Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17761 til 17780 af 156873
-
Ligning for tangent
ForumindlægHejsa, jeg håber der er en venlig sjæl som er villig til at hjælpe :) Opgave formuleringen ser ud, som følgende fra bogen MAT 3H: Angiv, hvis det er muligt, en ligning for tangenten i punktet, der svarer til t0, når: g(t) = (2t-1, 4t^2) og t0 = 2 Jeg er lidt i tvivl hva' jeg skal gøre, je... -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
Åh nej?? Hjælp hurtigt
ForumindlægTil den tyske skriftlig terminsprøve er der så kun én opgave man skal skrive om, altså et emne alle skriver om? Ikke lige som i dansk hvor der f.eks er 6 emner man kan vælge at skrive i mellem?? -
Emne til 3. årsopgave
ForumindlægHej!Jeg kunne godt tænke mig at få læst lidt på det emne jeg nu engang vælger at skrive 3. års opgave om her i sommerferien.Jeg kunne derfor godt tænke mig nogle forslag til hvad jeg kan skrive om.Jeg har efterhånden læst en del bøger af Wilbur Smith som har vakt min interesse for koloniseringen ... -
f(x)=x^2+2x;F(1)=3. Har i opgaven svaret skrevet forneden, men kan ikke forstå fremgangsmetoden: F(x)=1/3x^2+x^2+5/3
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med fremgangsmetoden? Tak på forhånd -
Danskopgave
ForumindlægMin lærer har besluttet sig for at vi ikke skal skrive fristil, men en større skriftlig danskopgave. Jeg har valgt at skrive om Konflikten i Mellemøsten, og idet jeg kun går i folkeskole, må jeg gerne inddrage noget historie. Opgaveformulering:”Der ønskes en historisk gennemgang af forholdene i M... -
Ang. matematik
ForumindlægHej. jeg vidste ikke lige, hvor jeg skule slå dette op henne herinde, men nu spørger jeg og håber I kan svare mig. Jeg var til skriftlig matemtik A d. 22 maj 2015. Der skete så det at jeg var så ufattelig træt fordi jeg ikke kunne sove om natten op til d. 22 og kunne ikke tænke eller noget inde ... -
Biologi-fotosyntese
ForumindlægForklar detaljeret hvorfor CO2 falder/stiger i hhv. lys/mørke. Ville O2 koncentrationen falde/stige i lys/mørke? Nævn 4 eller flere ting som størrelsen af fotosyntesen afhænger af. Nævn 2 eller flere usikkerheder forbundet med resultaterne. Forklar sammenhæng mellem CO2, fotosyntese og NPP. Vurde... -
Usikkerhedsprincippet?
ForumindlægHej, jeg har en opgave i kvant der lyder: "En meget præcis måling af koordinaten for en partikel, der befinder sig i en harmonisk kvante-oscillator, resulterer i værdien x=(et konstant udtryk jeg ikke gider skrive ind). Angiv de tre laveste mulige resultater af en måling af energien, som ... -
Hjælp til matematik!!
ForumindlægEr der nogen der muligvis kan hjælpe med de her spørgsmål :) Har vedhæftet et billede af opgaven. Kan ikke lige helt finde ud af hvordan og hvor ledes jeg skal gribe opgaven an -
HASTER_KARAKTER?? HELT LOST? KAN MAN IKKE KOMME IND VHIS MAN DUMPER I ET FAG?
ForumindlægHEj derude ;) JEg er lidt nervøs over nogle af mine skriftlige eksaminer. Håber der er ngn der kan hjælpe mig derude :) Hvis man nu dumper i et skriftligt eksamen, f.eks. fysik. Og ens årskarater i skrftlig fysik er 10 og mundtlig også er 10. og Fysik er adgangskrav i et videregående uddannelse m... -
Ligevægte og syre base.
ForumindlægJeg har en del problemer med opgaven vedhæftet. (Jeg beklager at opgaverne er lidt rodet opstillet). Jeg får a til at give PH=8.3. Og b til at give: 1.259*10^-8M. Men kan ikke finde ud af at regne resten ud. Håber nogen kan hjælpe. (c'erne har jeg også posteret tideligere, så den kan i komme... -
Rettelse af dansk aflevering?
ForumindlægHej, Er der mon nogen, som har lyst/tid til at rette en dansk aflevering? Jeg har haft lidt svært med at få den lavet og tænker dermed, at det ville være en god idé at få hjælp af en anden. Jeg ser frem til at høre fra jer -
Kausalanalyse - find antallet af endogene variable
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en opgave i makroøkonomi på KU. Jeg er gået i stå med en opgave hvor jeg skal lave en kausalanalyse for den amerikanske økonomi. Billede af modellen er vedhæftet. Mit problem er at jeg får for mange endogene variable ift. antallet af ligninger. Er der én som kan f... -
HJÆLP! - andengradspolynomium redegørelse
ForumindlægHej alle Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme frem til den parabel der har den mindste værdi af b - det er uden hjælpemidler OPGAVEN ER VEDHÆFTET VH -
mundlig matematik
Forumindlæger der nogen som har gode tip i baglommen fra erfaringerne i folkeskolens afgangsprøve i matematik+fysik/kemi mundtlig???? -
Kemi syre og baser
ForumindlægNogen der kan hjælpe med tænk selv opgaven den er vedhæftet -
Fart
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave. Evt. nogle hints? -
gertebri
Forumindlæghej jeg har bruge for hjælp i den anden opgave håber i kan hjælpe -
Hvordan finder man rumfanget
ForumindlægHvodan løser man opgaven (gerne med forklaring og mellemregning.)
