Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17741 til 17760 af 18123
-
Skal jeg tage et år om?
ForumindlægJeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d... -
Mundtlig prøve - ethanol
ForumindlægJeg skal op i fysik/kemi imorgen, hvilket uden tvivl er mit svageste fag. Jeg sidder så og prøver at få lidt styr på de forskellige emner, og der er nogle forsøg under emnet ethanol, jeg ikke er helt sikker på. F.eks det der med at fremstille ethanol - nu kan det godt være jeg spørger dumt, men ... -
Atom- og kernefysik
ForumindlægIch brauche hilfe! Jeg er i den situation, at jeg har haft fysik C og nu skal til eksamen på man. d. 6/6 til tirs. d. 7/6 (24-timers forberedelse). Jeg har haft fire hovedemner: - Energi - Bølger og lys - Atom- og kernefysik - Verdensbilleder og Universet Min lærer har været så elskværdig at sk... -
Totalrefleksion
ForumindlægAng totalrefleksion: Hvis man nu sendte en lysstråle ned mod vandoverfladen, ville lyset blive brudt i vandt og ville danne en brydningsvinkel b, men samtidig vil en del af lyset også reflekteres, korrekt? Hvis man så sagde at det lys, der var blevet brudt gik ned og ramte et spejl i vandet, så... -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Brydningsvinklen
ForumindlægJeg har et par opgave i min fysik aflevering jeg har lidt svært ved at gennemskue: Når man leder efter olie- og gasfelter under havbunden, kan man fx sende lydbølger fra en lydkanon ned mod havbunden og analysere de reflekterede lydbøger. Lydbølgerne fra lydkanonen bliver både brudt i og refl... -
Beregning af spændingsfald/spændingsforskel
ForumindlægHej derude :) Skal op til en fysik prøve i morgen, men jeg er meget forvirret. Hvad er forskellen på spændingsfald og spændingsforskel? Har siddet og regnet på denne opgave og kan simpelthen ikke komme videre.. Den lyder således: Varmel... -
Har jeg en god fremtid hvis jeg gennemføre stx?
ForumindlægHej. Jeg går i 1. g har valgt den kunstneriske linje. Min linje består af Dansk A, Historie A, Musik A, Engelsk A og Spansk A. Derudover vil jeg i 3. g have matematik op på B. Jeg regner med at hvis jeg består studentereksamen, s&a... -
Fjederkonstant endelige løsning
ForumindlægEt par personer på studieportalen har hjulpet mig med opgaven men jeg har været i tvivl om den endelige løsning. Jeg har så nu snakket med en lidt forvirret fysik lære og så har jeg set på det jeg har fået forklaret her på studieportalen og jeg vil gerne høre om jeg har forstået B'eren rigt... -
Elektronkanon
ForumindlægJeg ligger inde men opgave i fysik, som jeg slet ikke kan hitte ud af.. Princippet i en elektronkanon (illustration er vedhæftet): En glødetråd opvarmes, og når den bliver tilstrækkeligt varm, får nogle af elektronerne heri så stor fart på i deres teriske bevægelser, at de springer ud af tråden... -
elektrokemi srp omkring afladning af batteri
ForumindlægHej, jeg skriver i fysik og kemi omkring batterier. jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal aflade et batteri, og finde dens energiindhold. For at jeg så skal have en fin sammenhæng i de 2 fag, så blev jeg vejledt til at skulle lave følgende opgave. på linket side 13 er den graf som de omtaler: ... -
Hvad skal jeg efter 9.?
ForumindlægHej, Jeg går nu i 9.klasse, og står over for at skulle have min uddannelsesplan klar d. 17 februar. Jeg står bare lige over for nogle problemer... Jeg har kigget på nogle forskellige gymnasier, og jeg er stadig lidt i tvivl her. Det står mellem HHX og STX, og umiddelbart hælder jeg mod en STX -... -
Hjælp til videregående uddannelse
ForumindlægJeg aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har nogle ideer til, hvad der kan være interessant, men tanken om, at det, jeg vælger, vil have en enorm indflydelse på min fremtid gør mig nysgerrig og presset. På min fars side har jeg læge, fysik og matematik lærer, min far bl.a kort uddanet som økonom. J... -
Syrer + ioner.
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har en eksamen i fysik snart, og jeg er lige kommet stærk i tvivl om noget omkring hvilke syrer, der har hvilke ioner. Jeg sætter mine noter ind, og i er mere en velkomne til at rette mig, for jeg er rimelig sikker på, der er noget jeg har misforstået! :-) Fremgangsmåde:... -
Hjælp til opgaver om varmekapacitet.
ForumindlægEr lige begyndt på gymnasiet, og i fysik er vi nu, i vores grundforløb, begyndt at arbejde med varmekapacitet. Problemet er bare, at vores lærer er halv russer, og jeg forstår knap nok, hvad hun siger. Jeg troede, at jeg forstod opgaven, men sidder nu og kan ikke forstå det helt. Er der nogen der... -
Energi og nyttevirkning
ForumindlægJeg er lidt på bar bund mht. denne her fysik opgave. I opgaven bruges en campingspritbrænder. Ved forsøgets start vejer en spritbeholder med sprit 164,8 g. Den indsættes i campingblusset. En gryde med 0,50 kg vand sættes på spritflammen i 5 minutter, hvorefter spritbeholderen med resterende spri... -
Odontologi med et minimalt gennemsnit
ForumindlægHej Nu kommer lige den korte af den lange.. Da jeg gik på gymnasiet, var alt lort - lige ud sagt. Der var, mildt sagt, betydelige udfordringer. Så min skolegang blev totalt nedprioriteret. Jeg lavede ikke lektier, havde fravær og skiftede klasse efter 1.år og igen efter 2.år. Så det sociale bl... -
Innovationsopgave
ForumindlægHej alle, Jeg har lige nu et AT-forløb (Fysik, idræt og matematik) der handler om Innovation. Opgaven gik ud på at konstruere et "spil" eller en leg, så man kunne fremme læringen. vi skulle dermed også lave en synopsis og jeg har lidt problemer med at finde på nogle problemstillinger/un... -
sætning om arbejde iforhold til mekanisk og kinetisk energi
ForumindlægHej. Min fysik lære er utrolig hurtig på tavlen og tit er det sket at jeg ikke har nået at få skrevet alt ned, og nu sidder jeg og skal forberede mig til eksamen og kan se at der er et regnestykke jeg ikke fik afslutningen med på. Jeg håber der er nogen der kan se hvad det hele betyder og hvad j... -
Kommunikation - Samf og mat/religion
ForumindlægHej Jeg er helt lost omkring emne og fag.. aner ikk hva' jeg ka' vælge.. Jeg tænkte på Samf A og mat A kommunikation gennem sociale medier og billeder, hvor jeg i samf vil komme ind på selviscenesættelse. Og i mat vil jeg af metoder anvende chi-i-anden. Ellers havde jeg tænkt på samf o...
