Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17781 til 17800 af 19042
-
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
Favorisere?
ForumindlægGod aften, Nu har vi fået 2.gangskarakterer, og det har givet mig et indtryk af, at lærerne har tendens til at favorisere nogle elever i diverse klasser, at de nemt får højere karakterer. Misforstå mig ej. Jeg ved udmærket godt, at man ikke må sammenligne sig selv med de andre, men det er virkeli... -
Fra designstuderende til stud.jur - peptalk
ForumindlægHej Alle! Jeg er pt. designstuderende på Danmarks Designskole (http://www.dkds.dk) i København. Jeg startede på grunduddannelsens første år i sommer, og tog desuden, inden studiestart, på et forberedende højskolekursus på Krabbesholm i Skive. Men, jeg tror ikke det er mig, og overvejer nu kraftig... -
Er det lykkes dig at bryde den sociale arv?
ForumindlægEr du den første i din familie med en studentereksamen? Videregående uddannelse? Universitetsuddannelse? Hvordan oplever du støtten fra din familie? -
Postmodernisme
ForumindlægHey Everybody =) Jeg tænkte på, jeg er igang med at skrive en dansk opgave om postmodernisme, men mangler nogle meget gældende oplysninger omhandlende forfattere. Så jeg tænkte på om en af de vidende hjerner derude kunne sende -bare et par navne -på nogle større forfattere under postmodernismen ... -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
Beregning af ligevægtskonstanten Kp
ForumindlægHejsa. Jeg skal beregne Kp ved ligevægt ved reaktionen N2O3(g)⇔NO(g) NO2(g) Jeg ved at p(N2O3) = 0,65 bar ved 100 grader celsius. Første del af opgaven: Jeg har en ligevægt N2O3(g)⇔NO(g) NO2(g) ved 25 grader celsius. . Jeg har Kp =1,91 bar. I en lufttom beholder med et vo... -
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
Differentialligning?
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe med denne opgave Forresten har I nogle tips til skriftlig MAT A? Altså noget man skal have styr på uden og med hjælpemidler -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
Finanskrisen
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min SRO om Finanskrisen jeg har henblik på Børskrakket i 1929. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad årsagen til vores nuværende krise er? er der nogle der skrive om det samme, der har fundet nogle gode bøger eller hjemmesider - muligvis har skrevet en opgave med nogenlund... -
HJÆLP! PLEASE !
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her: * Er det rimeligt, at andre europæiske lande besætter et andet land ? også har jeg det her: Det har noget med Tjekkoslovakiet at gøre.. * Hvad er Charta 77 .? PLEASE HJÆÆLP ! Jeg har skrevet om Charta 77. Men vil lige se, om det er rigtigt.. -
Logistisk effektivitet
ForumindlægMin gruppe har om virksomheden Stelton og i det materiale de har fået udleveret udtaler virksomheden sig om at de har produktion i Øster og fra produktionsstedet til deres lager (i Danmark) er leveringstiden på 5-6 uger, hvilket er en rimelig lang leveringstid - dertil skal hun have fundet nogl... -
statistik
Forumindlægvil nogen være sød og hjælp mig jeg har en opgave der, siger vægten af vindernes cykel i en række Tour de France cykelløb. der er med tilnærmelse tale om en sammenhæng af typen. f(x)= a*x+b f(x)= 262.224*x + (-0,127252) hvad fortæller tallet a om udvikling i vægten af vindernes ... -
Afstemmelse af reaktionsskema
Forumindlæg(Hvis det er mere overskueligt, findes hele opgaven her: http://www.emu.dk/gym/fag/ke/inspiration/temaer/smykker/eksperiment%20Nogle%20redoxreaktioner.pdf) Det drejer sig om opgave 3. 3) Put 1 dråbe Na2SO3(aq). Gør opløsningen basisk ved at tilsætte 1 dråbe 2M NaOH. Lav redoxreaktionen ved at t... -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
Vejgaard, Aalborg
ForumindlægHej :-) Jeg skal starte på Aalborg Uni. her til d. 1. september. Da jeg kommer fra Fyn, er det at finde en bolig i en ukendt by ikke helt nemt. Jeg har et godt øje til en meget flot ejerlejlighed på Årestrupvej i Vejgaard. Men er der nogle, der måske kan fortælle lidt om området? Hvilke typer bor... -
Skema på universitet
ForumindlægHej. Som gymnasie-student havde vi lectio.dk til at tjekke op på lektier og fag den kommende dag. Hvordan fungerer det på universitetet? -
Ene eller ende endelser
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har lidt problemer med ene/ende endelser og vil høre om i ville tage lige præcis det emne op. Ligeledes roder jeg også lidt rundt i "synes og syntes". Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste der har problemer med de to ting, så jeg vil tro det er et par opla... -
Andengradsligning
ForumindlægJeg har ligningen : 2x + 3 2x = -7 x= -7 2 Jeg forstår ikke løsningen af ligningen, er der en som vil fortælle mig de hvordan vi får : 2x -7 og hvordan vi tilsidst får : x = -7 2
