindelig husvæg er, lad os sige 26 centi... -
Pilot uddannelse
ForumindlægHej venner: Jeg er lige gået ud af 3g og vil meget gerne starte på pilot uddannelsen her efter sommer, men som vi alle ved man skal til optagelses prøve som jeg er mest bange. Grunden til at jeg skriver det er at jeg vil være mest muligt forberedt til prøven men hvordan, ved jeg desværre ik...
