Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17741 til 17760 af 24857
-
tror jeg skal integrere :O
ForumindlægHurtigløb. Ved de olympiske lege i Seoul 1988 løb canadieren Ben Johnson 100 meter på 9,83. Analyser af videooptagelser af løbet har vist, at Ben Johnsons hastighed v som funktion af tiden t siden løbets start kan beskrives ved udtrykket: v(t)= (12,42 m/s)-(0,0944 m/s^2)*t-(12,42m/s)*0,493... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
opfriskning af n,m,M,V,c?
ForumindlægSagen er den, at jeg knap kan huske de dumme tal man sætter ind i et skema, så som n, m, M c,V, ( er der fler., kan ærlig talt ikke huske det, noget være øv ) n = stofmængde? m = massen? M = Molmasse? V = volumen c = koncentration? anyway jeg kan ikke huske det, det er temmelig lang tid siden j... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Mikro og makrotilstande - beregn afstand.
ForumindlægTil opgaven hører der et vedhæftede billede med: I denne simple polymermodel er der en mikrotilstand med energi lig 0, og fire mikrotilstande med energi lig . "Hoved-til-hale" afstanden for mikrotilstanden er: L1 = 2.0 Å, L2 = 5.0 Å, L3 = 6.0 Å, L4 = 3.0 Å, L5 = 3.0 Å Hvad er gennems... -
Syre - Base
ForumindlægHej! Hvordan ville I definere: - En stærk syre. - En svag syre. - En stærk base. -En svag base. Håber i vil svare hurtigst muligt (: - Tak (: -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
PROBLEM HJÆLP!!
ForumindlægHej jeg har et stort problem fordi jeg har prøvet at bruge excel til at beregne en opgave og det går bare ikke. Jeg prøver at plotte nogle data ind for derefter at tilføje en tendenslinje, og finde værdierne a og b og jeg får ikke to værdier men en når jeg vælger at se ligningen i excel. ... -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej Kan man godt beregne tyngdekraftens arbejde i dette forsøg: Grunden til jeg spørger er, at bolden ikke tilbagelægger strækningen h, da hvert hop, bliver mindre -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
Hvorfor negativ?
ForumindlægIfølge Niels Bohr er energien i den n’te stationære bane er givet ved: E_n = - hcR / n^2 Men hvorfor er den negativ? Min lærer nævnte noget med, at der er binding mellem kernen og elektronen. Det giver bare ikke helt mening. -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Modsat acceleration
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklarer mig udtrykket "modsat acceleration" ift. en tennis serv/bolds banekurve gennem luften? Som jeg forstår det så betyder acceleration: hastighedsændring over tid. Modsatrettet acceleration må så være det samme som negativ acceleration...?.. Så en... -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Fiktiv kræft
ForumindlægKan nogen forklare enkelt hvad en fiktiv kræft er? Jeg kigget på nettet om det, og er helt blank af at læse det. Jeg har altså et spørgsmål af min gruppe, jeg skal igang med at forklare hvorfor der er en fiktiv kræft i et inertialsystem. Vi skulle lave nogle forsøg (koriolis kræfter); i en dre... -
Hvad er en student uden sin hue
ForumindlægSvar: Sandsynligvis en person, der ikke kan skjule tomheden. -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml...
