Søgning på: tysk disposition. Resultater: 17741 til 17760 af 18462
-
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Er jeg den eneste som ikke gider at læse mere??!
ForumindlægHejJeg føler bare at jeg IKKE gider at læse mere. Ærlig talt, jeg er endt i en tilstand hvor jeg bare har lyst til at sidde og tude, fordi jeg ikke orker det mere. Jeg bliver student her på tirsdag efter en religionseksamen, men jeg gider bare ikke læse mere... total lort! Jeg ved heller ikke hvo... -
Demonstrative pronominer
ForumindlægSådan står det i min grammatikbog: "Når det demonstrative pronomen står alene og ikke er subjekt, hedder det dem i flertal. Fx. Kan du ikke lide de der møbler? Nej, dem kan jeg ikke lide." Men, hvis pronomenet står uden substantiv men der er ordet der/ her med, hvilken regel gælder i s... -
1sætn. rettelse
ForumindlægNogen som vil se på om den ene sætning som jeg har skrevet er rigtig ? -
et eller to ord?
Forumindlæghej. hvornår ved jeg om et ord skal staves i et eller to ord? fx læderjakke? badebold? sengelagen? undervisningsmateriale osv.? kan nogen af dem ikke ligeså godt være i to ord? håber der er en der kender reglen for dette da jeg laver mange fejl pga af det. takker på forhånd -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Teori til social arv og mønsterbryder
ForumindlægSkal igang med SRO imorgen. Har næsten ikke fået noget info omkring det. Men hvilke samfunds teorier kan man indrage med sådan et emne, og har i nogle gode pålidelige hjemmesider som jeg kunne bruge? Det ville være en stor hjælp. -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægJeg går i 1.g og idag fortalte vores lærer os en hel masse om so1, 2 og 3 forløbene og om at vi skal aflevere vores noter, og at vi har eksamen til sommer, om karakter og om vores studieretningprojekt og jeg synes bare vi fik dumpet en masse prøver og afleveringer i hovedet, så jeg kunne rigtig ... -
At tale engelsk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe! Tak på forhånd! :) Jeg skal i 9. Klasse efter sommerferien, og jeg er ret dygtig i skolen, så jeg får kun 10- og 12 taller. Men i engelsk er jeg dårlig og jeg føler ikke jeg kan tale sproget, som... -
RETTELSE AF OPGAVE? :P
ForumindlægHEJ JEG HAR BRUG FOR HJÆLP TIL RETTELSE :D Skriftlig aflevering Oversættelse: ”Das Versprechen” Filmen ”Løftet” handler om kærlighed og foregår i DDR og BRD. Der Film ”Das Verbrechen” handelt von Liebe und geht in DDR und BRD vor. Filmens hovedpersone... -
10. Klasse... Dumt?
ForumindlægHej, Som nogen nok ved så valgte jeg at tage 10.klasse for at løfte nogle karakter, så jeg i fremtid med nogenlunde sikkerhed kan komme ind på medicinstudiet... Men for et stykke tid siden hørte jeg nogen tale om, at 10. Klasse var for de ikke-egnet elever samt med at det var for mekaniker. For ... -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
Gæt et tal
ForumindlægPolitikken har lavet en konkurrence, hvor man skal gætte et tal. Den, der kommer nærmest, vinder 5.000 kr. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=395329 I kunne passende skrive her, hvilket tal I vælger og jeres bevæggrunde. - Det er nemlig ikke så simpelt endda.. -
Hitler giver hovedpine :/
ForumindlægHej!! Jeg er i gang med et projekt i skolen, som omhandler Adolf Hitler.... Jeg ved saft susseme ikke noget om hans far og baggrund Så jeg ville være beæret over hvis i kunne komme med noget :)) -
Rammsteins "Mehr"
ForumindlægHar jeg oversat Rammsteins sang "Mehr" korrekt til dansk? Ich brauche vieles und viel davon (Jeg har brug for en masse og endnu mere) Und nur für mich, nur für mich (Og kun for mig, kun for mig) Von allem was man haben will (Først og fremmest det, du ønsker) Brauche ich zehnmal s...
