Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17781 til 17800 af 153440
-
Differation
ForumindlægHvordan differeantiere jeg dette. kenner resultatet, men mellemregningerne? f(x)=3x^2+5x+1 Tak! -
Blækregningen!! Help :P det er til i morgen
ForumindlægTil folkeskolens afgangsprøve i færdighedsregning skal der regnes 50 opgaver på 1 time. hvor mange sekunder er der til hver opgave? Pleeaaas den er lidt svært.. :( for mig -
differentialligning Hjælp haster!!
ForumindlægUden hjælpemidler f(x) er den løsning til differentialligningen y^'-1=y/3x der går gennem (2 , 6) Bestem tangenten til f(x) i (2 , 6) Løsning: (x,y) dvs. x=2 og y=6. jeg indsætter tallene og løser følgende: a=-1= 6/(3•2)=1 y=1x+b 6=1•2+b b=6-2=4 y=x+4 Dvs. tangentlign... -
Ligninger Opgave 16 s. 43 Vejen til Matematik (Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægOpgaven lyder som følgende I en bestemt slagterbutik koster 1 kg hakket kød med 20 % fedt 35 kr, mens 1 kg hakket kød med 8 % fedt koster 45 kr. a) Beregn ud fra disse oplysninger prisen på 1 kg rent kød og prisen 1 kg fedt. b) Prøv at forklare resultatet Jeg har oprettet 3 spørgsmål, jeg ... -
Roterende maskindel 2
Forumindlægsender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK -
En der kan give svaret?
ForumindlægFunktionen f er givet ved forskriften f(x)=2x^3-4x+1, bestem f'(x) -
El fag
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig? Hvad er styrker og svagheder af 3 faset og 1 faset asynkronmotor? På forhånd tak -
Fremstilling af Krystalviolet opløsninger
ForumindlægHej Jeg ville spørge om hvordan man fremstiller en opløsning i 50 mL målekolbe, der indeholder 1, 3 og 5 krystalviolet pr. liter? Tak på forhånd. -
Hjælp til besvarelse
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har svært ved, at besavre spørgesmål 3 i et eksammensæt. Forklar resultaterne i figur 1. Figuren er vedhæftet, tak på forhånd -
funktion uden brug af GeoGebra.
Forumindlægbilled vedhæftet af opgangen. a, vil de have at jeg skal komme g(-2) og g(-1) på x plads? -
Løsning af ligning med log
ForumindlægHej Jeg skal løse ligningen log(x) + log(x+3) = 1 men har ikke rigtig forstand på fremgangsmåden, når man løser ligninger med logaritmer. -
Løs ligning
ForumindlægHej, jeg har fået en ligninh der hedder følgende: 5-2x=4(x-2)+1. Jeg er bare løst fast i den og kan ikke komme videre. -
Differential kvotienter :) help mee
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til disse to opgaver :) Nogen der kan lave dem, og skrive hvordan i har gjort ? Funktionen f er givet ved: f(x) = x^2 - 3x 1. Lav en tabel over funktionsværdier for x-værdierne: 0,98; 0,99; 1; 1,01; 1,02; 2. Brug tabellen til at beregne 4 differential kvotienter ud ... -
Afledede funktioner !
ForumindlægHeej, jeg har tre opgaver som jeg ikke kan finde ud af og håber nogen kan hjælpe! Bestem de afledede funktioner af 1) f(x)=x^2*ln(7) Vil umiddelbart sige at den giver: f'(x)=2*x*ln(7)+x^2*1/7 ?? 2) h(x)=ln(x^2+1) h'(x)= ?? 3) g(x)=(2x+1)*e^-x g'(x)= ?? Håber der er noge... -
Vektorer i rummet, parallelle og ortogonale
ForumindlægOpgaven hedder 418 i Mat A3 Bestem de reelle tal k, for hvilke vektor a og vektor b er parallelle, hhv ortogonale, når 1) a = (k-1 , k , k+1) og b = (-k , 2k , -k) Jeg er kommet frem til, at hvis der findes en skalar t så a=tb er de parallelle. Jeg går ud fra skalaren, der gør dem parallelle er 2... -
Den stille pige eller den dovne dreng
ForumindlægHej!Vil hører om der er nogle stille piger her inde eller dovne drenge, som i virkeligheden får 7 eller 8 i årskarakterr, fordi de er for gernerte eller for passive og dovne, men går til eksamen og får 11 eller 13Jeg mener bare det er ikke fordi en elev der normalt får 7 går op og får 13 fordi ha... -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
Hurtig rettelse??
ForumindlægJorge es un hombre y tiene vienteuno años. Quire mas carme buscar una novia. Por el momento no tener suerte. Dice los rockeros agarrarse todos las chicas. En una parque en Barcelona encuentros una chica de blonde, que encantarle a alguien. Es tener interés sobro todo por la chica con la tordillas... -
Tysk oversættelse.. Please hjælp mig!!!
ForumindlægJeg har en tysk oversættelse på 10 linjer, fra dansk til tysk, har lavet den men er sikker på at der er en masse fejl. Håber der er nogen som vil læse korrektur på den... Please :)
