Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17741 til 17760 af 156338
-
hvordan vektoraddition benyttes til at bestemme et punkts koordinater?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder og skal til matematik eksamen på b niveau her om 2 dage og jeg sidder med et spørgsmål som jeg ikke helt er sikker på hvad jeg skal skrive til. spørgsmålet lyder "forklar hvad en vektor er og hvordan vektoraddition benyttes til at bestemme et punkts koordinater&qu... -
God fysikbog på engelsk (Higher Level)
ForumindlægHey. Jeg er interesseret I naturvidenskaberne og er bedre til engelsk end dansk. Jeg afslutter fysik snart, og i forbindelse med et projekt om kraft og bevægelse op til påsken, og ved en evt. eksamen, så vil jeg gerne have en bog, der er bedre end ”Fysikkens Verden 2”. Jeg har overvejet Physics H... -
Spansk hjælp tilbydes til eksamen, afleveringer...
ForumindlægHola! Jeg har stor erfaring indenfor Spansk-området (hvilket også er mit 2. modersmål), oversættelser, tolkning, undervisning og opgavehjælp, fra gymnasie til universitetsniveau. Jeg tilbyder en hjælpende hånd i spansk på alle niveauer, begynder til avanceret. Det kan f.eks. være til afle... -
Ledelse og HR - hvad er bedst?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg går og tænker på hvad jeg skal læse, når jeg skal til at læse en videregående uddannelse. Jeg vil meget gerne beskæftige mig med ledelse og HR, og tænker derfor i to alternativer: Officersvejen i Hæren eller HA (Alm.) med speciale i HR. Men hvilke andre alternativer er d... -
Htx eller Stx?? Hjæælp!!
ForumindlægHej. jeg er en pige på 15 år, som snart er færdig med niende klasse, men jeg har bare et lille problem.. jge ved ikke om jeg skal vælge htx eller stx?? Jeg vil gerne få nogle ideer til hvad jeg kunne uddanne mig som i fremtiden, og vælge ud fra det. Jeg er meget glad for de naturvidenskab... -
Hvordan bindes DNA til mRNA-sekvens?
ForumindlægHejsa Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i biologi, der omhandler DNA-lægemiddelkandidat og dens binding til en bestemt mRNA-sekvens. Har overvejet om det har noget at gøre med, at jeg kan finde den kodende DNA streng ved at udskifte U'erne med T'er, men jeg ved stadig ikke... -
hjælp med "simpel" spørgsmål (skriv udtryk om)
Forumindlægx2-4x-4 skal skrives i et udtryk f.eks. altså udtrykket skal være lig hinanden. er der en der kan hjælpe? (x-z)b -
andre der skal op i fysik mundt.?
ForumindlægHej..er der nogle som skal op i fysik mundtlig som deres første mundtlig studentereksamen?kunne være sjovt at hører hvordan det gør med jer og hvordan i øver jer.. -
Kræfter, newton, forvirret?
ForumindlægJeg er 1.g'er og har slet ikke beskæftiget mig med begrebet 'kræfter'.... nogensinde!!!! Vi har nu haft om det i et stykke tid på gymnasiet og jeg skal snart skrive rapport, men jeg har endnu ikke forstået hvad det med newton osv. går ud på! Min lærer forvirrer mig kun mere!!!!! så... -
navngivning og strukturformel
ForumindlægEfter at have prøvet i noget tid, har jeg altså givet op med følgende opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf nogle der kan hjælpe med opgave a og b Det ville være en stor hjælp -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
rumgeometri
Forumindlæghej, jeg har svært ved at løse flg. ligning: (1, a, 2a) * (a, -a, a) = 6 nogle som kan hjælpe mig ? :) på forhånd tak! -
Reducere
ForumindlægNogen som kan hjælpe med at reducere følgende udtryk:\n\n(e^(a+2))/^(e^a+(e^a)+3) -
Lektiehjælp i tysk tilbydes!
ForumindlægHej med jer! Jeg tilbyder lektiehjælp til skriftligt og mundtlig tysk fra 7. klassetrin og op til gymnasiets A-niveau. Jeg har erfaring indenfor rettelse af skriftlige opgaver, hjælp til den tyske grammatik, mundtlige oplæg og meget andet. Jeg bor og læser International Virksomhedskommunikation... -
Vejledende løsninger
ForumindlægHej alle studerende Jeg skiftede i sommers gymnasium (HHX til HHX) pga. for dårlig undervisning på mit daværende gymnasium. Jeg er så fornylig kommet til et andet og mere ambitiøs gymnasium, hvor undervisningen tages mere seriøst og alvorligt. Jeg er dog stødt på et mere eller mindre irriter... -
College i USA
ForumindlægHej, jeg er en pige i 7. Kl. Jeg har altid haft lyst til at gå på USC. Men der er så mange ting jeg ikke forstår. Mine forældre er ikke så gode til det med samfund osv. Jeg ville gerne på IB og så ind på et universitet. 1. Hvor meget koster et semester på USC? 2. Ib er jo kun på to år med mibdr... -
Indledning er jo ikke det samme som problemformulering.
ForumindlægKan det virkelig passe at der er ingen der har står på foreskellen mellem indledning, problemformulering og emneafgrænsning? -
er der nogen der har noter til international økonomi
Forumindlæghejsa...jeg er så uheldig at skulle op i international økonomi på mandag som min afsluttende eksamen...nogen der har nogle noter??? ville være en meget stor hjælp...Linnea -
Et år i England
Forumindlæghej allesammen. jeg er en pige der går i 1.g. Jeg overvejer efter 1.g at tage et år til England og gå i skole der i 2.g og så komme tilbage og tage 3.g i Danmark igen. Ved i om dette kan lade sig gøre at tage 2.g i England for derefter at tage 3.g i Danmark? Håber i kan give mig et svar ;) -
Symbol i matematik
Forumindlæg> Hvad betyder dette symbol? Jeg har helt glemt det :-)
